یکشنبه 24 مهر 1384

كليات طرح الزام دولت به تعليق اجراي پروتكل الحاقي در كميسيون امنيت ملي تصويب شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

كليات طرح الزام دولت به تعليق اجراي داوطلبانه‌ي پروتكل الحاقي كه دو هفته‌ي پيش يك فوريت آن در صحن علني مجلس تصويب شده بود، امروز در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به تصويب رسيد.

حميدرضا حاجي بابايي، عضو اين كميسيون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به بحث و بررسي‌هاي زيادي كه در خصوص تصويب كليات طرح الزام دولت به تعليق اجراي داوطلبانه‌ي پروتكل الحاقي در جلسه‌ي امروز كميسيون صورت گرفته است، ادامه داد: از آنجا كه اين طرح يك فوريتي است شور دوم آن نيز مورد بررسي قرار گرفت، ولي بحث‌هاي نهايي در خصوص آن به جلسه‌ي روز سه شنبه موكول شد.

به گفته‌ي وي چندين پيشنهاد جايگزيني ماده واحده نيز از سوي اعضاي اين كميسيون براي طرح ياد شده ارائه شد كه مورد بررسي قرار گرفت، ولي راي‌گيري نهايي آن به همراه تصويب ديگر جزييات طرح الزام دولت به تعليق اجراي داوطلبانه‌ي پروتكل الحاقي به جلسه‌ي آتي كميسيون موكول گرديد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حاجي بابايي وجه مشترك پيشنهادات ارائه شده در كميسيون را اينگونه مطرح كرد: اگر پرونده‌ي هسته‌يي جمهوري اسلامي ايران به هر شكل چه در قالب ارجاع پرونده، چه ارجاع گزارش آن و يا ارجاع اطلاع آن به شوراي امنيت برود دولت بايد اجراي هر گونه همكاري داوطلبانه با آژانس را به تعليق درآورد. بر اين اساس اگر در اجلاس آتي شوراي حكام در ماه نوامبر موضوع ارجاع پرونده‌ي ايران به شوراي امنيت به هر شكلي مطرح نشود و از موضوع مذاكرات حذف گردد؛ خود به خود دولت بر اساس اين قانون مي‌تواند به اجراي داوطلبانه‌ي پروتكل الحاقي ادامه دهد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، هم‌چنين از حضور بهرامي سفير افغانستان در جلسه‌ي امروز كميسيون متبوع خود خبر داد كه منجر به ارايه‌ي گزارشي از سوي وي در خصوص آخرين وضعيت افغانستان گرديده است.

Copyright: gooya.com 2016