چهارشنبه 27 مهر 1384

مهدي كروبي: حرف ما يك كلمه است، اهل اجماع نيستيم، ايلنا

پيشنهاد مي‌‏كنم با هم مشاجره نداشته باشيم و هر كس كار خودش را انجام دهد

تهران- خبرگزاري كار ايران

مراسم افطاري مهدي كروبي سه‌‏شنبه شب با حضور سيد محمد خاتمي و برخي از چهره‌‏هاي مجمع روحانيون مبارز در حسينيه شماره 2 جماران برگزار شد.

به گزارش "ايلنا"، در اين جلسه كه با حضور عامه مردم و كاملا صميمانه برگزار شد، غيبت چهره‌‏هاي برجسته اصلاح‌‏طلبان از جبهه مشاركت ايران اسلامي, سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و حزب همبستگي كاملا به چشم مي‌‏خورد.
اين در حالي بود كه در جلسه چند روز پيش فراكسيون اقليت مجلس كه به نشست همگرايي معروف شده بود، كروبي و خاتمي دو غايب بزرگ آن نشست به حساب مي‌‏آمدند.
مهدي كروبي در اين نشست در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش‌‏هاي خبرنگار "ايلنا"، در خصوص سخنان اخير محسن آرمين و همچنين بحث اجماع ميان گروه‌‏هاي اصلاح‌‏طلب، گفت: سخناني كه من گفته‌‏ام، باز كردن يك واقعيت تاريخي بوده كه رخ داده و از آنجا كه در گذشته اختلافاتي پيش آمده و در انتخابات‌‏هاي متعدد نيز بروز كرده است، نمي‌‏دانم كه دليل مطرح شدن اين بحث چيست؟
عضو هيات موسس حزب اعتماد ملي افزود: از سوي ديگران عنوان مي‌‏شود كه بياييد وارد بحث اجماع شويد اما من به آنها گفته‌‏ام ما اهل اجماع نيستيم.
كروبي با بيان اينكه سخنان ما در جمع دوستان اصلاح‌‏طلب قرار نبود منتشر شود، انتشار اين سخنان را به دليل انتشار ناقص آن در يكي از روزنامه‌‏ها عنوان كرد و گفت: از آنجا كه روزنامه مردم‌‏سالاري با چاپ عكس بزرگ و متن كوتاه به موضوع ديدار اصلاح‌‏طلبان پرداخت، نكات گنگي مطرح شد كه لازم دانستم در آن خصوص توضيحاتي بدهم.
وي با بيان اينكه از عملكرد خود در زمان تحصن نمايندگان مجلس ششم كاملا دفاع مي‌‏كند، گفت: الان زماني است كه براي هر شخصي مشخص شده است كه چه كسي اوضاع و كار را خراب كرده است.
دبيركل سابق مجمع روحانيون مبارز افزود: در حال حاضر تمام بحث اين است كه اجماع از سوي آنها مطرح مي‌‏شود و تنها حرف ما يك كلمه و آن اين است كه ما اهل اجماع نيستيم.
مهدي كروبي خاطرنشان كرد: ما مي‌‏خواهيم هر كس كار خودش را ادامه دهد، ما نمي‌‏گوييم كه كار ما وحي و مسير ديگران اشتباه است، مسيري را در پيش گرفته‌‏ايم و ديگران نيز مسيري را در پيش گرفته‌‏اند كه البته راه هركس براي خود او محترم است.
وي درباره عملكرد آينده حزب متبوعش گفت: قصد داريم به صورت مستقل و با همراهي همه آنهايي كه هم‌‏فكر ما هستند و در انتخابات‌‏هاي متعدد در كنار يكديگر بوديم، كارمان را ادامه دهيم اما آنهايي كه ديروز انتخابات را تحريم مي‌‏كردند و معتقد بودند شركت ما در انتخابات درست نبوده است، ديگر به چه دليل امروز حرف اجماع را مطرح مي‌‏كنند.
كروبي گفت: ما پيشنهاد مي‌‏كنيم كه با هم مشاجره نداشته باشيم و هر كس كار خودش را انجام دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه در پاسخ به انتقادهايي كه در مورد عملكردش در زمان تحصن به او وارد مي‌‏شود، گفت: طرفي كه معتقد است با ادامه تحصن ميتوانست شق‌‏القمر كند و ما به دنبال او نرفته‌‏ايم، چه دليلي دارد كه امروز براي اجماع به سمت ما بيايد يا حتي كسي كه آنها او را براي رياست جمهوري قبول نداشته‌‏اند، اكنون به چه دليل از پي او هستند، فرض را بر اين بگذاريد كه اگر به متحصنين ملحق مي‌‏شديم كار درست مي‌‏شد و عدم الحاق ما به آنها باعث شكست آقايان شد، پس حال چه دليلي دارد كه دوباره اجماع را به ما پيشنهاد مي‌‏دهند؟
وي اضافه كرد: از همين جا مي‌‏توان فهميد كه چه كسي به دنبال چيست و كار چه كسي گير كرده است، ما همان اندازه كه موضع خودمان را حق مي‌‏دانيم، به همان اندازه نيز به ديگران حق مي‌‏دهيم كه از موضع خودشان دفاع كنند اما چرا مي‌‏آيند سراغ افرادي كه با هم مشكل دارند.
كروبي در پايان سخنانش به شوخي به خبرنگاران گفت: بنويسيد اصلا اگر ما با آنها همراه شويم، در ميانه راه آنها را تنها مي‌‏گذاريم و باعث بيچارگي آنها مي‌‏شويم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدي كروبي: حرف ما يك كلمه است، اهل اجماع نيستيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016