دوشنبه 2 آبان 1384

يو‌ اس ‌اي تودي: پرداخت كمك مالي آمريكا به مخالفان ايران به تاخير افتاده است، فارس

خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي نوشت: شش ماه پس از اعلام طرح واشنگتن مبني بر كمك سه ميليون دلاري به مخالفان حكومت ايران، هنوز وزارت امور خارجه آمريكا اين پول را پرداخت نكرده است.


روزنامه «يو‌اس‌اي تودي» در شماره امروز خود افزود: دولت ايران از اختصاص اين بودجه انتقاد كرد كه قرار است به گروههاي فعال در اين كشور پرداخت شود و آن را دخالت در امور داخلي خود خواند.
واشنگتن به بهانه آنچه ارتقاي دمكراسي در ايران مي‌نامد،‌ اين مبلغ را براي مخالفان ايران در نظر گرفته است.
«پاتريك كلاوسون»، معاون موسسه واشنگتن در امور خاور نزديك گفت آمريكا بيش از حد مشغول مساله هسته‌اي ايران شده است.
«تام كيسي»، يك سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا نيز گفت اين تاخير اداري است و
«هيچ ملاحظات سياسي خارجي بر اين تصميمات تاثيرگذار نيست.»
«سام براون بك»، سناتور جمهوري‌خواه از ايالت كانزاس كه از اختصاص اين بودجه حمايت كرده است، از اين مساله ابراز تاسف كرد و گفت: «اين پول بايد براي افرادي كه مخالفت خود را با دولت تندروي اسلامي اعلام مي‌كنند و ارتقاي حقوق بشر به رسميت‌شناخته شده بين‌المللي، سريعا فراهم مي‌شد.»
«شون مك‌كورمك»، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت پروژه‌ها براي ارتقاي دموكراسي در تابستان تصويب شده اما هنوز هيچ بودجه‌اي اختصاص داده نشده است.
وي افزود: «اين تاخير به دليل آن است كه به آغاز سال جديد مالي نزديك(اكتبر) شده‌ايم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مك‌كورمك ادعا كرد دولت قصد اعلام اسامي افرادي را كه قرار است به آنها كمك شود، ندارد زيرا ممكن است از سوي دولت ايران اذيت شوند.
به نوشته اين روزنامه، وزارت امور خارجه آمريكا اسامي دريافت‌كنندگان پول در كشورهاي بلاروس و ازبكستان را اعلام كرده اما اين اسامي را در ايران اعلام نكرده است و اين مساله ممكن است منجر به ايجاد سوءتفاهم مبني بر مخفيانه بودن اين اقدام شود، در صورتي كه اينطور نيست.

Copyright: gooya.com 2016