یکشنبه 20 آذر 1384

"مشارکت" با بررسي حادثه سقوط هواپيما: رسيدگي فراتر از تخلفات انساني باشد، ايسنا

امكان نقد واقعي و ريشه‌يابي فراهم و دولتمردان به نتايج متعهد شوند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دفتر سياسي جبهه مشاركت ايران اسلامي، رسيدگي به موضوع حادثه جانگداز سقوط هواپيما را فراتر از تخلفات نيروي انساني دخيل در ماجرا دانسته و با يادآوري نياز به رسيدگي به اين سيستم از همه دست‌اندركاران دعوت كرده است تا با ايجاد فضايي سالم، امكان نقد واقعي و ريشه‌يابي اين حوادث را فراهم كنند و دولتمردان نيز به نتايج كارشناسي كه مي‌تواند به تغييرات جدي در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و روابط خارجي منجر شود، متعهد شوند.

سعيد شريعتي، در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به نشست شنبه‌شب دفتر سياسي اين حزب اظهار داشت: در اين جلسه مسائل روز كشور و جهان مورد بررسي قرار گرفت و موضوع سقوط هواپيماي نظامي كه تعداد زيادي از خبرنگاران رسانه‌ها را حمل مي‌كرد، مهمترين موضوع مورد بحث بود.

به گفته‌ي وي دفتر سياسي اين حزب ضمن ابراز نگراني نسبت به اخبار موجود درباره‌ي تخلفات اجتماعي صورت‌ گرفته و فراگيري شايعات و ابهامات بي‌پاسخ، رسيدگي جدي، شفاف و همه جانبه به اين پرونده را خواستار شد.

شريعتي ادامه داد: اعضاي دفتر سياسي بروز پاره‌اي معضلات اجتماعي را به خاطر تكرار آن در سطوح مختلف مانند حوادث جاده‌اي، آلودگي هوا و عوارض پرتلفات طبيعي، و.... كه به امري عادي تبديل شده است نشانه‌ي وجود ايراد جدي در كيفيت اداره امور دانستند كه از ابتدا تا به حال به آن توجه كافي نشده است. اين مشكلات كه نه جديد است و نه به اين آساني برطرف خواهد شد، بيانگر اين نكته است كه ساز و كار اداره‌ي كشور بايد بر اساس علم و كارشناسي باشد.

وي با اشاره به اين‌كه اعضاي دفتر سياسي رعايت دقيق استانداردهاي فني را مورد توجه قرار دادند، گفت: اين امر جز با تغيير شيوه‌هاي سنتي مديريت در كشور به‌ويژه در سطح كلان و توجه به افراد صاحبنظر و عالم و كارشناس امكان‌پذير نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دفتر سياسي جبهه مشاركت ضمن ابراز بدبيني نسبت به پي‌گيري اين حادثه تلخ و ابراز اين عقيده كه به احتمال زياد بعد از مدتي به فراموشي سپرده خواهد شد و يا به عوامل دسته چندم اكتفا خواهد شد، اصولا رسيدگي به اين مساله را فراتر از تخلفات نيروي انساني دخيل در ماجرا ‌دانسته و اظهار داشته‌اند كه اين امر رسيدگي به سيستم اداره كشور را يادآور مي‌شود.

وي ادامه داد: اعضاي دفتر سياسي از همه دست‌اندركاران دعوت مي‌نمايد با ايجاد فضايي سالم، امكان نقد واقعي و ريشه‌يابي اين حوادث را فراهم كنند و دولتمردان نيز به نتايج كارشناسي كه مي‌تواند به تغييرات جدي در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و روابط خارجي بينجامد، متعهد شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"مشارکت" با بررسي حادثه سقوط هواپيما: رسيدگي فراتر از تخلفات انساني باشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016