دوشنبه 5 دی 1384

دبيركل اتحاديه عرب: با نگراني كشورهاي حوزه خليج‌‏فارس درباره "تهديد هسته‌‏اي ايران" همگام هستم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل اتحاديه عرب با ارائه گزارش عملكرد سالانه اين اتحاديه، با دفاع از پيشنهاد خود به شوراي همكاري خليج فارس، به كشورهاي عربي حوزه خليج فارس درباره نگراني اتحاديه عرب از برنامه هسته‌‏اي ايران، اطمينان خاطر داد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، عملكرد سالانه بحران‌‏ها و پيروزي‌‏هاي محدود اتحاديه عرب، محور نشست "عمرو موسي" دبير كل اين اتحاديه با نمايندگان رسانه‌‏هاي خبري بود.
به گزارش روزنامه الخليج چاپ امارات متحده عربي، پرهيز از اظهارنظر و توجه به پرونده‌‏هاي روز منطقه، تمايل به دفاع از مواضع اخير به ويژه در ارتباط با پرونده هسته‌‏اي ايران و رژيم اسرائيل و ديدگاه خطرناك‌‏تر بودن اسرائيل از ايران و اقدام براي آشتي ميان سوريه و لبنان كه لبنان آن را نپذيرفت، از محورهاي مهم مطرح شده توسط عمرو موسي در اين نشست خبري بود.
عمرو موسي در اين نشست خبري درباره پيشنهادي كه در كنفرانس ابوظبي به كشورهاي عربي حوزه خليج‌‏فارس داد و جنجال بزرگي به دنبال داشت؛ گفت: اين پيشنهاد به طور كامل با قطعنامه‌‏هاي شوراي امنيت و كنفرانس‌‏هاي اتحاديه عرب مبني بر ضرورت خالي شدن منطقه خاورميانه از سلاح هسته‌‏اي بدون فرق گذاشتن و استثنا درباره كشورها آن‌‏گونه كه برنامه‌‏هاي سياسي خارجي براي كاهش فشار بر اسرائيل دارند، همخواني كامل دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با دادن اطمينان‌‏خاطر درباره كاهش تنش با كشورهاي عربي حوزه خليج فارس گفت كه با نگراني‌‏هاي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس از آنچه " تهديد هسته‌‏اي ايران" خواند، همگام است.
عمرو موسي تصريح كرد: هيچ گونه اختلافي درباره خطر سلاح هسته‌‏اي بر امنيت‌‏ملي عربي به طور عام وجود ندارد اما من تنها راه‌‏حل را خالي شدن تمام منطقه از همه تسليحات كشتار جمعي مي دانم و اين مسأله‌‏اي است كه در محافل كشورهاي عربي و بين‌‏المللي بررسي شده است و از حمايت همه برخوردار است.

Copyright: gooya.com 2016