پنجشنبه 15 دی 1384

آمریکا ایران را تهدید کرد، آفتاب

ترکیه مخالفت با درخواست سفر احمدی نژاد به آنکارا را بررسی می کند

آفتاب ـ روزنامه های مختلفی از روزنامه های فرا منطقه ای گرفته تا لبنانی وروزنامه های منتشر شده در حوزه جنوبی خلیج فارس با اشاره به ادعای گاردین درمورد تلاش ایران برای ساخت موشک بالستیک ، هشدار آمریکا به تهران در مورد از سرگیری فراوری اورانیوم را ضمیمه آن کردند.



روزنامه الاهرام هم از این قاعده مستثنی نبود ودر گزارش در این رابطه اعلام کرد که آمریکا تهران را تهدید کرد در صورتی که تحقیقات خود را برای تولید سوخت هسته ای ادامه دهد تدابیر بین المللی علیه این کشور اتخاذ خواهد کرد.

به نوشته الاهرام آمریکا اعلام کرده است که صبر جامعه ی جهانی در مورد تهران روبه اتمام است .

این روزنامه چاپ القاهره به نقل از شون ماکورماک نوشت : کشورش معتقد است که در صورت برداشتن گام های بیشتری از سوی تهران برای غنی سازی اروانیوم ، جامعه جهانی باید فکری برای پایان دادن به چشمداشت های اتمی تهران بکنند.

ماکروماک همچنین مدعی شد ایران در مذاکرات خود با اتحادیه اروپا که برای قانع کردن این کشور جهت چشم پوشی از غنی سازی اورانیوم انجام می پذیرد ، مانور می دهد.

موضع دولت آمریکا پس از آن اعلام شد ه تهران خبر داد که قصد دارد تحقیقات خود را در مورد سوخت هسته ای که از دو سال پیش به حالت تعلیق در آورده است را از سر بگیرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

الاهرام در این رابطه افزود : ماکورماک توضیح بیشتری در مورد تدابیر جدیدی که ممکن است آمریکا علیه ایران اتخاذ کند سخنی نگفت اما تلویحا اعلام کرد رویارویی با ایران بسیار نزدیک شده است زیرا صبر جامعه جهانی حد واندازه ای دارد.

خبرنگار الاهرام در وین هم به نقل از محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد ، این مقام آژانس خواهان تعلیق کامل تمامی فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم توسط تهران شد واز این کشور خواست تا به تمامی مسایل مورد اختلاف مربوط به برنامه ی اتمی اش با آژانس پایان دهد.

از آنکار هم دیگر خبرنگار الاهرام اعلام کرد عبدالله گل معاون نخست وزیر ووزیر خارجه ترکیه پیش از سفر به اسرائیل اعلام کرد کشورش به هیچ عنوان نخواهد پذیرفت که ایران به تسلیحات اتمی دست یابد.

به گفته گل ترکیه دستیابی به سلاح اتمی توسط ایران را تهدیدی خطرناک برای خود می داند.

در همین حال یک منبع دیپلماتیک ترک هم در آنکار اعلام کرد کشورش درخواست محمود احمدی نژاد برای سفر به ترکیه در آوریل آینده (چهار ماه دیگر) را رد کرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمریکا ایران را تهدید کرد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016