جمعه 23 دی 1384

متكي: براي دسترسي به فناوري هسته‌اي از هيچ كشوري اجازه نمي‌گيريم، فارس

خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه در واكنش به مواضع روز پنجشنبه سه كشور اروپايي در قبال فعاليتهاي هسته‌اي صلح‌آميز ايران با دعوت كردن اين كشورها به خويشتنداري، تحمل و برخورد منطقي تاكيد كرد: هيچكس نمي‌تواند اين حق را از ملت ايران بگيرد وبراي دسترسي به‌ آن از هيچ كشور يا قدرتي اجازه نمي‌گيريم.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به استان هرمزگان،منوچهر متكي وزير امرو خارجه كشورمان شب گذشته در حاشيه جلسه هيأت دولت در بندرعباس، در گفتگو با خبرنگاران با تاكيد بر اين كه حق ايران در برخورداري از تكنولوژي هسته‌اي، برآمده از عضويت ايران در NPT است،افزود: اين موضع روشن است، اما اگر كشور يا كشورهايي نگراني‌ها و ابهاماتي دارند،همواره جمهوري‌ اسلامي براي روشن كردن مواضع و عملكرد و فعاليت خود و شفاف ‌سازي اين فعاليت‌ها، آمادگي دارد.
وزير امور خارجه اضافه كرد: به كشورهاي اروپايي ‌توصيه مي‌كنم كه اولا بحث تحقيقات را از بحث توليد سوخت هسته‌اي جدا كنند و براي امر تحقيقات كه يك امر كاملا طبيعي و عادي است كه به ناحق و ناصواب در گذشته شامل تعليق شده،اين همه تبليغات نكنند.
متكي با بيان اينكه اگر سه كشور اروپايي بحثي در مرحله توليد سوخت هسته‌اي دارند،ايران آماده ادامه مذاكره است،تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همچنين با چين،روسيه و كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد نيز مذاكره مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه يا تاكيد بر اين كه كشورهاي اروپايي در صورت ارسال پرونده ايران به شوراي امنيت،امكاني را كه اكنون در دسترس دارند، از دست خواهند داد،تصريح كرد:به محض ارجاع و يا انتقال پرونده ايران به شوراي امنيت،دولت موظف خواهد بود براساس مصوبه مجلس، تمامي همكاري‌هاي داوطلبانه خود را قطع كند.
متكي با اعلام اين كه در اين ‌زمينه انتخاب با كشورهاي اروپايي است،تصريح كرد:آنها مي‌توانند ادامه مذاكرات را بخواهند كه در برگيرنده توضيح صريح و روشن ايران و رسيدن به يك راه مورد رضايت طرفين براي استيفاي حق ايران و رفع نگراني آنها باشد و يا قطع همكاري‌ها،در اين صورت ايران صرفا در ارتباط با آژانس در راه استيفاي حق قانوني و طبيعي خود گام برمي‌دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متكي: براي دسترسي به فناوري هسته‌اي از هيچ كشوري اجازه نمي‌گيريم، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016