جمعه 23 دی 1384

احمدي نژاد: ابرقدرت‌‏ها از دست ملت ايران عصباني باشند و از اين عصبانيت بميرند، ايلنا

- مردم در عرصه انرژي هسته‌‏اي از مسوولان جلوترند
- ابرقدرت‌‏ها مي‌‏خواهند انرژي هسته‌‏اي را در انحصار خود داشته باشند

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس‌‏جمهوري گفت: ابرقدرت‌‏ها مي‌‏خواهند انرژي هسته‌‏اي را در انحصار خود داشته باشند تا زماني كه سوخت فسيلي پايان يافت، آن را ذره ذره به قيمت خون پدرانشان به ملت‌‏ها بفروشند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمود احمدي‌‏نژاد در پايان سومين روز از سفر خود به استان هرمزگان در جمع مردم بستك حضور يافت و تاكيد كرد: امروز صحنه جهاني بسيار روشن و واضح است، عده‌‏اي از قدرت‌‏ها علاقمندند كه اين صنعت مفيد در انحصار خود داشته باشند تا با آن دو كار را انجام دهند؛ اول اينكه مي‌‏خواهند زماني كه سوخت فسيلي پايان يافت، انرژي هسته‌‏اي را ذره ذره به قيمت خون پدرانشان به ملت‌‏ها بفروشند و دوم اينكه به ملت‌‏ها زور بگويند و سلطه خود را به ملت‌‏ها بقبولانند.
وي ادامه داد: آنها مخالف پيشرفت هسته‌‏اي ما هستند، آنها مخالف سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي نيستند چون خودشان سلاح هسته‌‏اي دارند و با آن ملت‌‏ها را تهديد مي‌‏كنند. چون پريروز يكي از سخنگويان وزارت امور خارجه -كشوري كه شما مردم با مشت‌‏هاي گره كرده براي آن پيام مي‌‏فرستيد- آمد و پشت تريبون گفت، آقا ما مخالف تحقيقات هسته‌‏اي از سوي ملت ايران هستيم، ما حتي مخالف كار دانشگاهي ملت ايران هستيم.
احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: آنها خيال مي‌‏كنند ملت ما با اين تهديدات سنگر را خالي مي‌‏كند و اين فناوري را از دست خواهد داد. اي ابرقدرت‌‏ها بشنويد اين فرياد مردم بستك را كه با دست‌‏هاي گره كرده جواب سخنگوي شما را مي‌‏دهند.
[اين صحبت‌‏هاي رييس‌‏جمهور با سر دادن شعار "مرگ بر آمريكا, مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس" مردم بستك همراه بود.]
رييس‌‏جمهوري ادامه داد: اين ابرقدرت‌‏ها مي‌‏آيند و مي‌‏گويند ما از دست شما عصباني هستيم، وقتي به آنها مي‌‏گوييم چرا عصباني هستيد؟ مي‌‏گويند، شما به حرف‌‏هاي ما گوش نمي‌‏دهيد. ما به آنها مي‌‏گوييم صحبت شما مگر چيست؟ آنها مي‌‏گويند، بياييد سوخت هسته‌‏اي را از ما بخريد كه ما نيز در پاسخ مي‌‏گوييم، تمام قوانين بين‌‏الملل به ما اين حق را مي‌‏دهد كه با خلاقيت جوانان و بهره‌‏گيري از امكانات، سوخت هسته‌‏اي را داشته باشيم.
احمدي‌‏نژاد افزود: اي ابرقدرت‌‏ها از دست ملت ايران عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد.
رييس‌‏جمهوري خطاب به مردم بستك و ملت ايران گفت: مطمئن باشيد دولت برآمده از اراده‌‏هاي شما مسير توليد انرژي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي را دنبال مي‌‏كند و تهديدهاي بي‌‏ربط ابرقدرت‌‏ها كوچكترين هراسي به دل راه نخواهد داد.
احمدي‌‏نژاد پيشنهاد دولت ايران مبني بر همكاري ساير كشورها در تامين سوخت هسته‌‏اي كشورمان را مطلوب ارزيابي كرد و خطاب به ابرقدرت‌‏ها، گفت: پيشنهادات ملت ايران به نفع شماست، بدانيد كه در برابر اراده ملت ايران ذليل خواهيد شد، ملت ايران بهترين پيشنهاد را داده است و آن مشاركت در تامين سوخت هسته‌‏اي است. ملت ايران دولت زبون و بي‌‏ريشه ندارد كه به دنبال سلاح هسته‌‏اي باشد، ملت ايران با اتكاي به فرهنگ و جوانان خود از منابع و تماميت ارضي خود به طور قاطع دفاع خواهد كرد.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه مردم بستك به لحاظ علم و فرهنگ و سابقه تمدني نقطه بسيار درخشاني در تارك استان هرمزگان هستند، گفت: بستك دروازه خليج فارس است، در دفاع مقدس بستك بيش از 27 شهيد تقديم سرزمين اسلامي كرده است و مردم ما كوچكترين واهمه‌‏اي به خود راه نداده‌‏اند و از تماميت ارضي و استقلال كشور دفاع كرده‌‏اند.
وي ملت ايران را يك ملت ويژه خواند و گفت: اگر در مورد ويژگي‌‏هاي ملت ايران مطالعه كنيد، مي‌‏بينيد كه خصلت‌‏ها و ويژگي آن در بين ملت‌‏هاي دنيا منحصر به فرد است، اگر بخواهيم از موضع يك ناظر بي‌‏طرف به ملت ايران نمره دهيم، اگر نمره 18 را براي آن در نظر بگيريم نمره سايركشورها بيش از 12 نخواهد بود.
احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: در كره زمين يك ملت وجود دارد و آن ملت ايران است كه حتي ابرقدرت‌‏ها نيز زماني كه آن را تهديد مي‌‏كنند حتي بچه مدرسه‌‏هاي آن نيز ترسي به دل راه نمي‌‏دهند و براي اين تهديدها تره خورد نمي‌‏كنند.
رييس جمهوري يكي از ويژگي‌‏هاي بارز ملت ايران را مهرورزي مردمان آن خواند و گفت: در دنيا نگاه كنيد كه چه خبر است؟ امروز زندگي مردم دنيا يك زندگي انفرادي است كه احساس مشترك بين مردمان آن وجود ندارد و اگر هم هست، ضعيف است و روابط آنقدر مكانيكي و مادي است كه كمترين بوي عاطفه در آن وجود ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس‌‏جمهوري ملت‌‏هاي شيعه و سني را برادر و همدل يكديگر خواند و گفت: مردم شيعه و سني در ايران يك روح واحد را تشكيل مي‌‏دهند و آن روح عزتمند ايراني و اسلامي است كه ما را يك خانواده بزرگ كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه ساختن كشور جز با عدالت امكان‌‏پذير نيست، گفت: دولت مصمم است كه امكانات را به صورت عادلانه بين همه مناطق كشور تقسيم كند تا همه جا هماهنگ با هم پيشرفت كنند.
احمدي‌‏نژاد با اشاره به سياست دولت در آزادسازي بنادر، گفت: دولت بايد اجازه دهد بنادر خليج فارس آزاد شود، به همين خاطر در جلسه پنج‌‏شنبه شب هيات دولت مصوب كرديم كه گمرك در همه بنادر مستقر شود تا مردم بتوانند با تسهيلات گمركي به راحتي داد و ستد كنند.
رييس‌‏جمهوري زماني كه خواست در مورد انرژي هسته‌‏اي سخن خود را آغاز كند، با شعار "انرژي هسته‌‏اي حق مسلم ماست" از سوي مردم مواجه شد.
احمدي‌‏نژاد در پاسخ به اين ابراز احساسات مردم گفت: مردم ما در عرصه انرژي هسته‌‏اي نشان داده‌‏اند كه از مسوولان جلوترند، ما مي‌‏خواستيم همين حرف شما را بزنيم اما شما پيش از ما گفتيد كه "انرژي هسته‌‏اي حق مسلم ماست".

Copyright: gooya.com 2016