یکشنبه 9 بهمن 1384

مجله آلمانی فوکوس: چند شرکت آلمانی مقادیری تجهیزات هسته ای را غیرقانونی به ایران منتقل کرده اند، مهر

مجله آلمانی فوکوس مدعی شد که بر اساس اطلاعات اداره گمرک و اداره جنایی آلمان تعدادی از شرکتهای آلمانی به طور غیرقانونی مقادیر تجهیزات هسته ای به ایران منتقل کرده اند. این در حالی است که این کشور در مذاکرات با ایران و همچنین طی گزارشهای آژانس از شبکه های پنهان توزیع تجهیزات هسته ای و دو منظوره به عنوان بزرگترین تهدید اتمی یاد برده می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجله آلمانی فوکوس با ادعای اینکه ایران درصدد افزایش توان خود درزمینه دستیابی به تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی است،نوشت: اداره گمرک آلمان درگزارشی از حمل و نقل غیرقانونی مقادیری تجهیزات هسته ای از شرکتهای آلمانی به ایران خبر داده است.

این مجله آلمانی در ادامه گزارش خود و بدون اشاره به منابع اطلاعاتی خود مدعی شده است :" ایران این تجهیزات را برای دستیابی به بمب اتمی به منظور انجام حملات نظامی در اختیار گرفته و از آنها استفاده می کند. "

در این گزارش تعداد شرکتهای آلمانی که با ایران دست به مبادله تجهیزات هسته ای زده اند، 6 شرکت قید شده است؛همچنین این گزارش در ادامه ادعاهای خود ادامه می دهد که این شرکتها از طریق روسیه تاکنون 20 بار محموله های خود را به ایران منتقل کرده اند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اطلاعات اداره جنایی فدرال آلمان و اداره گمرک این کشور، دانشگاههای ایران رشته تخصصی را در زمینه برنامه های مواد بیولوژیکی نظامی به رشته های خود اضافه کرده اند .

فوکوس در ادامه نوشت : این در حالی است که " یحیی رحیم صفوی " فرمانده سپاه پاسداران ایران در سخنان اخیر خود از تجهیز توان هسته ای این کشور برای استفاده در مواقع ضروری خبر داد .

این در حالی است که طی سال گذشته نیز گزارشهایی منتشر شده بود که شرکتهای آلمانی امکاناتی را در راستای غنی سازی اورانیوم در اختیار ایران قرار داده اند که این امر با پیگیری مقامات امنیتی آلمان مواجه شده است.

Copyright: gooya.com 2016