دوشنبه 10 بهمن 1384

وزير كشور با اشاره به حوادث اهواز: رو آوردن سرويس‌هاي اطلاعاتي انگليس به روش‌هاي سنتي، اوج استيصال آن‌ها را نشان مي‌دهد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


وزير كشور توجه عميق به فرهنگ عاشورا را در جلوگيري از انحرافات فكري و فرهنگي موثر دانست و گفت: سالم‌سازي در حوزه‌ي شعار با دور شدن از ظواهر و نزديك شدن به محتوا تحقق مي‌يابد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي طي سخناني در گردهمايي استانداران سراسر كشور اظهار داشت: نقطه‌ي قوت كشور، فرهنگ ماست و بسياري از كاستي‌ها از طرق فرهنگي قابل جبران است.


وي افزود: نوع نگاه ما در مسايل زندگي و ابعاد مختلف آن و نقطه اصلي الهام‌بخش انقلاب، حركت عاشورا بوده است و اين بازگشتي كه به شعارهاي انقلاب در عرصه‌ي داخلي و خارجي مشاهده مي‌شود، نشان از پايدار بودن اين فرهنگ در جامعه است.


وزير كشور جايگاه كشورمان را در منطقه به لحاظ اين پشتوانه‌ي فرهنگي مهم دانست و گفت: جمهوري اسلامي در منطقه‌ي خاورميانه بر هم زننده‌ي بازي قدرت‌هاي بزرگ است و با تحولات صورت گرفته اين قدرت‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه نقش ايران به مراتب قوي‌تر از ساير كشورهاست.


وي لشكركشي آمريكا به كشورهاي افغانستان و عراق را نياز جدي آمريكا به حضور در منطقه‌ي خاورميانه ارزيابي كرد و گفت: اما شاهد هستيم چرخه سريع فروپاشي تمدن به اصطلاح تفكرات غرب نيز در كنار تحولات منطقه‌اي اتفاق افتاده است.


وي تهديدات دشمنان انقلاب به‌خصوص در حوادث اخير اهواز و كشته و مجروح شدن تعدادي از هموطنان را نشانه‌ي «دستور كار قرار دادن موج خشن و سخت دشمنان» ارزيابي و تاكيد كرد: رو آوردن سرويس‌هاي اطلاعاتي انگليس به روش‌هاي سنتي، اوج استيصال آن‌ها را نشان مي‌دهد.


رييس شوراي امنيت كشور افزود: حوزه‌ي امنيت ملي، جاي گذشت و مسامحه نيست و البته در اين اقدام، شاخص ما در كنار تدبير و ملاحظه، قانون خواهد بود.


وي خطاب به استانداران سراسر كشور، مواجهه با مسايل و بحران‌ها را نيازمند تدبير و حفظ آرامش جامعه دانست و تاكيد كرد: استانداران بايد از نزديك مسايل را پي‌گيري كرده و پاسخگوي مسايل مردم باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره جابه‌جايي‌هاي انجام گرفته در حوزه‌ي فرمانداران و بخشداران گفت: تعيين بخشداران در حوزه اختيارات استانداران مي‌باشد و در جابه‌جايي فرمانداران و معاونين استانداري‌ها، اصراري وجود ندارد كه همه تعويض شوند بلكه اگر فردي مناسب، با توان اجرايي وجود دارد، بايد حفظ شود.


وزير كشور در اين گردهمايي كه با محوريت بررسي لايحه بودجه سال 1385 تشكيل شده بود با اشاره به اين‌كه بودجه سال آينده تحولات زيادي دارد، گفت: اميدواريم با اين بودجه، حجم فعاليت‌هاي جاري كاسته شده، هزينه‌هاي جاري كاهش پيدا كرده و در كنار افزايش فعاليت‌هاي عمراني، توسعه‌ي متوازن و بومي فراگير شود.


وي گفت: با افزايش مديريت منابع، بايد منابع جديدي خلق شود.


وزير كشور تصريح كرد: مديريت هزينه‌اي فضاي مديريتي كشور را تهديد مي‌كند كه بايد قدرت كنترل بر روي هزينه‌ها افزايش يابد.


وي گفت: اگر بنا باشد چرخه رشد كشور فعال باشد، بايد نگاه به اقتصاد نفتي تغيير كند.

Copyright: gooya.com 2016