پنجشنبه 20 بهمن 1384

خاتمي، جنگ طلبان و تروريست‌ها را دو روي يك سكه دانست، ايرنا

كوالالامپور ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۲۰‬

سيد محمد خاتمي رييس مركز بين‌المللي فرهنگها و اديان در شب شام غريبان اباعبدالله الحسين (ع) در كوالالامپور گفت: جنگ طلبان و تروريست‌ها دو روي يك سكه هستند.

وي قيام سيدالشهدا (ع) را براي اصلاح دين جدش دانست و گفت : اباعبدالله الحسين (ع) بطور علني و آشكار در مراسم حج و در هر موقعيتي انحراف از اسلام را كه توسط يزيديان صورت گرفته بود، براي مردم بيان مي‌كرد.

خاتمي اهانت به مقدسات اسلامي را ستيز با اسلام روشنگر دانست و گفت :
كينه توزان با اسلام زنده و پويا، به پيامبر چنين ديني اهانت مي‌كنند.

" اسلامي كه در پي هويت بخشي و زندگي بخشي انسان ، پيشرفت ، مردم سالاري ، آزادانديشي و مدافع آزادي است ، مورد تعرض دشمنان و كينه توزان است." رييس جمهوري پيشين ايران ، هدف جنگ طلبان و تروريست‌ها را يكي دانست و گفت : اين دو در پي ايجاد خشونت ، نابودي انسانها و جنايت آفريني هستند و هر دو با اسلام سر ناسازگاري دارند.

وي نومحافظه‌كاران در آمريكا را جنگ طلباني دانست كه به نام دفاع از تمدن، دموكراسي و آزادي دست به‌جنايت مي‌زنند و در مقابل آنان نيز تروريست‌ها با پندارهاي غلط ، ديگران را كافر پنداشته و مرتكب همان جنايت مي‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مركز بين‌المللي فرهنگها و اديان ، جدال با دين اسلام در طول تاريخ را متعلق به دو گروه بي‌دينان و واپسگرايان دانست و گفت : بي‌دينان با اسلام ستيزي در صدد مخالف نشان دادن اسلام با پيشرفت ، پويايي و كارآمدي بوده و واپس گرايان نيز براي مردم هيچ ارزشي قايل نيستند و تحول اسلامي را برنمي‌تابند.

رييس جمهوري پيشين ايران به فرارسيدن بيست و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت : تكيه گاه انقلاب اسلامي با وجود اسلامي بودن آن ، مردم هستند.

وي تاكيد كرد كه حضرت امام خميني(ره) بعنوان پيشواي انقلاب اسلامي ايران همواره بر جمهوري اسلامي پافشاري كردند و حتي در مقابل پدرخوانده‌هاي امروزيها كه در اروپا به ديدار امام رفته و خواستار برقراري حكومت اسلامي بودند ، با ناراحتي گفتند كه بايد جمهوري اسلامي باشد.

رييس جمهوري پيشين و رييس مركز بين‌المللي فرهنگها و اديان براي شركت در كنفرانس دو روزه گفتمان اسلام و غرب با عنوان " چه كسي براي اسلام و چه كسي براي غرب سخن مي‌گويد" پيش‌ازظهر امروز وارد مالزي شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمي، جنگ طلبان و تروريست‌ها را دو روي يك سكه دانست، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016