یکشنبه 23 بهمن 1384

مهر و موم‌هاي مراكز هسته‌اي ايران برداشته شد، فردا

ديپلمات‌ها از برداشته شدن مهر و موم‌ها و دوربين‌هاي نظارتي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در مراكز هسته‌‌اي جمهوري اسلامي ايران خبر داد.


به گزارش آسوشيتدپرس، اين ديپلمات‌ها كه در صورت افشاء نشدن نامشان حاضر به ارايه اين اطلاعات محرمانه شده‌ا‌ند، اقدام ديروز ايران در برداشتن مهر‌وموم‌ها و دوربين‌هاي آژانس تحت نظارت بازرسان، در راستاي مقابله به مثل تهران در قبال گزارش پرونده اين كشور به شوراي امنيت سازمان ملل بوده است.

اين اقدام در شرايطي اعلام مي‌شود كه "محمود احمدي‌نژاد" رئيس جمهوري اسلامي ايران روز گذشته در تظاهرات گسترده 22 بهمن به مناسبت بيست‌وهفتمين پيروزي انقلاب اسلامي تهديد كرد در صورت ضايع شدن حق ايرانيان، تهران در تعهد خود به معاهده منع گسترش تسليحات هسته‌اي موسوم به "ان‌پي‌تي" تجديد نظر مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گزارش حاكي است، تقريبا اغلب تجهيزات نظارتي و مهر‌وموم‌هاي آژانس از تاسيسات اورانيوم ايران در نطنز برداشته شده و همچنين ايران به تازگي به بازرسان آژانس اجازه تحقيقات سرزده از برنامه هسته‌‌اي اين كشور را نمي‌دهد. به اين ترتيب آژانس از ابزارها و امكانات اندكي براي تحقيق در ايران در اختيار دارد.

اين گزارش حاكي است، مهر‌وموم‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هنوز در برخي از مراكز اصفهان و نطنز باقي است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهر و موم‌هاي مراكز هسته‌اي ايران برداشته شد، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016