سه شنبه 25 بهمن 1384

سعيدي، معاون امور بين‌الملل سازمان انرژي اتمي: رفتار ايران از اين به بعد بر اساس موافقتنامه پادمان NPT خواهد بود، فارس

خبرگزاري فارس:معاون امور بين‌الملل سازمان انرژي اتمي با اشاره به نامه جديد ايران به آژانس گفت:از اين به بعد رفتار ايران بر اساس موافقتنامه پادمان خواهد بود،بنابراين خارج از تعهداتمان اقدامي انجام نمي‌دهيم.


محمد سعيدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس، در خصوص فك پلمپ از تاسيسات هسته‌اي كشورمان با بيان اين مطلب كه در حال حاضر هيچ پلمپي وجود ندارد كه بخواهد فك پلمپ شود، خاطرنشان كرد: فك پلمپ‌ها در مرحله اول و بعد از ارسال نامه ايران به آژانس، با حضور بازرسان و برخي از آنها توسط خود بازرسان برداشته شد.
وي افزود: بازرسان تا امروز سه‌شنبه در ايران هستند.
معاون امور بين‌الملل سازمان انرژي اتمي اضافه كرد: بازرسان براساس موافقتنامه پادمان NPT كه ايران با آژانس امضا كرده است،بازرسي‌هاي خود را انجام مي‌دهند.
سعيدي با اشاره به نامه جديد ايران به آژانس گفت:‌ از اين به بعد رفتار ايران بر اساس موافقتنامه پادمان خواهد بود،بنابراين خارج از تعهداتمان اقدامي انجام نمي‌دهيم.
وي در خصوص جمع‌آوري دوربين‌ها از تاسيسات هسته‌اي نيز اظهار داشت: در صدد فراهم كردن مقدماتي براي جمع‌آوري دوربين‌ها از برخي سايت‌ها هستيم و بر اساس موافقتنامه پادمان برخي از دوربين‌ها بايد جمع‌آوري و برخي ديگر به قوت خود باقي مي‌مانند.
معاون امور بين‌الملل سازمان انرژي اتمي مسير ايران را كاملاً روشن و مبتني بر مقررات بين‌المللي خواند و گفت:برخورد كنوني با ايران سياسي و مبتني بر هيچ قاعده حقوقي و قانوني نيست.
وي افزود: ايران در اين زمينه نفع خواهد برد و كشورهاي ديگري كه ممكن است در آينده اقداماتي را عليه ايران انجام دهند،قطعا ضرر خواهند كرد.
معاون امور بين‌الملل سازمان انرژي اتمي خبر مبني بر تزريق گاز به دستگاه‌هاي سانتريفيوژ را تاييد نكرد و افزود: روال كار به صورت منطقي دنبال مي‌شود و زمان اعلام تزريق گاز و شروع آن نيز رسماً از سوي سازمان انرژي اتمي طي چند روز آينده اعلام خواهد شد.
سعيدي اخباري اين چنين را ضد و نقيض خواند و افزود:اين اخبار با اهدافي خاص مطرح مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سعيدي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبني بر اين كه آيا از سرگيري غني‌سازي انعكاس منفي در گزارش ماه مارس محمد البرادعي مدير كل آژانس نخواهد داشت؟ خاطرنشان كرد:از سرگيري غني‌سازي ارتباطي با آژانس ندارد و تعليق فعاليت‌هاي غني‌سازي طي دو سال و نيم گذشته اقدامي داوطلبانه بوده است.
وي تعليق فعاليت‌هاي غني‌سازي در ايران را بر اساس توافق با سه كشور اروپايي عنوان كرد و گفت:آژانس به عنوان ناظر بر تعليق بوده و در پي عدم پايبندي سه كشور اروپايي به تعهدات خود در قبال ايران، ما مجدداً اقدامات خود را از سر گرفتيم.

Copyright: gooya.com 2016