سه شنبه 8 فروردین 1385

سفير ايران در آژانس: حمله نظامي به تاسيسات هسته‌يي، فعاليت‌هاي غني‌سازي ايران را متوقف نخواهد كرد، ايسنا

*ايران چيزي را از جهان پنهان نمي‌كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


سفير ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز گذشته اظهار داشت كه حملات نظامي احتمالي به تاسيسات هسته‌اي؛ فعاليت‌هاي غني‌سازي اورانيوم جمهوري اسلامي ايران را كه به راحتي قابل انتقال و شروع مجدد خواهد بود، مختل نخواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،علي‌اصغر سلطانيه، سفير ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در وين، با ذكر مطلب فوق، خاطر نشان ساخت: شما به خوبي مي‌دانيد ما مي‌توانيم با توجه به داشتن كشوري به وسعت بيش از يك ميليون و 600 هزار كيلومتر مربع در هر نقطه از كشور اورانيوم غني‌سازي كنيم.

براساس گزارش رويترز، وي درباره‌ي احتمال استفاده از نيروي نظامي براي تخريب آنچه كه موجب نگراني‌هاي غربي‌ها از برنامه‌ي اتمي ايران شده است، گفت: غني‌سازي را مي‌توان در هر منطقه‌اي در ايران انجام داد.

سلطانيه يادآور شد كه پس از بمباران شدن كارخانه‌ي نيروگاه هسته‌اي عراق در سال 1981 توسط رژيم صهيونيستي، صدام، ديكتاتور مخلوع عراق نيز كارخانه‌ي بوشهر را در ايران بمباران كرد.پس از آن شوراي امنيت قطع‌نامه‌اي را مبني بر محكوم كردن حملات صادر كرده و حمله به تاسيسات هسته‌اي را براي كشورها غير قانوني برشمرد.

وي افزود: اما آن دسته از اسناد سازمان ملل امروز براي ايالات متحده و رژيم صهيونيستي فقط چندين برگه‌ي كاغذ هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سلطانيه گفت: ايران چيزي را از جهان پنهان نمي‌كند و تمام تسهيلات سوخت هسته‌اي اين كشور براي ناظر هسته‌اي سازمان ملل شناخته شده است.

اما وي خاطر نشان كرد كه تهديدات براي احتمال اقدام نظامي عليه تهران مي‌تواند اين وضعيت را تغيير دهد.

وي با اشاره به اين مطلب كه ايران هرگز دست از برنامه‌ي غني‌سازي نخواهد كشيد، گفت: هر گونه تهديد يا احتمال آن وضعيت را بسيار پيچيده‌تر خواهد كرد.

Copyright: gooya.com 2016