سه شنبه 15 فروردین 1385

رييس دفتر سياسي نهضت آزادي: در سال جديد براي تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر تلاش مي‌‏كنيم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس دفتر سياسي نهضت آزادي ايران تلاش براي تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر، تلاش براي تامين آزادي و سلامت انتخابات و توسعه تشكيلاتي اين حزب را به عنوان محورهاي اصلي برنامه حزب متبوع خود در سال جاري بيان كرد.

محمد توسلي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با تاكيد بر ضرورت تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر اظهار داشت: نهضت آزادي ايران در راستاي استراتژي وفاق ملي كه از سال‌‏هاي گذشته آن را مطرح و پيگيري كرده است، در سال جاري براي تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر و تقويت ارتباط همكاري بين احزاب و گروه‌‏هاي سياسي و اجتماعي با جديت به تلاش‌‏هاي خود ادامه خواهد داد.
وي با بيان اينكه نهضت آزادي ايران در سال جديد در جهت تقويت سازماني، برنامه‌‏هاي توسعه تشكيلاتي و آموزشي خود را پيگيري مي‌‏كند، افزود: تلاش براي رفع موانع و محدوديت‌‏ها براي فعاليت آزاد از جمله برنامه‌‏هاي اساسي حزب در سال جديد است چرا كه در حال حاضر نهضت آزادي ايران با سابقه 45 ساله از حقوق طبيعي يك حزب سياسي محروم است.
توسلي تصريح كرد: نهضت آزادي ايران هم اكنون فاقد دفتر، روزنامه، امنيت و امكانات لازم براي فعاليت طبيعي و قانوني است و با وجود اينكه طبق اصل 26 قانون اساسي فعاليت نهضت آزادي ايران قانوني است، هنوز بعد از 27 سال پروانه فعاليت آن صادر نشده است.
وي با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا، گفت: نهضت آزادي ايران در مورد انتخابات پيش رو طبق رويه گذشته در راستاي تامين آزادي و سلامت انتخابات و تقويت فرايند دموكراسي به وظيفه ملي و ديني خود عمل خواهد نمود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس دفتر سياسي نهضت آزادي ايران همچنين بيان كرد: نهضت آزادي ايران طي سال جاري در راستاي رسالت آگاهي‌‏بخشي احزاب در مقاطع مختلف، ضمن ارزيابي و نقد عملكرد حاكميت در زمينه مهمترين مسائل داخلي و خارجي، به منظور اصلاح امور در ابعاد سياسي، اقتصادي و فرهنگي بيانيه‌‏هاي تحليلي ارايه خواهد نمود.

Copyright: gooya.com 2016