دوشنبه 21 فروردین 1385

احمدي نژاد: ايران به لطف الهي مركز همه تحولات عالم است، ايلنا

- ما خواهان صلح و آرامش و رفاه براي همه بشريت هستيم
- يك خبر خوش در موضوع هسته‌‏اي را در اين سفر اعلام خواهم كرد


تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس‌‏جمهوري گفت: ما اعلام كرده‌‏ايم خواهان صلح و آرامش و رفاه براي همه بشريت هستيم، ما عدالت را براي همه بشريت مي‌‏خواهيم. ملت ايران راه پيشرفت, عزت و استقلال را درست انتخاب كرده است و هيچ گاه از اين راه بر نخواهد گشت و با توكل به خدا همه موانع را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار" ايلنا" محمود احمدي‌‏نژاد در صحن جامع رضوي در حرم ثامن الائمه و در جمع مردم و مسوولين شهرستان مشهد گفت: استان خراسان 20 هزار شهيد و حدود 50 هزار آزاده را بر دامان خود تربيت كرده است و ما در سالي كه به نام پيامبراعظم نام گذاري شده است، در خدمت اين مردم عزيز هستيم.
وي ادامه داد: خراسان مظهر علم, فضيلت, معنويت, ايثار و فداكاري و گنجينه همه خوبي‌‏ها, ارزش‌‏ها و كمالات بشري است.
رييس‌‏جمهوري، امام هشتم را پناه بي‌‏پناهان و تسلي بخش دل مستضعفان ذكر كرد و گفت: در طول اين صدها سال ملت ما و بشريت از وجود اين عزيز بهره هاي مادي زيادي برده است و به اين دليل است كه امام فرمودند آستان قدس رضوي مركز ايران است.
وي ادامه داد: به لطف الهي ايران مركز همه تحولات عالم است، مشهد مركز همه تحولات عالم است. امامان ما وارث پيامبران و نبي اكرم هستند و پيامبران از آدم و خاتم و امامان از امير المومنين تا مهدي (عج) فريادگر توحيد هستند.
احمدي‌‏نژاد با بيان اين مطلب كه اتكا به توحيد و خدا اتكا به قدرت برتر است كه قدرتي بالاتر از آن نيست، گفت: اتكا به خدا، اتكا به حكيمي است كه فوق او حكيمي نيست. اگر به خدا توكل كنيم و او را بپرستيم، از هيچ قدرتي واهمه نخواهيم داشت. امروز ملت ما با اتكا به خداي متعال و با دست خالي و به تنهايي بر حكومت طاغوت پيروز شد و در دفاع مقدس اين مساله را ثابت كرد كه اگر خدا را ياري كنيد خدا هم ما را ياري خواهد كرد.
وي ادامه داد: انقلاب تابلوي درخشاني از ياري خداست و كور باد چشم آنان كه اين حقايق را نمي‌‏بينند و قدرت ملت عزيز و موحد و مومن ايران را نمي‌‏شناسند. آيا شكست‌‏هاي 27 ساله براي دشمنان و بدخواهان كافي نيست كه متاسفانه امروز هنوز برخي قدرت‌‏هاي زورگو كه نمي‌‏توانند طبع زورگويي خود را رها كنند و نمي‌‏توانند قبول كنند كه ملت ايران پايه‌‏هاي اقتدار آنها را شكسته است.
احمدي نژاد با بيان اين كه دشمنان فكر مي‌‏كنند مي‌‏توانند يك ملت مومن و متفكر و ايستاده را از حق خود محروم كنند، گفت: آنها تصور مي‌‏كنند با زد و بندهاي سياسي و ارعاب مي‌‏توانند ملت بزرگ ما را از حق خود محروم كنند. ما اعلام كرده‌‏ايم نه زورگو هستيم و نه ستمگر و صد البته زير بار ظلم و زور و ستم هم نخواهيم رفت.

رييس‌‏جمهوري با بيان اين كه در طي ايامي كه هيات دولت در مشهد است، يك خبر خوش در موضوع هسته‌‏اي را اعلام خواهم كرد، تصريح كرد: بدخواهان و دشمنان ملت ما مي‌‏دانند كه با اين هياهوها و اخم كردن‌‏ها و قيافه گرفتن‌‏ها نمي‌‏توانند مانع حركت ملت ما شوند. آنها نمي‌‏توانند ملت ايران را از حق خود محروم كنند.
وي ادامه داد: امروز دشمنان از يك كرسو و تفرقه مي‌‏خواهند در بين ملت ايران سوءاستفاده كنند و تصور مي‌‏كنند كه اگر بر روي انسان هاي ضعيف و خودباخته سرمايه گذاري كنند، مي‌‏توانند جلوي حركت ملت را بگيرند. البته بعضي از انسان‌‏هاي ضعيف در كشور هستند كه مي‌‏خواهند ملت را بترسانند. من به اين افراد نصيحت مي‌‏كنم كه خود را اصلاح كنند و از تشر چند قدرت نترسند و به اقيانوس ملت بپيوندند و بدانند همه عزت‌‏ها نزد ملت متعهد و مومن است و دشمنان قادر نيستند كه كوچكترين صدمه اي به ملت ما وارد كنند.
احمدي نژاد با بيان اين كه مطمئن باشيد دولت خادم و خدمتگزار شما با حفظ عزتي كه در شان ملت ايران است، راه و خواست ملت را با تدبير پيش خواهند برد، گفت: دولت سرسوزني از خواسته‌‏هاي ملت عقب نشيني نخواهد كرد و روزها و ماههاي آينده اين مساله را اثبات خواهد كرد كه راه ملت راه درست راه عزت و تعالي ايران است.
رييس‌‏جمهوري با بيان اين كه ما مصمم هستيم كشور را بسازيم، گفت: دولت با اتكا ملت به خصوص جوانان هوشمند و پاك كشور را خواهد ساخت و در اين راه هيچ ترديدي به خود راه نمي‌‏دهيم. دولت وظيفه دارد راه را باز كند و زيرساخت‌‏ها را فراهم كند و وظيفه دولت است با رشوه, رانت خواري و پارتي بازي مبارزه كند و موانع را از پيش پاي ملت بردارد.
وي ادامه داد: بخشي از موانع پيش پاي ملت بخش بده بستان‌‏ها و مفاسدي است كه در گوشه و كنار به چشم مي‌‏خورد كه البته جلوي بسياري از آنها گرفته شده است. اما براي ريشه‌‏كن كردن اين مسائل راه طولاني درپيش داريم و به همه مديران، وزرا و استانداران عرض كرده‌‏ام كه ما در مبارزه با فساد و ويژه‌‏خواري با احدي شوخي نداريم و نبايد برخي از رابطه‌‏ها موجب بهره مندي عده‌‏اي قليل و محروميت جمعيت كثيري شود.
احمدي نژاد تصريح كرد: امروز در سراسر كشور اين حركت آغاز شده است اما استمرار آن نيازمند حركت مردمي تذكر و هوشياري مردم است و اگراين مفاسد از بين برود، سرعت سازندگي چند برابر مي‌‏شود. زيرا ملت ما ملت فقير, ضعيف و بي استعدادي نيست و بايد موانع را از جلوي آنها برداشت و دولت مصمم است باپشتيباني ملت در اين راه حركت كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهوري با بيان اين كه بحث اشتغال يكي از دغدغه‌‏هاي دولت است، گفت: دولت درصدد است با توزيع عادلانه امكانات فرصت اشتغال را براي همه فراهم كند و جوانان فرصت اشتغال داشته باشند.
وي سود بانكي يكي از عوامل فساد خواند و گفت: كاهش سود بانكي نشان دهنده اين است كه دولت مي‌‏خواهد با عوامل فساد مبارزه كند و از سرمايه گذاري هاي سالم داخلي و خارجي استفاده كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: ايران به لطف الهي مركز همه تحولات عالم است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016