سه شنبه 22 فروردین 1385

محمد سلامتي: دولتمردان با پختگي پي‌گير مسائل هسته‌يي باشند، ايسنا

تلاش مي‌كنيم مجمع روحانيون و مجمع محققين سردمدار انتخابات خبرگان باشند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، با اشاره به جلسه‌ي شوراي مركزي اين تشكل، گفت كه موضوع انتخابات سال جاري، محور اصلي مطرح شده در جلسه بوده است. وي تصريح كرد كه تلاش هم‌حزبي‌هايش اين است كه مجمع روحانيون مبارز و مجمع محققين و مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم، عمدتا سردمدار انتخابات خبرگان باشند.

محمد سلامتي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي مانند هميشه اصل را بر شركت در انتخابات مي‌گذارد و به عنوان يك تشكل سياسي در عرصه‌هاي مهم قطعا تصميم‌اش بر اين است كه در هر سه انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي در برخي شهرستان‌ها، انتخابات خبرگان و شوراها شركت فعال داشته باشد؛ چرا كه اين امر با سرنوشت جامعه ارتباط دارد.

وي افزود: سعي مي‌كنيم سهم خودمان را در ارتباط با جامعه در مورد اين سه انتخابات ادا كنيم، مگر اين‌كه موانعي ايجاد شود كه شركت ما را ناممكن كند كه اميدواريم اين گونه موانع به وجود نيايد.

سلامتي با بيان اين‌كه سلامت و آزادي انتخابات‌ها بايد تامين و تضمين شود، گفت: بايد فضاي رقابتي كاملي در انتخابات باشد كه همه‌ي مردم تشويق شوند و حضور احزاب و گروه‌هاي سياسي فراهم شود.

دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، تاكيد كرد: اصل دومي كه سازمان درباره اين سه انتخابات مد نظر دارد و آن‌را پي‌گيري مي‌كند، امكان ائتلاف با گروه‌هاي مختلف جبهه‌ي اصلاحات است، به ويژه، اين‌كه در اين سه انتخابات، اين جبهه به وحدت نظر برسد، اين ايده‌آل ما است . ما به سهم خود تلاش مي‌كنيم هم خودمان و هم گروه‌هاي ديگر فعال شوند تا مساله‌ي ائتلاف پي‌گيري شود و ان‌شاءالله به نتيجه برسد.

سلامتي هم‌چنين با بيان اين‌كه مساله‌ي انتخابات خبرگان داراي ويژگي خاص خود است، افزود: اقداماتي كه براي اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان شروع شد، موفقيت‌آميز نبود و متاسفانه متوقف شد؛ از اين رو باز هم اين انتخابات حالت يك‌بعدي دارد؛ يعني فقط روحانيون مي‌توانند در آن حضور داشته باشند كه اين امر براي مجلس خبرگان يك ضعف است، اما چون قانون اين است سعي مي‌كنيم با همين شرايط و قانون در انتخابات شركت كنيم. تلاش ما اين خواهد بود كه مجمع روحانيون و محققين و مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم، عمدتا سردمدار انتخابات خبرگان باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي هم‌چنين يادآور شد كه در جلسه‌ي تشكل متبوعش درباره‌ي مساله‌ي هسته‌يي نيز بحث و گفت‌وگو شد و افزود: با توجه به حساسيت اين موضوع، احزاب و گروه‌ها همواره آن را در دستور كار خود قرار مي‌دهند و درباره آن تبادل‌نظر مي‌كنند.

دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، ضمن تاكيد بر حق استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي از سوي هر كشوري و جمهوري اسلامي ايران، تاكيد كرد: با توجه به شرايط حساس كنوني، توجه دولت‌مردان را به اين موضوع جلب مي‌كنيم كه با پختگي و جامع‌نگري، پي‌گير مسائل انرژي هسته‌يي باشند و سعي كنند مستمسكي به دست آمريكا كه هميشه با بهانه‌هاي مختلف به دنبال لطمه زدن به انقلاب اسلامي است، ندهند؛ بلكه با توجه به منافع و امنيت ملي، تصميمات پخته و درستي را بگيرند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد سلامتي: دولتمردان با پختگي پي‌گير مسائل هسته‌يي باشند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016