سه شنبه 22 فروردین 1385

خبر خوش احمدي نژاد اعلام شد: ايران به چرخه‌ توليد سوخت هسته‌يي دست يافت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور اعلام كرد: چرخه‌ي توليد سوخت هسته‌يي در مقياس آزمايشگاهي كامل شده و اورانيوم با غناي مورد نياز در 20 فروردين سال جاري يعني 85 13 به دست جوانان ما توليد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر روز سه‌شنبه در تالار كتابخانه‌ي دانشكده‌ي علوم رضوي در جوار آستانه‌ي ملكوتي حضرت ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس در جمع مسوولان لشكري و كشوري گفت: ديروز شهيدان و ايثارگران شما ايران عزيز را بر بام استقلال و عزت نشاندند و امروز جوانان عزيز ميهن اسلامي مي‌روند تا قله‌هاي علم و فناوري را فتح كنند. علم‌آموزي و تحقيق و پژوهش و مجاهدت علمي و فداكارانه ‌شان ملت بزرگ ايران و از خواسته‌هاي به حق مردم عزيز ماست.

وي ادامه داد: پيامبر عزيز اسلام محمد مصطفي (ص) همه‌ي بشريت را به فراگيري علوم و فنون فرامي‌خواندند و بر همين مبنا دانشمندان خلاق كشور ما نيز تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي دسترسي به فناوري‌هاي مختلف و علمي آغاز كرده و به لطف الهي به پيشرفت‌هاي قابل توجهي در علوم پزشكي مهندسي هوا و فضا و من جمله علوم هسته‌يي دسترسي پيدا كرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: آن‌چه باعث شد اين جلسه باشكوه برگزار شود، خبر ارائه‌ي گزارش - كه از سوي آقاي آقازاده مطرح شد - مربوط به پيشرفت‌هاي بزرگي است در انرژي هسته‌يي اتفاق افتاده است.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: دسترسي به چرخه‌ي توليد سوخت هسته‌يي يك مطالبه‌ي ملي همه‌ي ملت ايران است و مردم ما بارها و بارها در تجمعات خود در شهرها و روستاها در تمام نقاط دنيا و هر كجا كه هستند بر دسترسي به آن تاكيد ورزيده‌اند. مهمترين تجلي اين مطالبه‌ي ملي در 22 بهمن سال گذشته بود كه مردم با حضور ميليوني خود در همه‌ي شهرهاي ايران در بخش‌ها و بسياري از روستاها و در سرتاسر جهان در پاسخ به خادم خود كه خواسته بودم اعلام نظر نمايند، پشتيباني قاطع و خواسته‌ي خود را يكپارجه اعلام كردند و بعد از آن بدون استثنا در هر تجمعي بر اين مطالبه‌ي به حق خود تاكيد ورزيدند.

رييس‌جمهور اعلام كرد: اينك در آستانه‌ي ميلاد پيامبر بزرگ اسلام(ص) و در محضر امام رضا(ع) و در اين فرصت تاريخي اعلام مي‌كنم در سايه‌ي توجهات حضرت ولي عصر(عج) و با مجاهدت دانشمندان مومن و خلاق ايراني و دعاي ملت شجاع و هوشمند و هميشه در صحنه‌ي ايران، چرخه‌ي توليد سوخت هسته‌يي در مقياس آزمايشگاهي كامل شده و اروانيوم با غناي مورد نياز در 20 فوردين سال جاري يعني 85 13 به دست جوانان ما توليد شد.

رييس جمهور ادامه داد: من اين موفقيت بزرگ را در اين مكان مقدس و در جوار ثامن الائمه و امام رئوف و پناه و اميد مسلمانان و مظلومان به شهيدان و امام شهيدان، مقام معظم رهبري، ملت بزرگ ايران در هر كجا كه هستند داخل و خارج كشور و به جوانان عزيز اين مرز و بوم صميمانه تبريك عرض مي كنم و رسما اعلام مي كنم كه ايران به كشورهاي هسته‌اي جهان پيوسته است و اين دستاورد بزرگ تاريخي حاصل رنج و مجاهدت و مقاومت و پايداري بزرگ ملت ايران است و اين شروعي بر پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي بزرگتر و بزرگتر است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ملت ما به ويژه جوانان در سايه‌ي اتكا به خدا خودباوري و اراده خود توانستند به اين فناوري بسيار مهم و ارزشمند دست بيابند. در اين لحظه‌ ياد و خاطره‌ي امام راحل و شهيدان را گرامي مي داريم و به ارواح آنها درود مي فرستيم. 20 فروردين روز بزرگي است كه در تاريخ ملت ايران ثبت مي شود و همواره الهام بخش ملت و جوانان ما در همه‌ عرصه‌ها‌ي تعالي و پيشرفت خواهد بود.

رييس جمهور گفت: در اين جا لازم مي دانم نكاتي را پيرامون اين حادثه‌ي بزرگ به عرض برسانم.
علوم و فنون در ظل ايمان الهي در خدمت بشريت است. علم توام با ايمان است كه در خدمت صلح و آرامش و پيشرفت قرار مي گيرد.بارها اعلام كرده‌ايم كه خواهان صلح و آرامش بر پايه‌ي توحيد و عدالت براي همه‌ي بشريت هستيم.

فناوري هسته‌اي ما در خدمت مقاصد صلح آميز است. اعلام مي كنيم كساني به سلاح‌هاي كشتار جمعي نياز دارند كه در انديشه‌هاي پنجاه سال گذشته به سر مي برند. كساني كه تصور مي كنند معادلات سياسي و اقتصادي را مي شود با انبوه سلاح‌هاي كشتار جمعي به نفع خود سامان داد و هدايت كرد.

ملت ما يك ملت متمدن با فرهنگي است كه متكي به اراده‌هاي ايماني و الهي جوانان خود است ملت ما براي تحقق آرمان‌هاي خود متكي به افكار و انديشه‌ها و ارزش‌هاي متعالي است كه در فرهنگ اسلامي و فرهنگ ملت ايران نهفته است، ملت ما اقتدار خود را از زرادخانه‌هاي هسته‌اي نمي گيرد. منشاء اقتدار ملت ما، عمق ايمان مذهبي و الهي ملت ماست.

احمدي نژاد تاكيد كرد: بارها اعلام كرده‌ايم و مي كنيم كه مجموعه‌ي فعاليت‌هاي هسته‌اي ما در تمام مراحل تحت قوانين و نظارت آژانس بوده است. امروز هم علاقه داريم همچنان تحت نظر آژانس فعاليت‌هاي خود را ادامه دهيم.
آنچه به دست آمده و به دست مي آيد در چارچوب حقوق ملت ايران و منطبق بر قوانين شناخته شده از جمله حقوق ملت ما در آژانس و پيمان منع سلاح‌هاي اتمي است و براساس مقررات بين المللي مسير خود را تا توليد صنعتي سوخت براي نيروگان‌هايمان ادامه مي دهيم.

ملت ما در مسير رو به تعالي خود با برخي بد اخلاقي ‌ها قانون شكني‌ها و زورگويي‌ها مواجه بوده است كه در تاريخ ملت ما سابقه دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در نهضت ملي شدن صنعت نفت كه حق مسلم ما بود برخي اين قدرت‌ها بناي مخالفت گذاشتند و با جسارت در مقابل حق قطعي ملت ايران ايستادند كه صد البته حاصل آن جز نفرت دائمي از آنان در دل ملت ما نبود.
همان‌ها امروز با همان استدلال و ادبيات و جنگ رواني مي خواهند مانع استفاده ملت ايران از حقوق قطعي و مسلم خود شوند. من به آنها توصيه مي كنم تجربه‌ي تلخ گذشته را تكرار نكنند و به حق ملت ايران احترام بگذارند و نفرت ابدي در ذهن و تاريخ ملت ايران و ملت‌هاي آزاده‌ي جهان براي خود نيافرينند.

بارها اعلام كرده‌ايم و اين جا هم اعلا م مي كنيم پيشرفت و اقتدار ايران اسلامي همواره در خدمت صلح و آرامش و امنيت براي همسايگانش و براي جهانيان بوده و خواهد بود.

دولت به نمايندگي از ملت همه‌ي تلاش‌هاي نخبگان و علما و پژوهشگران و دانشمندان و جوانان را در مسير پيشرفت همه جانبه‌ي كشور ارج مي نهد و با تمام توان از آنها حمايت و پشتيباني مي كند.

من به عنوان خادم ملت ايران از همه‌ي عزيزاني كه دست اندركار اين پيروزي بزرگ بودند و كاركنان و مديران سازمان و آقاي آقازاده تشكر مي كنم و مي خواهم تا تحقق كامل توليد سوخت هسته‌اي براي نيروگان‌ها كار را ادامه دهند.

دولت به پاس اين دستاورد بزرگ سجده‌ي شكر به درگاه ايزد منان به جاي مي آورد و از همه‌ي ملت ايران در داخل و خارج تقاضا دارد كه شكر اين نعمت بزرگ را به جا آورند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خبر خوش احمدي نژاد اعلام شد: ايران به چرخه‌ توليد سوخت هسته‌يي دست يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016