پنجشنبه 14 اردیبهشت 1385

انگليس: قطعنامه پيشنهادي درباره ايران تداوم راهكار ديپلماتيك است، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۱۴‬

دولت انگليس روز پنج شنبه اعلام كرد: توزيع پيش‌نويس قطعنامه درباره ايران در شوراي امنيت به منزله پايان گزينه ديپلماتيك براي حل چالش هسته‌اي نيست.

يك سخنگوي وزارت خارجه انگليس در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در لندن مدعي شد: قطعنامه پيشنهادي جديد اروپا عليه ايران برپايه گزارش "محمد البرادعي" مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در مورد خودداري ايران از انجام خواسته شوراي امنيت براي تعليق كامل غني‌سازي اورانيوم ارايه شده است.

انگليس و فرانسه كه اعضاي دايمي شوراي امنيت سازمان ملل هستند با همكاري آلمان پيش‌نويس قطعنامه‌اي را درباره برنامه هسته‌اي صلح‌آميز ايران در اين شورا توزيع كرده‌اند.

اين مقام كه خواست نامش در خبر اعلام نشود، افزود: اروپا و آمريكا اميدوارند كه ايران از محتواي قطعنامه جديد شوراي امنيت پيروي كند.

وي با خودداري از اعلام مفاد اين پيش‌نويس گفت: قطعنامه جديد پيشنهادي اروپا به شوراي امنيت در مورد برنامه هسته‌اي ايران در صورت تصويب ضمانت اجرايي دارد و از حالت توصيه بيانيه قبلي شورا فراتر رفته است.

ديپلمات انگليسي در مواجهه با سوال ايرنا حاضر به اظهارنظر در مورد ناكام ماندن نشست پاريس به علت مخالفت چين و روسيه با تحت فشار قراردادن ايران و احتمال تكرار اين مساله در شوراي امنيت نشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته اين سخنگو، "مذاكرات اصلي در مورد قطعنامه جديد اروپا در شوراي امنيت صورت خواهد گرفت و هنوز زود است تا در مورد موافقان و مخالفان آن قضاوت كرد".

سخنگوي وزارت خارجه انگليس همچنين گفت: برخلاف ديدگاه‌هاي مخالفان اروپا و آمريكا، پرونده ايران از دست آژانس خارج نشده و تحت كنترل شوراي امنيت قرار ندارد.

"اينها هر دو از نهادهاي سازمان ملل هستند و بررسي پرونده هسته‌اي ايران چه در آژانس و چه در شورا بخشهايي از يك روند محسوب مي‌شوند." وي در پايان از اظهارنظر در مورد موضع لندن درباره احتمال يا ضرورت مذاكرات مستقيم بين ايران و آمريكا و تاثير احتمالي آن در حل مناقشه هسته‌اي خودداري كرد و آن را مساله‌اي بين تهران و واشنگتن دانست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انگليس: قطعنامه پيشنهادي درباره ايران تداوم راهكار ديپلماتيك است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016