چهارشنبه 20 اردیبهشت 1385

درخواست رایس از ایران، آفتاب

آفتاب: کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا از تهران خواست که با پیشنهادات جدید در جهت حل بحران پیرامون مسئله برنامه هسته ای ایران موافقت کند. به گزارش خبرگزاری "نووستی" روسیه وی در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد:"پیشنهاداتی از سوی اروپا و روسیه برای رفع بحرام وجود دارند که از سوی آمریکا مورد حمایت واقع شده اند. "


رایس افزوده است: "این تلاش ها در جهت آن هستند که ایران اگر با آنها موافقت کند راه صلح آمیزی را برای برنامه های هسته ای خود در نظر گرفته است. این آن چیزی است که جامعه جهانی از ایران انتظار دارد. حال بقیه امور به خود ایران بستگی دارد".

طبق پیشنهادات جدیدی که بعد از دیدار وزرای امور خارجه کشورهای "1+5" در نیویورک مشخص شد اگر ایران به خواسته های جامعه جهانی عمل کند یک سری مزایا در زمینه های سیاسی، اقتصادی و ممکن است در زمینه امنیتی کسب می نماید.

احتمال می رود که این پیشنهادات رسما بعد از اتمام کار روی پیشنویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شوند.

قبلا واشنگتن مخالف طرح پیشنهادات جدید به ایران بود و اصرار بر تصویب قطعنامه ای شدید بر علیه ایران را داشت که طی آن در صورت اجرا نکردن خواسته های شورای امنیت از سوی ایران بر علیه این کشور تحریماتی اعمال شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزیر امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد که تهران می تواند برنامه هسته ای خود را داشته باشد و هیچ کس شکی بر حق آن ندارد اگرچه وی تاکید کرد که "هر گونه گفتگو در مورد برنامه هسته ای ایران باید با این درک انجام شود که ایران بارها از وظایفی را که جامعه جهانی بر عهده آن نهاده سرباز زده است".

رایس در مورد پیشنویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که کارشناسان گروه "1+5" روی آن کار می کنند دوباره خاطر نشان کرد که این سند باید به عواقب جدی اجرا نکردن مفاد چنین قطعنامه ای از سوی تهران اشاره داشته باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درخواست رایس از ایران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016