پنجشنبه 21 اردیبهشت 1385

هشتمين مجمع عمومي موتلفه اسلامي، سخنان محمد نبي حبيبي، دبيركل موتلفه، ايسنا

دبيركل حزب:
تحزب براي تحقق جمهوريت نظام عامل بسيارمهمي است
شوراها، مجلس ودولت وعده‌ كارشناسي نشده وغيرعملي به مردم ندهند



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


محمد نبي حبيبي در گزارش عملكرد دو ساله اين حزب اظهار داشت، آقاي عسگراولادي تلاش داشت تا حزب از اتكا به افراد به اتكا به سيستم تبديل شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ، دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: اطاعت از ولايت فقيه موضوع جدا نشدني از مرامنامه حزب بوده است و خدا را شاكريم كه در سخت‌ترين دوران پايبندي خويش را به اين اصل ثابت كرده‌ايم.

وي در مورد حضور بانوان در حزب موتلفه اسلامي گفت: در سال 75 حدود 2 درصد اعضاي حزب زن بودند، اما در سال 83 اين رقم به 28 درصد رسيده است كه در بودجه سال جاري سعي كرديم افزايش متنابهي براي كارهاي بانوان اختصاص دهيم.

همچنين در سال جاري براي اعتبارات خاص بخش دانشجويي مبالغي بيشتر از گذشته اختصاص داده‌ايم.

حبيبي ابراز داشت: سياست ما در سال جاري اولويت به توليد فكر بوده است به همين دليل بخش آموزش حزب و تشكيلات بودجه‌اي بيشتر اختصاص يافته است. در كنگره حزب در هر دوره يك خط مشي 2 ساله تصويب مي‌شود در سال‌هاي اخير سعي كرديم تمركز در حزب را كمتر كرده و به تقويت استانها بپردازيم.

وي گفت: برخي شايعه كردند كه موتلفه به يك منبع‌هاي بسيار عظيم وابسته است، اما بايد بگوييم كه عمده‌ترين مشكل ما بودجه است. هفته نامه حزب مي‌خواهد به روزنامه تبديل شود، اما دليل اصلي عدم اين زخداد، كمبود بودجه بوده است. ما نماز استيجاري مي‌خوانيم.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: در كار حزب، نقد از سازمان‌هاي كشور يك سرفصل مفصل دارد در موضوع تضعيف هيچ دولت و مجلس نبوده‌ايم، زيرا آن را حرام شرعي بين مي‌دانيم. اين كه در دولت قبلي گفته مي‌شد هر نه روز يك بار با يك بحران روبرو بوديم در مجموعه 8 ساله دولت دوم خرداد، يك مورد بحران كه حزب موتلفه ايجاد كرده باشد را اگر مي‌توانند بيان كنند تا پيگيري كنيم.

وي گفت: در صحنه سياست سعي كرديم متاثر از احساسات نباشيم، زيرا ما خود را نسبت به كليت نظام مسوول مي‌دانيم.

حبيبي در راستاي خط مشي به محور تقويت جنبش نرم افزاري و نظريه پردازي مقدمات چشم انداز دراز مدت حزب اشاره كرد و گفت: سيستم ارتباطي را تقويت كرديم و استانهاي ما به سيستم رايانه‌اي شبكه‌اي مجهز هستند. همچنين بانك اطلاعات مديران طراحي كرديم تا مديران لايقي كه حتي نخواهند كار تشكيلاتي كنند، شناسايي شوند، زيرا اداره كشور فقط با اعضاي يك حزب ممكن نيست.

وي ابراز داشت: در حزب موتلفه اين تفكر وجود ندارد كه اصولگرايي فقط منتهي به حزب مي‌شود، بلكه اصولگرايي مرتبط به تمام اعضاي احزاب جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري و شوراي هماهنگي است.

وي درباره امر به معروف و نهي از منكر در حزب موتلفه اسلامي گفت، در اين مساله اگر فعاليت‌هاي حزب موتلفه را در يك كفه ترازو و فعاليت ديگر احزاب را در كفه ديگر بگذاريم به قطعيت مي‌توانم بگويم كه كفه حزب موتلفه سنگينتر خواهد بود. 150 طرح كارشناسي شده داريم كه بسياري از تصميم گيري‌هاي ما يك عقبه در مركز مطالعات سياسي دارد.

وي گفت: معاونت طرفداران تشكيلات تاسيس كرديم و معتقديم شهروند مخالف نظام هم شهروند ماست و حزب نمي‌تواند از توجه به آنها غفلت كند.

حبيبي ابراز داشت: در دوره‌هاي انتخاباتي سعي كرديم نظرسنجي‌هايي داشته باشيم و همين دوره كلاسهاي تاريخي آقاي عسگراولادي را داشتيم. همچنين سعي كرديم با مراجع تقليد ارتباط نزديك داشته باشيم. زيرا راهنمايي آنها را لازم مي‌دانيم. البته تنها به روحانيون نبوده، بلكه سعي كرديم با فرهيختگان هم ارتباط داشته باشيم. با حسن نظر بر تعاملات، با احزاب ارتباط داشته‌ايم. در خانه احزاب سعي كرديم حضور موثر داشته باشيم.

وي اظهار داشت: خانه احزاب محل جولان يك حزب نيست، بلكه يك باشگاهي است كه احزاب رسمي كشور در آن حضور داشته باشند.

وي به تشكيل 180 دفتر رسمي حزب در شهرستانها و 30 استان و تشكيل 23 كانون دانشجويي اشاره كرد.

حبيبي همچنين به تاسيس باشگاه سياسي اشاره كرد و گفت: ما اعتقاد داريم كه افكار متفاوت و حتي متضاد بايد با هم صحبت كنند به صورتي كه جلساتي داشتيم و در يك جلسه آقاي شكوري‌راد حضور يافته و صحبت كردند.

حبيبي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: اراده خداوند قادر متعال با راي و پشتيباني ملت بيدار و هوشمندمان در چند ساله اخير پيروزي چشم گيري را در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري براي مجموعه اصولگرايان رقم زد و به خصوص در ميان بهت و حيرت تحليلگران سياسي داخلي و خارجي دولتي با شعارهاي ويژه و اصيل انقلاب اسلامي را بر سر كار آورد.

وي با بيان اين كه شوراهاي اسلامي دوم شهر، مجلس هفتم و دولت نهم به توسعه و تعميق فرهنگ خدمت رساني به مردم همت گماشتند و اميد جديدي را در توده مردم به وجود آوردند، گفت: مطالبات مردم در چگونگي انتخاب آنها كاملا قابل درك است آنها پايبندي به ارزشهاي اصيل اسلام و نظام اسلامي و محور قرار گرفتن عمل عدالت محورانه و خدمت رساني خالصانه و كارشناسانه را از اهم خواستهاي خود ابراز داشته‌اند و ما در بررسي‌هاي حزب به اين نتيجه رسيده‌ايم كه جهت گيري شوراها و مجلس و دولت اصولگرا در مجموع مورد قبول نسبي مردم واقع شده است.

وي افزود: انتظار ما از شوراها، مجلس و دولت اين است كه هيچ وعده‌ي كارشناسي نشده و غير عملي به خصوص خارج از توان مالي نظام به مردم ندهند زيرا پيامدهاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي ايجاد انتظارات فازينده در ميان جامعه بدون در نظر گرفتن امكانات و مقدورات مجموعه نظام، بسيار نگران كننده و شكننده خواهد بود.

حبيبي با تصريح بر اين كه البته افزايش ظرفيت خدمت رساني به مردم نيز از تكاليف عمده شوراها، مجلس و دولت است، ادامه داد: اما در هر صورت همه دلسوزان ميدانند كه توسعه انتظارات به حد خارج از توان واقعي نظام به صلاح انقلاب و مردم نيست و در صورت عدم تحقيق وعده‌ها به شكاف بين دولت و ملت مي‌انجامد. در اين صورت دشمنان ملت و دولت هم فرصتي خواهند يافت تا به تضعيف دولت و مسوولان بپردازند.

دبيركل موتلفه اسلامي تاكيد كرد: حزب موتلفه اسلامي با توجه به عملكرد مجلس هفتم و دولت نهم پشتيباني اصولي از هر دو نهاد را ضروري مي‌داند و تعريفش از پشتيباني اصولي همان است كه در موضع گيري‌هاي هدايتگرانه مقام معظم رهبري مد ظله العالي به نوع و ماهيت و چگونگي آن اشارت رفته است.

وي افزود: سفرهاي استاني اعضا محترم دولت و شخص جناب آقاي رييس جمهور محترم مي‌تواند عامل مهمي براي درك عمق مشكلات و خواسته‌هاي مردم باشد و در صورتي كه وعده‌هاي ارايه شده به مردم در اين سفرها مورد كارشناسي دقيق علمي و عملي باشد، اثرات مثبتي را به نفع مجموعه نظام و به خصوص دستگاه اجرايي خواهد داشت. در عين حال حزب موتلفه اسلامي همواره حق نقد ناصحانه را براي خود و سايرا فراد و تشكل ها محفوظ مي‌داند.

حبيبي گفت: در موضوع انرژي هسته‌اي معتقديم كه برخورداري ملت ما از اين دانش پيشرفته بشري از حقوق مسلم و شناخته شده داخلي و بين‌المللي ما است. اتكا انحصاري به انرژي فسيلي براي آينده كشور بسيار خطرناك است، لذا به كار گرفتن خردمندانه همه توان سياسي و علمي نظام و مردم در اين مقوله مورد پشتيباني قاطع حزب موتلفه اسلامي است. ايستادگي و مقاومت قاطع مسوولان محترم كشور با رعايت تمام موازين يك سياست معقول و حساب شده از ضروريات حتمي در اين مقطع حساس زماني است.

وي تصريح كرد: ما معتقديم برخورداري ملت ما از دانش هسته‌اي صلح آميز نه تنها مورد تاييد مستكبرين جهاني به خصوص دولت آمريكا نيست، بلكه جزو خطوط قرمز آنها به حساب آمده و مي‌آيد. لذا مقاومت معقول و قاطع در مقابل نيت شيطاني آنها را از ضروريات ديپلماسي كشور تلقي مي‌نماييم و با شكرگزاري به درگاه خداوند قادر متعال از همه مسوولان و دانشمندان عزيزي كه اين ارمغان بزرگ را براي مجموعه نظام و ملت بزرگوار ايران فراهم كرده‌اند سپاسگزار هستيم.

حبيبي درباره موضوع تحزب و ارتباط بين احزاب گفت: حزب موتلفه اسلامي اعتقاد دارد كه توسعه فرهنگ تحزب براي تحقق جمهوريت نظام يك عامل بسيار مهم به حساب مي‌آيد و تعامل بين تشكلهاي رسمي حزبي ولو با نظرات و مباني متفاوت در مجموع به نفع نظام جمهوري اسلامي است.

وي اظهار داشت رشد تشكلهاي حزبي در كشور بايد به حدي برسد كه بتوانند در چارچوب نظرات و سياست‌هاي كلان مصوب رهبري معظم انقلاب و قانون اساسي دو موضوع مهم را به مردم ارايه نمايند يكي برنامه حزب براي اداره كشور به خصوص در شوون اجرايي و دوم معرفي مديران كارآمدي كه در صورت پيروزي حزب در انتخابات شوراها، مجلس و دولت براي اجراي برنامه‌هاي حزب مسووليت خواهند پذيرفت.

دبيركل موتلفه اسلامي در مورد ضرورت هماهنگي بين افراد و تشكل‌هاي شاخص اصولگرا گفت: ضرورت وجود اين هماهنگي بيش از گذشته است و كساني كه با پشتوانه سه پيروزي اخير اصولگرايان كار را تمام شده تلقي مي‌كنند، قطعا در اشتباهند. كار تمام نشده است، بلكه به يك معني شروع شده است. البته تحكيم هماهنگي احتياج به سرمايه گذاري از طرف بزرگان اصولگرا دارد كه انشاء اله اين سرمايه گذاري پرثمر ادامه خواهد يافت.

وي درباره سياست خارجي كشور گفت: اصل را بر توسعه مراودات با همه كشورهايي كه به منافع متقابل خودشان و جمهوري اسلامي مي‌بانديشند مي‌دانيم كه دستگاه سياست خارجي ما با رعايت سه محور اعلام شده از طرف مقام معظم رهبري مدظله العالي يعني عزت، حكمت و مصلحت موظف به اجراي اين سياست است. ما در هيچكدام از رفتارهاي دولتمردان آمريكا در طول برقراري نظام مقدس جمهوري اسلامي و تاكنون حسن نيتي دريافت نكرده‌ايم، بلكه خصومت آنها با اصل نظام بارها براي ما احراز شده است و همين سابقه دليل قانع كننده‌اي است براي اين كه عدم ارتباط با آمريكا را به وجودش بدانيم.

حبيبي افزود: وليده‌ي نامشروعي به نام رژيم صهيونيستي را هرگز به رسميت نمي‌شناسيم و معتقديم در مقابل درنده خويي و روحيه تجاوزگري و غصب سرزمين مردم فلسطين هيچ راهي جز ادامه مقاومت شجاعانه صاحبان اصلي اين سرزمين آن هم با توسعه شعله مقدس انتفاضه وجود ندارد.

وي با بيان اين كه بوش كوچك، رييس جمهوري آمريكا سياست كلي آنها را در يك جمله رسا اعلام كرده است، ادامه داد: او بعد از حادثه 11 سپتامبر به صراحت گفت كه ما در آغاز يك جنگ صليبي مجدد هستيم. آنها مصمم هستند كه فرهنگ و تمدن غربي را در شكل ليبرال دموكراسي در همه سرزمين‌ها منجمله سرزمين‌هاي اسلامي حاكم كنند و به چيزي كمتر از برقراري كامل اين حاكميت و سلطه شيطاني قانع نبوده‌اند و نخواهند بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيركل حزب موتلفه اظهار داشت: صف بندي جدي ايدئولوژيك به خصوص بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران بين دو جريان است. جرياني كه اداره جامعه بشري را با محتواي ديني آن چنانكه پيامبر اعظم اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلي اله عليه و آله و سلم بيان فرموده‌اند بهترين نوع اداره جامعه مي‌دانند و جريان دوم كساني كه به مديريت غيرديني جامعه اعتقاد دارند به نظر ما اين صف بندي در داخل و خارج از كشور روز به روز جدي‌تر خواهد شد.

وي افزود: شعار اوليه حزب موتلفه اسلامي در بيش از 40 سال پيش تشكيل جامعه نمونه اسلامي بوده و اكنون نيز به جد پايبندي كامل به همين شعار مقدس را دارد و معتقد است كه موج اسلام خواهي و دين پژوهي گفتمان مسلط عصر ما است.

حبيبي گفت: اكثريت قريب به اتفاق ايسم‌هاي شناخته و پرداخته بشري به خصوص آن چه از غرب به بازار فكري ارايه شده است به موزه تاريخ رفته‌اند و ليبرال دموكراسي كه آخرين مكتب مدعي غربي است در تجربه زمان ما چنان رسوا شده است كه نفرت از سردمداران آن جهانگير گشته و نمايشگاه واقعيت‌هاي آن در عراق و فلسطين و زندان‌هاي بدتر از قرون وسطايي گوانتانامو و ابوغريب در معرض ديد جهانيان است.

وي گفت: ما در قبال همه انسانهاي پرسشگر در جهان مسوليم و موتلفه اسلامي وظيفه دارد در نوانديشي اسلامي و عرضه اسلام به مقتضاي زمان و ارايه علمي و عقلي انديشه‌هاي نبوي و علوي به سهم و وسع خويش و بيشتر از گذشته گام بردارد.

دبيركل موتلفه تصريح كرد: اسلام ناب محمدي (ص) تواناي كامل براي اداره متوازن جامعه بشري را در شوون مختلف داراست و اسلام جداي از سياست همان اسلام ناقص محدودنگر همان اسلام شاهنشاهي و در زمان ما همان اسلام آمريكايي است. ما مي‌خواهيم مسلمان عاشورايي منتظر باشيم. پيروزي اين جريان و اين مسلمانان وعده الهي است. در اين اسلام و اين مسلماني چيزي كه وجود ندارد شكست است و كراهت كافران نسبت به پيروزي اين اسلام نيز موجب هيچ تغييري در تحقق اراده الهي نبوده و نخواهد بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشتمين مجمع عمومي موتلفه اسلامي، سخنان محمد نبي حبيبي، دبيركل موتلفه، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016