دوشنبه 25 اردیبهشت 1385

ايران با استقبال از هر پيشنهاد سازنده، آماده مذاكره است، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۵/۰۲/۲۵‬

منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران گفت: تهران از هرگونه پيشنهاد سازنده‌اي كه بتواند ضمن تضمين حقوق مشروع و مسلم ايران به حل و فصل موضوع پرونده هسته‌اي كمك كند ، استقبال كرده و آماده مذاكره است .


به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، وي در ديدار با روساي نمايندگيهاي سه كشور اروپايي در تهران با اشاره به طرح پيشنهادات جديد اروپا، افزود: هرگونه درخواست تعليق يا مكث، يك درخواست غيرمنطقي و غيرقابل پذيرش است و بدون ترديد رد خواهد شد.

متكي تصريح كرد: هرگونه راه حل و پيشنهاد جديد اروپا بايد مبتني بر واقعيات بوده و از چارچوب منطقي برخوردار باشد.

وزير امور خارجه تصريح كرد: اگر پيشنهادات اروپا فاقد دو شرط اساسي يعني به رسميت شناخته شدن حقوق مسلم هسته‌اي ايران و استيفاي اين حقوق و عملي شدن آن باشد به سرنوشت طرح ماه اوت گذشته دچار مي‌شود.

متكي با مرور روند همكاري كاملا شفاف و مثبت ايران با آژانس بين‌المللي اتمي تصريح كرد: ايران سهم خود تلاش زيادي كرده و متاسفانه با پاسخ و عكس‌العمل مثبت طرف اروپايي مواجه نشد و جاده دو طرفه اعتمادسازي را ما به تنهايي پيموده‌ايم.

وزير امور خارجه تصريح كرد: در مسير اعتمادسازي رويكرد طرف اروپايي نشان داد به حق ما توجه ندارد و در ادعاي خود در نيل به راه حل مسالمت آميز صادق نيست و اروپا بايد سهم خود براي اعتمادسازي را بپردازد.

متكي گفت: دستاورد اخير جمهوري اسلامي ايران در زمينه غني‌سازي و نيز دانش و فناوري هسته‌اي در ايران يك واقعيت مسلم و غير قابل برگشت است و اگر اروپا بر اساس واقعيات گام بردارد، چشم انداز را مثبت مي‌بينيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سفيران فرانسه و انگليس و كاردار آلمان در غياب سفير اين كشور نيز در ملاقات با متكي با اعلام اين كه ديدگاههاي ايران را به مقامات كشور خود به سرعت منعكس مي‌كنند ، علاقه مندي اروپا براي گفت وگو و انجام مذاكره ابراز كردند.

آنان با اذعان به اينكه اين بار اروپا تلاش كرده است تا با دقت و تعمق بيشتري پيشنهاد خود را ارائه كند ، اظهار اميدواري كردند مذاكرات براي حل و فصل موضوع از سر گرفته شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران با استقبال از هر پيشنهاد سازنده، آماده مذاكره است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016