دوشنبه 8 خرداد 1385

واشنگتن پست:‌ آمريكا به دنبال تحريم جهاني مقامات ايراني است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


روزنامه‌ي واشنگتن پست گزارش داد كه آمريكا بر اروپا و ژاپن به منظور استفاده از تحريم‌هاي گسترده براي تحت فشار مالي قرار دادن مقامات ايراني در صورت شكست ديپلماسي براي حل مساله‌ي هسته‌يي تهران، اعمال فشار مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه‌ي آمريكايي با متهم كردن ايران به حمايت از تروريسم، دخالت در عراق و لبنان و مناقشه‌ي فلسطين - رژيم صهيونيستي نوشت كه اين طرح مي‌تواند هر مقام ايراني را كه دولت بوش مرتبط با آنچه "برنامه‌ي غني‌سازي، تروريسم، فساد دولتي، سركوبي آزادي مذهب يا آزادي دموكراتيك، خشونت در عراق، لبنان، اسراييل و سرزمين‌هاي فلسطين خواند، بداند، هدف قرار دهد.

واشنگتن پست با اشاره به يادداشت‌هاي داخلي دولت آمريكا و گفت‌وگو با سه مقام آمريكايي كه نامي از آن‌ها نبرد افزود: اين طرح مي‌تواند دسترسي ايران به ارز و بازارهاي جهاني را محدود كند، حساب‌هاي بانكي خارج از ايران را ببندد و سرمايه‌هايي را كه در اروپا و آسيا نگهداري مي‌شود، مسدود كند.

واشنگتن پست نوشت: اين طرح به وسيله‌ي يك گروه ويژه در وزارت خزانه‌داري تهيه شده است كه به طور مستقيم به كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا گزارش مي‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين روزنامه افزود كه ارزيابي‌هاي داخلي آمريكا نشان مي‌دهد اعمال تحريم‌ها بدون صدمه زدن به برخي متحدين آمريكا بر ايران تاثير نخواهد گذاشت.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمريكايي ابراز اميدواري كرد: در صورتي كه تهران پيشنهاد مشوق‌هايي را كه اروپا در حال تهيه‌ي آن است نپذيرد، متحدين آمريكا اين معيارهاي تنبيهي را اجرا كنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واشنگتن پست:‌ آمريكا به دنبال تحريم جهاني مقامات ايراني است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016