یکشنبه 14 خرداد 1385

بيانيه رضا پهلوی در مورد رويدادهای اخير آذربايجان و بلوچستان

هم ميهنان عزيزم،

وقايع اخير در آذربايجان و بلوچستان بار ديگر نشان می دهد که سراسر ايران در آتش شرارت رژيمی که خود را "جمهوری اسلامی" می نامد، می سوزد و می سازد.

سردمداران اين رژيم با افسون فقاهت کاذب، از ملت سلب حاکميت کرده و اراده خود را به جای اراده مردم نشاندند، تکاليف شرعـی را در برابـر حقوق انسانی شهـروندان عَـلم کرده و بـه نقض کامل آن چشم دوختند، طاعـت و عبـادت را به تعبُد و عـدم آزادی تـام افراد تعبیـــر نمودنـد، به نام عَـدل و قسط اسلامی بـه ثـــروت انـدوزی هـای رهزنانـه و افسانـه ای روی آوردنـــد و به خاطــر اُمتی مجهول الهويه، در صدد زدودن هويت قومی و ملی افتخار آفرين يک يک ما بر آمدند.

من بيش از آن که از جور زمانه و بيدادی که بر فرد فرد ما رفته است، شِکوه سر کنم، سينه ای مالامال از غرور ملی دارم، غروری که برخاسته از خشم شما خواهــران و برادران آذری، کرد، بلوچ، ترکمن، عرب و فارس می باشد!

همين خشم بود که سرانجام بر اسکندر مقدونی فائق آمد.

همين خشم بود که در برابر تازيان ندا داد:

چو ايران نباشد، تن من مباد!

همين خشم بود که خشونت عالم سوز مغولان را خرامان خرامان به فرهنگ مِهر جهان آرای ايرانی مبدل ساخت.

همين خشم بود که در برابر تشبثات مکرر استعمار در سـده های اخير برای تسخير و تجـــزيه ايران جانانه ايستادگی و پايداری کرد.

خشم شما ناشی از فرهنگ والائيست که هر دشمن و مهاجمی را سرانجام يا جذب آئين انسانی خود می نمايد و يا مانند جسم بيگانه از خود دور می کند. راز غروری را که من در سينه خود بـا هر نفس حس می کنم بايد در همين فرهنگ مهر آفرين و آئين همبستگی فرازمند ملی شما جستجو کرد.

ما با همين فرهنگ و همبستگی بر بيدادها و شرارت های رژيم کنونی فائق خواهيم آمد.

ما با همين همبستگی که همگان را به کردار اعضائی از يک پيکر واحد به هم متصل می سازد، به يک زندگانی خوش و انسانی، فارغ از رنج و بيکاری، فقر و حِرمان نيل خواهيم يافت.

ما با همين همبستگی به هر گونه ستم و تبعيض قومی در ايرانی سر فراز, خوشبخت و فـرهنگ آفرين پايان خواهيم داد.

همای فرهنگ ملی ما دو بال دارد که با آن به پرواز شکوهمند خود تواناست: هويت قومی و هويت ملی! اين دو مکمـــل يکديگرنــد و تــوان يکی در غنـای ديگری ست . بدين سان هويت و فرهنگ ملــی ایـران بر خاسته از ترکيب بديع اين دو است که به همه ايرانيان تعلق داشته و بـا مفهوم ميهن زدا، بی نام و نشان و فرهنگ ستيز "اُمت" تفاوت ماهوی دارد.

هم ميهنان عزيزم،

لوای وحدت ملی را با طرد اُمت گرائی افسونگران دين بر افراشته تر نگه داريد که آزادی و استقلال ايران در گرو آن ست. من به اين پرچم سوگند وفاداری خورده ام و تا اهتزاز آن بر فراز خاک مقدس ميهن از پای نخواهـم نشست. من حاضرم بــرای پيروزی در اين نبرد، هر تیـر بــلا و اهانتی را که به سوی برادران و خواهران آذری، کرد، بلوچ و غيره رها می شود، به جان بخرم!

درد همه ما يکی ست: عدم آزادی! ايران که جايگاه شيران و آزادگان بوده است، ايرانی که حتی نامش حکايت از آن می کند که مردمانش نه بَرده می گيرند و نه بَرده می شوند، اکنون توسط مشتــی فرو مايگان ايران ستيز به زنجير کشيده شده و به زندانی بزرگ مبدل گشته است.

گذار در اين روزگار سرنوشت ساز، شانه به شانه و سنگــر به سنگر با هـم باشيم و ديوارهـای اين زندان را با نيروی جمعی خود فرود آوريم!

بدون کوچک ترين تزلزلی پا به پيش گذاريم تا بــه استعانت بصيرت سياسی و درايت تشکيلاتی زنــان و مردانی که قلبشان مالامال از مهر وطن است، حمله نهائی را به دژ منفور شعبده بازان دين که بساط حاکميت خونين و جنايت بار خود را بر ساحت کُهن ميهن ما گسترده اند، سازمان دهيم!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بی پـرده بگويم: ملت ایــران از دست نق زنان حرفــــه ای، حسابگــران بـازار سياست و مدعیـــان بی مايه ای که اتحاد را با "شايد"، مبارزه را با "اما" و آزادی ميهن را با "شرط و شروط" بـــه معامله نهاده اند، خسته شده اند! من برنامه مبارزاتی خود را بـا "الهام از منويات قلبی ملت ايران" تدوين کرده ام. حرف ما يکی ست و شعار ما روشن و بدون ابهام است:

اتحاد، پيروزی، آزادی!

سوگند که من با همه کسانی هستم که همين را می گويند و می خواهند و طبعا آن هايی که جز اين نمی گويند و نمی خواهند برای هميشه با من هم پيمان و همراه خواهند بود!

خداوند نگهدار ايران باد
رضا پهلوی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه رضا پهلوی در مورد رويدادهای اخير آذربايجان و بلوچستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016