جمعه 10 خرداد 1387

حمله مرگبار پژاک به نفرات سپاه و نيروی انتظامی، بی بی سی

ظهر پنجشنبه در شهر کردنشين سردشت در استان آذربايجان غربی، اجساد شش تن از نفرات سپاه پاسداران و دو تن از مأموران نيروی انتظامی ايران که به دست چريکهای گروه کرد پژاک کشته شده بودند طی مراسمی تشييع و برای خاکسپاری به زادگاههايشان فرستاده شد.

دو مأمور هنگ مرزی نيروی انتظامی که جسدشان ديروز در سردشت تشييع شد، آن گونه که در گزارشها آمده، بامداد چهارشنبه جان خود را بر اثر انفجار مين که به صورت تله انفجاری بر مسير خودروی آنها در نزديکی روستای دوله تو از توابع شهرستان سردشت کار گذاشته شده بود از دست دادند.

شش کشته شده ديگر که از نفرات سپاه پاسداران بودند، بنابر گزارشها، چهارشنبه شب هدف حمله غافلگيرانه چريکهای پژاک در دره آلواتان در شهرستان سردشت شدند.

سه روز پيش (سه شنبه) نيز اجساد دو افسر و يک پاسدار وظيفه لشکر‪ ۳۱‬عاشورای سپاه پاسداران استان آذربايجان شرقی در تبريز تشييع شد که طی درگيری با چريکهای پژاک کشته شده بودند.

اين لشکر بيش از يک سال و نيم است که مأمور عمليات عليه پژاک در شمال غرب ايران شده است.

منابع کرد خبر داده اند که از سه شنبه گذشته درگيری جداگانه ای در شهرستان ماکو در شمال استان آذربايجان غربی ميان چريکهای پژاک و سپاه پاسداران آغاز شده است که هنوز ادامه دارد.

امروز همزمان با تشييع جنازه شش سپاهی و دو مرزبان ايرانی در سردشت، منابع کرد گزارش دادند که سپاه پاسداران ايران به تلافی حملات ديروز پژاک، شش روستا را در کوهستان قنديل در کردستان عراق که گمان می رود پناهگاه نفرات پژاک باشند هدف آتش توپخانه قرار داده است.

بنابر گزارشها، حملات توپخانه ايران حدود ساعت يازده بامداد امروز رخ داده و همين روستاها در روزهای گذشته نيز هدف حمله ايران قرار گرفته بودند.

کوهستان قنديل و برخی ديگر از مناطق همجوار ايران در کردستان عراق، طی يکی دو سال گذشته بارها هدف آتشبار توپخانه سپاه پاسداران ايران بوده که در مواردی به متواری و بيخانمان شدن ساکنان روستاهای مرزی انجاميده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کوهستان قنديل که در منطقه تلاقی مرزهای ايران، ترکيه و عراق قرار دارد، پناهگاه حزب ترکيه ای کارگران کردستان (پ ک ک) و شاخه ايرانی آن، حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) به شمار می رود.

همزمان با ايران، ارتش ترکيه نيز بارها اين کوهستان و نواحی همجوار خاک خود در کردستان عراق را هدف آتشبار توپخانه و بمباران هوايی قرار داده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله مرگبار پژاک به نفرات سپاه و نيروی انتظامی، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016