چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پژاک: شماری از پاسداران در درگيری با پژاک کشته شدند، آفتاب

آفتاب: برخی منابع خبری به نقل از گروهک تروريستی پژاک مدعی شده‌اند که ميان نيروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ايران، و اعضای اين گروهک تروريستی، در دو منطقه «شهرک دزلی از توابع شهر مريوان» و «اورامان»، درگيری‌های مسلحانه‌ای رخ داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب، اين منابع خبری مدعی شده‌اند که در اين درگيری‌ها شماری از جان‌برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهيد و مجروح شده‌اند.

از ميزان تلفات گروهک تروريستی پژاک خبری منتشر نشده است. منابع رسمی هنوز اين خبر را تأييد نکرده‌اند.

گفتنی است که گروهک تروريستی «حزب زندگی آزاد کردستان» (پژاک) يک جبهه از «حزب کارگران کردستان» ترکيه به شمار می‌رود.

حزب کارگران کردستان (PKK)، حدود ۲۵ سال است که عليه دولت ترکيه می‌جنگد. از سال ۱۹۸۴ به بعد، که PKK سلاح به دست گرفت تا يک کشور کردنشين در جنوب‌شرقی ترکيه تأسيس کند، بيش از چهل هزار نفر در درگيری‌های ميان اين گروهک و ارتش ترکيه کشته شده‌اند.

گفته می‌شود که PKK به برخی ايرانيان کردتبار مجوز داده است تا يک گروه فرعی برای جذب کردهای ايرانی، تشکيل دهند. پژاک يک شاخۀ نظامی به نام «نيروهای دفاعی کردستان شرقی» دارد که به طور مستقل در ايران فعاليت می‌کنند.





















Copyright: gooya.com 2016