چهارشنبه 7 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشییع جنازه سیف الله داد چهارشنبه ۹ صبح در خانه سينما، بابک داد

انالله و انااليه راجعون.

«ميعادگاه همگي ما، بارگاه اوست». برادر هنرمند و بزرگم «سيف الله داد» امروز بعداز چندسال بيماري، به آرامش ابدي رفت و درگذشت. او را به عنوان كارگردان، معاون سينمائي وزارت ارشاد دوران اصلاحات و از سينماگران حامي مهندس موسوي مي شناسيد. فردا مراسم تشييع بدن نازنين او برگزار مي شود. اطلاعات بيشتر را بعد مي نويسم. روحش شاد و آرام در پناه درياي رحمت حق باد.

«پي.نوشت1»: دردناك است! 5 سال قبل كه حال سيف الله به وخامت گذاشت، «مادرم» آنقدر برايش غصه خورد و دعا كرد تا جانش را «بلاگردان» پسرش كرد و رفت. آن روزهاي سخت، سيف الله را دير خبر كرديم تا حالش بدتر نشود و آن ماتم بزرگ را بي او، بر دوش كشيديم.

امروز او به ديدار «مادرمان» رفته و من براي حقانيت «سرزمين مادري» دور از خانواده هايمان هستم و باز يكي غايب است. او همزمان با ولادت امام سجاد درگذشت كه بعد از فاجعه كربلا، جان بيمارش از ستم دشمنان در امان ماند و سالها به شيوه ديگري امامت كرد.

دژخيمان يزيد، با آنكه پدر و مردان خاندان امام سجاد را در كربلا كشتند، اما مروت داشتند به خاندان حسين تعرضي نكنند و به سوگواريشان حرمت بگذارند. آيا مأموران «علي زمانه!» چنان مروتي كه سربازان يزيد داشتند، دارند؟ آيا رفتارشان با خانواده شهيدان جنبش سبز حتي يزيدي بوده؟ يا شبيه مغولها هيچ مروتي نداشته اند؟

فردا 9 صبح خانه سينما در خيابان وصال، پيكر رنجور او تشييع مي شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر مروتي در يزيديان ديدم، بي خبر خانواده و مانند ساير مردم، من نيز براي وداع با پيكر برادرم مي آيم. و اگر نيامدم، هر كدام از شما كه رفتيد، اگر توانستيد پيغام تسليت اين برادر را به خانواده محترمش برسانيد و بگوييد براي تداوم هدف مقدسي كه برگزيده ام، اين درد را بر قلب بيمارم تحمل ميكنم تا همچنان «سند ناتواني و انكار قدرت» مأموران علي زمانه باشم.

هر كه به تشييع سيف الله عزيز رفت از جانب اين برادر سلامي و وداعي با او بكند و برايش بخواند:«يا ايتهاالنفس المطمئنه! ارجعي الي ربك راضية مرضيه. فادخلي في عبادي وادخلي جنتي.»

«پي نوشت2 »: بدليل عدم دسترسي به فيلترشكن،نتوانسته ام يادداشت جديدم را در وبلاگ بگذارم.اما در گويا منتشر شده و عنوانش هست:«روز تنفيذ احمدي نژاد را عزاي ملي اعلام كنيم!» اين يك راهكار نافرماني مدني است و اميدوارم نقل و منتشرش كنيد. از دوستان بالاترين براي انعكاس نوشته هايم ممنونم. از مهنا و نيكو و افلاك عزيز و بلاگ نيوز و كلوب و دنباله و ساير ياران هم براي نقل مطالب سپاسگزارم.و از تسليتها و همدرديتان ممنونم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016