دوشنبه 21 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقام‌های فرانسوی: ايران بايد ارسال پارازيت را متوقف کند، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): مقام های فرانسوی از مجمع جهانی ارتباطات، موسوم به آی تی يو وابسته به سازمان ملل متحد خواسته اند که دولت ايران را مجاب کند تا جلوی پارازيت هايی که از داخل اين کشور بر روی شبکه های تلويزيونی ماهواره ای انداخته می شود، گرفته شود.

به گزارش بی بی سی، فرانسوا رنسی، رئيس آژانس فراکانس فرانسه گفته است درخواست مداخله مجمع جهانی ارتباطات هفته قبل و پس از درخواستهای مکرر از مقامهای ايران برای اقدام در اين زمينه مطرح شد.

پخش برنامه های تلويزيون فارسی بی بی سی و چند شبکه ديگر از طريق ماهواره هات برد به خاطر پارازيتهايی که از داخل ايران توليد و ارسال می شود متوقف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارسال گاه و بيگاه پارازيت بر روی شبکه های ماهواره ای، از روز برگزاری انتخابات رياست جمهوری در ايران شروع شد. انداختن پارازيت بر روی برنامه ها پس از مرگ آيت الله منتظری در اواخر ماه دسامبر شدت گرفت.

فرستادن پارازيت بر روی برنامه تلويزيون فارسی بی بی سی روز يکشنبه، ۲۰ دسامبر آغاز شد و کانال ماهواره ای هاتبرد ۶ را هدف قرار داد که مورد استفاده تعدادی از برنامه های تلويزيونی و راديويی بين المللی بی بی سی به زبان های مختلف و همچنين چند شبکه خبررسانی ديگر است.

با تشديد فرستادن پارازيت بر تلويزيون فارسی بی بی سی، مسئولان ماهواره هات برد پخش برنامه های بی بی سی فارسی را قطع کردند.

به گفته مسئولان اين ماهواره فرستادن پارازيت باعث شده بود که برنامه های کانال های ديگری که در مجاورت تلويزيون فارسی قرار داشتند با اختلال پخش شود و در نتيجه هات برد با فشار اين کانال ها مجبور به قطع برنامه های تلويزيون فارسی شد.

ماهواره نايل ست نيز به همين دليل به اقدام مشابهی دست زد و در نتيجه نه تنها پخش کانال بی بی سی بلکه پخش چند شبکه فارسی زبان ديگر هم از اين ماهواره ها قطع شد.

پيشتر صادق صبا، رئيس بخش فارسی بی بی سی گفته بود که راه حل بی بی سی در برابر اختلال در برنامه های تلويزيون فارسی، افزايش امکانات ماهواره ای برای تسهيل دسترسی مخاطبان به اين برنامه ها خواهد بود.

در حال حاضر برنامه های تلويزيون فارسی بی بی سی از طريق ماهواره های تل استار ۱۲، يوتل ست W۲M، يوتل ست W۳A و وبسايت بی بی سی فارسی قابل دريافت است.

در ماه ژوئن سال جاری، تلويزيون فارسی بی بی سی که پخش برنامه های ويژه انتخابات رياست جمهوری ايران را آغاز کرده بود هدف تلاش های مشابهی برای اختلال در پخش برنامه ها قرار گرفت.

در آن زمان، شرکت ارائه دهنده خدمات ماهواره مورد استفاده بی بی سی تاييد کرد که منشا اين اختلالات در داخل ايران ردگيری شده است.

پيتر هاروکس، مدير سرويس جهانی بی بی سی گفته بود که اين واقعيت که کسانی به خود زحمت پارازيت اندازی بر برنامه های تلويزيون فارسی زبان بی بی سی را می دهند نشان از تاثيرگذاری برنامه های آن در ايران دارد.

به گفته آقای هاروکس، مردم ايران می خواهند از حقايق مربوط به تحولات داخل کشور خود مطلع شوند و می دانند که از طريق بی بی سی می توانند به اخبار بيطرفانه و مستقل دست يابند. ما هم هر آنچه که از دستمان برآيد خواهيم کرد تا چنين اخباری را در اختيار آنان قرار دهد."

صادق صبا نيز يادآور شده است که در پی برگزاری انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران و واکنش معترضان به نتيجه انتخابات، برنامه های تلويزيون فارسی بی بی سی هدف پارازيت اندازی قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016