چهارشنبه 23 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفاع قاطع نشريه نزديک به رحيم مشايی از سعيد مرتضوی، آينده

نشريه تندرو حامی دولت همت که برخی آن‌را نزديک به مشايی می‌دانند، در شماره اخير خود انتقاد به مرتضوی، دادستان سابق تهران را به شدت محکوم کرد.

در اين مطلب با عنوان «نوبت به مرتضوی رسيد» آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوبت به مرتضوی رسيد

در حالی که دو سايت خبری از يک طيف سياسی با خبرسازی، سعی در مصادره «گزارش مجلس پيرامون حادثه کهريزک» به نفع اغراض سياسی خود هستند خبرنگاران رسانه‌های مختلف در پی انتشار اين اخبار و نام بردن از افرادی خاص و انتساب آن به برخی نمايندگان مجلس، که در اين دو سايت خبری نام آن‌ها را ذيل اين خبر درج کرده بودند، تماس حاصل نمودند که نمايندگان مذکور ضمن تکذيب خبر منتشره از سوی اين دو سايت با حيرت و تعجب انتشار اين خبر توسط سايت‌های مذکور را غيرواقع و مغرضانه دانسته آند.

اين در حالی است که فرهاد تجری، عضو کميته ويژه مجلس وجود نام شخص خاصی را به عنوان متهم اصلی تکذيب کرد و گفت: خبر برخی سايت‌ها مبنی بر وجود نام يک مقام قضايی در گزارش ويژه دروغ است.

گفتنی است جريان خبری وابسته به اين دو نماينده تهران که از مخالفين دولت به شمار می‌روند و در تحميل افراد وابسته به جريان خود به دولت به عنوان وزير و مدير در دولت دهم ناکام مانده‌اند، با فضاسازی‌های رسانه‌ای چند روز اخير خود، سعی در تخريب چهره‌ی دادستان سابق تهران که اخيراً به عنوان نماينده ويژه رئيس‌جمهور و رئيس ستاد قاچاق کالا و ارز منصوب شده، داشته‌اند. اين سايت‌ها انتشار خبری دروغ با عنوان «شرط دکتر الهام برای شرکت در مراسم توديع» به استقابل اين هجمه تبليغاتی رفتند و اين خبر آن‌ها هم بلافاصله از سوی الهام تکذيب شد. سايت خبری رجانيوز اعلام کرد: «دکتر الهام در اين خصوص اظهارنظری نکرده است».

همچنين سايت جهان‌نيوز در آخرين فضاسازی خود عليه دادستان سابق تهران سعی در تخريب چهره نامبرده در افکار عمومی اصولگرايان و القای همکاری و تعامل مشترک نامبدره با برخی گروه‌های اصلاح‌طلب نموده است.

لازم به ذکر است در ماه‌های گذشته و حتی قبل از انتخابات نيز برخی افراد با نفوذ در مجلس که در ارسال پيام تبريک به موسوی تعجيل کرده بودند با اقداماتی هماهنگ سعی در خدشه وارد کردن روابط و تعامل مجلس و دولت نمودند که قرائت گزارش تأييد نشده موسوم به يک ميليارد دلار گمشده، بهانه‌ای برای رقبای احمدی‌نژاد تراشيد و موجب تبليغات منفی عليه دولتمردان شد. بايد ديد قوه قضائيه و دادستانی تهران در برابر اين خبرسازی‌ها دروغ رسانه‌ای چه موضعی خواهند گرفت؟

گفتنی است دادستان سابق تهران به دليل برخورد جدی با اقدامات براندازانه روزنامه‌های زنجيره‌ای در دوران دولت اصلاحات از پيشکسوتان مبارزه با جنگ نرم بيگانگان بوده و همواره مورد انتقاد، تخريب و اتهامات بی‌اساس اردوگاه رسانه‌ای غرب، معاندين نظام و ضدانقلاب بوده است که البته معلوم نيست همراهی افراد و سايت‌هايی که داعيه اصولگرايی دارند، با اين جريان چگونه توجيه‌پذير است؟

گفتنی است در مراسم توديع الهام، شرط اعلام شده رعايت شد و هيچ‌ يک از رحيمی و مشايی حضور نيافتند. همچنين با انتشار گزارش مجلس به نقش دادستان تهران در مسايل کهريزک هم اشاره شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016