جمعه 9 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصويب لايحه تحريم صادرات بنزين به ايران در مجلس سنای آمريکا، راديو بين المللی فرانسه

واسع محسن - مجلس سنای آمريکا لايحه ای را به تصويب رسانده است که به باراک اوباما، رئيس جمهور اين کشور امکان ميدهد دستور تحريم شرکتهای صادر کننده بنزين به ايران را صادر کند.

آمريکا تلاش دارد از طريق اين تحريمها، ايران را متقاعد سازد تا برنامه هسته ای خود را متوقف کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايران با وجود آن که يکی از بزرگترين کشور های صادر کننده نفت بشمار می رود بدليل عدم موجوديت ظرفيت کافی پالايش نفتی ، تزديک به ۴۰ درصد بنزين خودرا از خارج وارد می کند.

لايحه که با رای اکثريت نمايندگان سنای آمريکا تصويب شد در نظر دارد با محدود کردن صاردات بنزين به ايران ورود محصولات پسته، خاويار و قالين ايرانی به آمريکا را نيز ممنوع اعلام کند.

بگزارش خبر گزاری فرانسه، با تصويب لايحه سنا، تحريم قبلی شرکتهای خارجی که بيشتر از ۲۰ ميليون دلار در عرصه نفتی با ايران سرمايه گذاری کرده اند به شرکتها و موسسات مالی و شبکه های آنان و شرکتهای بيمه گسترش يافته است.

گفته ميشود تحريمهای اتخاذ شده بگونه غير مستقيم،شرکتهای عمده نفت پالايش شده از جمله شرکتهای سويسی ويتول و گلنکور، شرکت سويسی-هلندی ترافيگورا، شرکت فرانسوی توتال و شرکت بريتانيايی برتيش پتروليوم را مدنظر قرار ميدهد.

پيشتر، شماری از شرکتهای آمريکايی به کنگره اين کشور هشدار داده بودند که تشديد تحريمها عليه ايران منافع ملی واقتصادی آمريکا را به خطر خواهد انداخت.

لايحه سنای آمريکا همچنان در نظر دارد شرکتهايی را که بيشتر از يک ميليون دلار محصولات نفتی به ايران بفروشند از حضور در بازار داخلی فروش مواد سوخت در آمريکا محروم کند.

لايحه از رئيس جمهور آمريکا ميخواهد بر دولت ايران فشار وارد کند تا آزادی فردی شهروندان ايرانی را تامين کند.

قرار است لايحه سنا بعد از ادغام با لايحه پيشنهادی مجلس نمايندگان آمريکاکه در ماه دسامبر گذشته به تصويب رسيد، به امضای رئيس جمهور اين کشور برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016