پنجشنبه 22 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نزاد در مراسم ۲۲ بهمن: اولين محموله سوخت ۲۰ درصد توليد شد، همين الان هم امکان غنی‌سازی بيش از ۲۰ درصد را داريم، ايلنا


ايلنا:رئيس جمهور گفت:اولين محموله سوخت ۲۰ درصد توليد شد و در اختيار دانشمندان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ايلنا،محموداحمدی‌نژاد در جمع راهپيمايان ۲۲ بهمن گفت: از اينکه مجددا در رودخانه بزرگ مردم ايران هستم خوشحالم و پيشاپيش وفات پيامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) را به ملت ايران و جامعه بشری تسليت می‌گويم.
وی افزود:يک بار ديگر ۲۲ بهمن تاريخ‌ساز و عيد بزرگ ملت فرا رسيد. بدون ترديد فجر ۵۷ آغاز جديدی نه تنها برای مردم ايران بلکه تمامی مردم آزاده و ملت‌های عدالتخواه است تا بتوانند برای رسيدن به استقلال و پيشرفت آزادانه عمل کنند. طی ۳۱ سال گذشته از انقلاب اسلامی همواره هر سال شاهد دستاوردها و پيشرفت‌های جديدی بود.
احمدی‌نژاد ادامه دا: ظهور انقلاب اسلامی در ۳۱ سال قبل همراه با تحولات بزرگی در حيات بشر آغاز شد و هم‌زمان يک دوره سياه تاريخی به پايان رسيد. موضوع انقلاب اسلامی نجات جامعه اسلامی و بلکه جامعه جهانی است. اين انقلاب خواسته دل‌های مردم ايران بود اما اين انقلاب فراتر از نژادها، کشورها و رنگ‌ها متعلق به همه جامعه بشری جهان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: خيلی روشن است هيچ فرد و ملتی بدون تعامل با ساير ملت‌های جهان نمی‌تواند به سعادت برسد. پيوند کشورهای اسلامی خود می‌تواند عامل موثری در پيشرفت و حيات انسانی آنها باشد. از اول انقلاب مشخص بود غارت‌گران بين‌المللی با حيات و استقلال ملت‌ها مخالف هستند برابر ملت ايران قرار می‌گيرند و طی ۳۱ سال گذشته برابر ملت ايران قرار گرفته و در مسير تعالی ملت عزيزمان مانع‌تراشی می‌کنيم.
رئيس جمهور تصريح کرد:آنها همواره به دو علت با آزادی و شکوفايی و پيشرفت ملت ايران مخالف بودند. ويژگی‌ اول مردم ايران اين است که هر گاه فرصتی را پيدا کنند می‌توانند و اين توانايی را دارند مناسبات بين‌المللی را تغيير دهند. همه می‌دانند ايران پرچمدار علم و فرهنگ در دنيا بود و تحولاتی که در ايران صورت می‌گيرد به سرعت همه کشورهای غربی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. آنها می‌دانند ايران می‌تواند در ساير کشورها تاثيرگذاری خود را به ويژه در رسيدن به استقلال و آزادی داشته باشد.
رئيس‌جمهور اضافه کرد:علت دوم منطقه خاص ما است که اثرگذارترين منطقه جهانی محسوب می‌شود که اگر هر ملتی بر منطقه ما تسلط پيدا کند می‌تواند کل مناسبات منطقه جهانی را تحت سلطه خود کنترل کند.
وی با بيان اينکه منطقه ما سه ويژگی مهم دارد،اظهار داشت: اول اينکه منطقه ما خاستگاه همه تمدن‌ها بوده. مرکز بعثت همه انبياء محسوب می‌شود و آنچه که الان مردم دنيا دارند مرهون تلاشگران و اديبان اين منطقه است. بعد از آن منطقه ما دارای معادن و ذخاير عظيم فراوانی است که هر کس بر انرژی خاورميانه تسلط پيدا کند ابزار تسلط بر جهان برای او فراهم خواهد شد. در گذشته استعمار فرسوده انگليس با ترفندهای خود به بخشی از اين ذخاير دست يافته بودند. نتيجه جنگ جهانی دوم و پيروزی منتفقين مرهون ذخاير انرژی ما بود و در جنگ جهانی اول هم همين‌طور بود.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: چهارراه ارتباطی، سياسی و اقتصادی در منطقه ما قرار دارد . هر کشوری در نقطه وسط اين چهارراه ارتباطی قرار بگيرد می‌تواند بر تمامی دنيا کنترل داشته باشد.
وی تاکيد کرد: هر گاه دولتی بر ملت ما تسلط داشته بر همه جهان مسلط بوده‌اند در گذشته بوده‌اند امپراطوری‌هايی که بر ما مسلط نبودند و به سرعت از صحنه قدرت حذف شدند.
اشغال فلسطين و تاسيس دولت غاصب اسرائيل و حمايت غربی‌ها از اين دولت نامشروع، ويژگی‌های برجسته اين منطقه از جهان است که از گذشته با زمينه‌سازی قصد تسلط بر آن داشتند.
رئيس جمهور خاطرنشان کرد:اثرگذاری ملت ايران در مناسبات منطقه بر قدرت جهانی بر هيچ‌‌کس پوشيده نيست. ايران ظرفيت موج‌آفرينی و تاثيرگذاری در تمامی مناسبات را دارد. آنها با ما مخالف هستند که در جهان مسلط شوند و ايران پيشرفته را مخالف سياست‌های خود می‌دانند و در اين مدت ۳۱ سال گذشته همواره اين مخالفت خود را اعلام کردند. آنها می‌خواهند ايران ضعيف باشد و زير نظر يک ديکتاتور نتواند آزادی و استقلال لازم را داشته باشد چرا که می‌دانند ايران با استقلال و آزادی فرصت حرکت و پيشرفت در علم تمامی زمينه‌ها را خواهد داشت. آنها با آزادی و جمهوريت ايران زمين تحت فرهنگ ناب حضرت محمد مخالف هستند چرا که می‌دانند در اين صورت زمينه‌های پيشرفت و شکوفايی مردم ايران فراهم خواهد شد. آنها می‌خواهند بر جهان تسلط شوند و ما مخالف آن هستيم. ملت ايران و مردم آن دارای عزت و بزرگی هستند و آنها با اين عزت و بزرگی مخالف هستند و گرنه بقيه بهانه‌گيری‌های آنها از جمله انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و .... ايرادهای بی‌مورد است تا در نهايت به اهداف خود برسند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: می‌خواهم مروری به ۳۱ سال گذشته داشته باشيم و اينکه ما قبل از انقلاب و شروع انقلاب کجا بوديم و حالا کجا هستيم. بزرگان ما و همچنين جوانان ما می‌توانند با مطالعه پی به پيشرفت‌های به دست آمده و تفاوت‌های دو دوره اشاره داشته باشد. ۳۱ سال پيش دو قدرت بلامنازع در جهان وجود داشت که در ظاهر مخالف و در باطن همواره هر دو يک سو را و يک سياست را پيروی می‌کردند و آن هم برده‌داری مدرن بود. يکی با شعار حمايت از کارگران در تلاش بودند تمام انسان‌های جهان را کارگر محسوب کرده و بر آنها تسلط داشته باشند و دومی با سرمايه‌داری و ليبراليسم به دنبال کارگران سرمايه‌دار بودند. چرخ توليد و مصرف برای پر کردن سرمايه‌داران و به انجام امور آنها باشد هر کدام از اين دولت‌ها به دنبال يک شعار بودند و آن هم تحقير انسان‌ها بود جهان را به دو قسمت تقسيم کردند و هردولتی بدون وصله به آنها نمی‌توانستند به حيات خود ادامه دهند هر دولتی می‌خواست از شر يکی از آنها خلاص شود مجبور بود به آن يکی رجوع کند و راه سومی وجود نداشت.
وی افزود: در طول ۱۰۰ سال گذشته بيش از ۱۲۰ ميليون انسان با شعارهای به ظاهر بشردوستانه کشته‌اند و ميليون‌ها نفر را هم آواره‌ کرده‌اند در آن زمان بيش از ۸۰ درصد مردم جهان در فقر مطلق به سر می‌بردند و عده‌ قليلی فقط جيب‌های خود را پر می‌کردند و با ساختن بمب‌های شيميايی و ميکروبی سايه تهديد بر جهان را بر پا کردند اما با ظهور انقلاب و ايستادگی ملت ايران بال شرقی اين نظام مارکسيسم و کمونيست فرو ريخت و به تاريخ پيوست و تا ابد هم زنده نخواهد شد و به اميد خدا بال غربی آن امروز به بن‌بست رسيده است به لطف خدا آنها به پايان راه رسيدند و در آينده نزديک اين جرسومه ضد بشری فرو خواهد ريخت.
احمدی‌نژاد با طرح اين پرسش که طی ۳۱ سال گذشته ملت ايران چه کرده است؟اظهار داشت: ما هر سال شاهد يک خبر و پيشرفت محسوسی بوديم. هر سال يک فتح قله جديد را می‌ديديم ولی اول انقلاب چه بوديم. تازه از بند استعمار و وابستگی به يک ديکتاتور آزاد شده بوديم و تازه طعم استقلال را می‌چشيديم اما در مظلوميت بوديم. در نظام سياسی و علمی هيچ جايگاهی نداشتيم. نمی‌خواهيم ذهن‌ها را به عقب و تحقيرهايی که به ما تحميل شد، برگردانم و در طول ۱۵۰ سال حاکميت برگرديم. در آن زمان يک کشور دسته‌ چندم و فراموش شده بوديم. فکر کرده بودند می‌توانند ريشه‌های ما را بزنند. اما به لطف خدا و راهبردهای امامت طرح‌های آنها خنثی شد و امروز از نظر پيشرفت‌های علمی ايران جزو سريع‌ترين کشورهای دنيا محسوب می‌شود و به سرعت به قله‌های جهانی می‌رسد.
وی با اشاره به پيشرفت های ايران گفت :در بيوتکنولوژی هر هفته شاهد اختراع و پيشرفت‌های جديدی در همه زمينه‌ها هستيم. در مورد مسائل فضايی آنها به ما می‌گفتند شما برويد آفتابه بسازيد اما امروز می‌بينيد جوانان ما موجودات زنده را به فضا می‌فرستند. در بخش ليزر من افتخار دارم اعلام کنم دانشمندان ما اصل فناوری ليزر را در اختيار دارند و در تمامی زمينه‌ها در اختيار ملت ايران قرار خواهد گرفت. در فيزيک، شيمی و همه علوم سرعت پيشرفت ما هجومی بالا داشته است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه به فضل الهی شاهد جوشش علمی در کشور هستيم،اظهار داشت:هر روز يک خبر پيشرفت و اختراع به ملت می‌رسد. هم‌اکنون از نظر اقتصادی هفدهم جهان هستيم و با اجرای هدفمند کردن يارانه‌ها و اجرای برنامه پنجم ظرف پنج سال به قدرت دوازدهم جهان تبديل خواهيم شد.در همين روز گذشته در يک قلم پروژه دو هزار ميليارد تومان در عسلويه و بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسيد در زمينه‌های گوناگون اين قبيل کارها انجام شده است. در آبادسازی روستاها و شهرها هم‌اکنون شاهد هستيم بيش از ۹۰ درصد روستاها از گاز برخوردار هستند. همچنين آب، برق و وسايل ارتباطی، مخابراتی نيز برای آنها فراهم شده و من می‌توانم بگويم به زودی جشن برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را برپا خواهيم داشت همچنين پيشرفت‌های ما در هنر و فرهنگ و همچنين ورزش محسوس بوده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش در جمع راهپيمايان ۲۲ بهمن در ميدان آزادی تهران، گفت: امروز ايران قدرتمندترين کشور است اما قدرت سالم، فرهنگی و با توانايی به حرکت درآوردن انسان‌ها. و همه آنها (غربی‌ها) می‌دانند بيش از آنکه ما به آنها احتياج داشته باشند، آنها به ما احتياج دارند.
وی افزود: ملت ايران با شتاب در حرکت به سوی اهداف خود است و هيچ قدرتی نمی‌تواند در برابر آن مانع ايجاد کند.
رئيس دولت دهم با تاکيد بر اينکه ايمان داريم مشکلات با همت جوانان و مردم حل خواهد شد، اظهار داشت: آينده از آن ملت ايران است و بدخواهان هيچ شانسی برای پيروزی نخواهند داشت.
احمدی‌نژاد با اشاره به موضوع هسته‌ای و تلاش غربی‌ها برای توقف غنی‌سازی اورانيوم خاطر نشان کرد: آنها در ژنو خواستار همکاری شدند و ما هم گفتيم که تعامل به نفع شماست. لذا سعی کرديم فرصتی دهيم تا آنها خودشان را اصلاح کنند و به آژانس نامه داديم که برای راکتور تحقيقاتی تهران سوخت ۲۰ درصد احتياج داريم ولی در پايان مذاکرات به ما گفتند که بايد سوخت را برگردانيد و ما گفتيم الزامی در اين زمينه وجود ندارد؛ شما سوخت دهيد و پول آن را هم بگيريد.
وی ادامه داد: ما برای اعلام حسن نيت پيشنهاد معاوضه سوخت را داديم ولی آنها گفتند اول سوخت را بدهيد و بعد ما به شما سوخت می‌دهيم و حرف‌های سبکی زدند که مانند دوران بوش بود.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: آنها خيال می‌کردند با چند رسانه، ملت ايران ضعيف شده است و با اين سخنان نشان دادند که صداقت ندارند و عدم اعتماد به آنان حق ماست.
وی در ادامه خبر داد: به لطف پروردگار و با صدای بلند اعلام می‌کنم اولين محموله سوخت ۲۰ درصد توليد شد و در اختيار دانشمندان قرار گرفت و اين کار ادامه پيدا خواهد کرد.
رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: به محض اينکه کار توليد سوخت آغاز شد آنها گفتند که ايرانی‌ها قادر به انجام اين کار نيستند و حرف‌های تاريخ مصرف گذشته را تکرار کرده‌اند.
وی با بيان اينکه اگر آمريکا هم به ما سوخت بدهد ما می‌خريم، خطاب به غربی‌ها گفت: شما خودتان مشکل داريد و نمی‌خواهيد ملت ايران به سوخت هسته‌ای دست يابد. چه اشکالی دارد ايران راديو دارو توليد کند و شما بخريد؟
احمدی‌نژاد ادامه داد: يک‌جوری حرف می‌زنند که اگر چند صد کيلو اورانيوم ۵.۳ درصد از ايران بيرون ببرند شاهکار کرده‌اند! ولی خواهيد داد که حرکت توفنده ملت ايران متوقف نخواهد شد و روزی چند کيلو اورانيوم غنی‌شده را در نطنز توليد می‌کنيم و اين توليد افزايش خواهد يافت.
وی گفت: اگر ما جای آنها بوديم حتما سوخت ۲۰ درصد ايران را تامين کرده و از ملت ايران تشکر می‌کرديم تا قانونی را که خودشان نوشته‌اند اجرا کنند، بلکه بعضی‌ از ملت‌ها آنها را صادق بدانند.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه غربی‌ها تحقيقات می‌کنند که ايران به توليد بمب هسته‌ای نزديک شده‌است، تصريح کرد: آنها يا بی‌سوادند يا خودشان را به بی‌اطلاعی می‌زنند. البته گفته می‌شود افراد پايين‌تر به بالاترها اطلاع نمی‌دهند اما باور نداريم که رئيس دولتهايی مثل آمريکا، انگليس و آلمان ندانند سوخت ما زير نظر آژانس توليد و جابجا می‌شود و جای سئوال است که آيا می‌توان زير نظر آژانس بمب توليد کرد؟چرا خيال می‌کنند با سوخت ۲۰ درصد اتفاقی افتاده است؟ همين الان هم امکان غنی‌سازی بيش از ۲۰ درصد را داريم اما چون نياز نداريم انجام نمی‌دهيم.
وی با تاکيد بر اينکه ما مثل غربی‌ها ترسو و دروغ‌گو نيستيم، اظهار داشت: خودشان می‌دانند اين مسير توليد بمب نيست و تمام اقدامات ما شفاف و زير نظر آژانس است و بمب را کسانی احتياج دارند که از آينده خودشان نگران هستند و به دنبال فريب ملت‌ها هستند.
رئيس‌جمهور تصريح کرد: غربی‌ها بدانند ملت ما آنقدر قدرت دارد که اگر بخواهند بمب اتم بسازد، اعلام می‌کند و از شما هم نمی‌ترسند و وقتی می‌گوييم بمب نمی‌سازيم واقعا نمی‌سازيم. زيرا احتياج نداريم و اگر هم آن را بخواهيم شجاعت داريم که اين کار را اعلام کنيم ولی اگر خودتان به ساخت بمب هسته‌ای علاقه داريد انشاءالله با يکديگر محشور شوی!.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه با روش اداره جهان مخالفيم، گفت: شجاعت داشته باشيد و بگوييد که می‌خواهيد در منطقه سلطه داشته باشيد و ملت ايران هم هرگز چنين اجازه‌ای به شما نخواهد داد.
وی با اشاره به اينکه دشمنان با پيشرفت‌های ملت ايران مخالفت می‌کنند، ادامه داد: ملت‌ها آگاهند و نمی‌گذارند آنها به اهداف خود برسند و دنيا بداند آنها دارای مشکلات لاينحلی هستند و می‌خواهند فرافکنی کنند، اما موفق نخواهند شد و در اين دوره هم شکست سنگينی را متحمل می‌شوند و رسما می‌گويم دوره ابرقدرتی و زورمندی گذشته است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه به دشمنان نصيحت می‌کنم به صداقت برگردنند، گفت: انتظار داشتيم اوباما بتواند تغييراتی را ايجاد کند اما به ما می‌گويند ايشان تحت فشار است که بخواهد روش‌ها را اصلاح کند، لذا بر اساس اعتقاد به ملت‌ها حرکت کنند تا مشکلات را حل کند و تسليم فشار شدن کاری را حل نمی‌کند، اما اميد حل مشکلات توسط اوباما به سرعت از بين می‌رود و ما نمی‌خواهيم سخن کسانی که می‌گفتند او مانند بوش است اما با ادبيات جديدی آمده و فقط برای ترميم چهره خراب آمريکا وارد شده است، درست از آب دربيايد. بلکه می‌خواهيم موفق شود و اقدامات ضد بشری بوش را تکرار نکند و تحت تاثير يک مشت صهيونيست بی‌فرهنگ نباشد اما متاسفانه به درستی عمل نمی‌کند.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه اخيرا تلاش کرده‌اند بعثی‌ها را به عراق بر سر کار برگردانند نسبت به اين مسئله و اقدامات ضد بشری در خاورميانه انتقاد کردند.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه دوره فريب‌کاری‌ها گذشته است، خطاب به غربی‌ها توصيه کرد: تا راه برگشت باز است به سمت اصلاح برگرديد وگرنه ذلت ابدی در انتظار شماست که اگر صداقت داشته باشيد ملت ايران به شما کمک می‌کند.
وی افزود: به ملت‌های منطقه می‌گويم هوشياری خودتان را حفظ کنيد و حضور اقيانوس‌وار ملت ايران مهر پايانی بر انديشه ضد بشری سرمايه‌داری است و همه بدانند آنها توان مقابله با ملت ايران را ندارند و به دنبال آن هستند تا تنش و درگيری ايجاد کنند.
احمدی‌نژاد در پايان تاکيد کرد: اکنون آخرين نفس‌های نظام سرمايه‌داری است و ما می‌توانيم پيشرفتمان را تامين کنيم و نيازی به آنها نداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016