جمعه 30 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: وحدت حول ولايت عامل توسعه‌ کشور است، خودمان می‌دانيم سوخت راکتور تهران را چگونه تامين کنيم، ايسنا

رييس مجلس شورای اسلامی وحدت حول ولايت را عامل اساسی برای توسعه‌ی کشور دانست و گفت: هر کسی در اين موضوع رخنه ايجاد کند مزاحم است و در طريق همان کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند تفسير می‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، علی لاريجانی روز گذشته (پنج‌شنبه) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۸۸ پروژه‌ی عمرانی، خدماتی و ترافيکی شهرداری قم با اشاره به سالروز قيام مردم تبريز اظهار داشت: ما قدردان سلحشوران و غيرتمندی آنان هستيم که حرکت ارزنده انقلاب اسلامی به وسيله همين نزديکی فکری حادث شد و باعث تحول بنيادی در کشور و در منطقه گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: همه می‌دانيم آذربايجان و مردم غيرتمند آن در قرون اخير هميشه تاثير‌گذارترين حرکت‌ها را در تاريخ ايران باعث بوده‌اند. شخصيت‌های ملی آذربايجان که در مشروطه فعال بودند و قهرمانان بزرگ و سرآمدی که حرکت‌های عظيم را در مبارزه با ظلم و ديکتاتوری و رفع استبداد، مبارزه با استعمار شرق و غرب داشتند، ستون‌هايی هستند که در تاريخ ايران می‌درخشند و امروز هم سکان‌دار انقلاب اسلامی حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌ای که هدايت امت اسلامی را برعهده دارند از همين خطه هستند که مايه‌ی افتخار است.

رييس مجلس ياد‌آور شد: امروز ما در آستانه‌ی سالروز آغاز ولايت حضرت ولی‌الله اعظم امام زمان (عج) هستيم که اين نقطه کمال مکتب اهل‌بيت است.

لاريجانی افزود: تصور اين‌که همه‌ی انسان‌ها در زير سپهر ولايت اين انسان کامل زندگی می‌کنند و در پناه يک ولی خدا که از نفس محمديه برخوردار است، زيست می‌کنند، اختصاص به مکتب تشييع دارد و شروع ولايت ايشان باعث می‌شود که جامعه‌ی اسلامی هيچ دل‌نگرانی از مسائل نداشته باشد و احساس کند که سرنوشت‌ها با تدبير ايشان رقم می‌خورد.

نماينده‌ قم در بخش ديگری از سخنان خود گفت: شهر قم به‌خاطر وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) از يک ويژگی و مرجعيت برای مردم برخوردار است، هم‌چنين حضور مراجع تقليد و وجود حوزه‌ی علميه با قدمت زياد از جمله ويژگی‌های خاص اين شهر است، به‌همين دليل رسيدگی به شهر قم اقتضائات خاصی دارد و جنبه‌ی منطقه‌ای ندارد، بلکه جنبه‌ی ملی دارد.

لاريجانی ياد‌آور شد: همان‌گونه که مشهد به علت وجود حرم مطهر امام رضا (ع) جنبه‌ی ملی و فراملی پيدا کرده است به قم نيز بايد اين چنين توجه داشت.

وی با بيان اين‌که تاکنون زحمات زيادی برای تبيين اين افق فکری کشيده شده است، اظهار داشت: برای رسيدن به يک شهر دينی و اسلامی با ويژگی‌هايی که در تفکر اسلامی حتی از لحاظ اصول شهرسازی و معماری تعريف‌ شده، گام‌های ارزشمندی برداشته شده است.

رييس مجلس با اشاره به برخی مشکلات قم از جمله آب و بيکاری گفت: تلاش‌هايی که در سطح ملی برای استان قم صورت گرفته است، برخی از اين مشکلات را رفع کرده و بعضی ديگر نيز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در مورد حل مشکل آب‌ قم، پيشرفت‌های زيادی داشته‌ايم و ان‌شاء‌الله سال آينده شاهد حل اين مشکل خواهيم بود.

لاريجانی با اشاره به پروژه‌های عمرانی استان قم گفت: بايد عادت کنيم که پروژه‌هايمان متکی به بخش دولتی نباشد چون منابع کشور محدود است و براساس برنامه‌ی پنج‌ساله پنجم بودجه‌ی جاری کشور بايد از درآمدهای نفتی منفک شود.

لاريجانی با طرح اين سوال که آيا بودجه‌ی سال ۸۹ کل کشور که هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی است، اين ويژگی را دارد يا خير، گفت: اين ‌چنين نيست. ممکن است ظاهرش اين نباشد، ولی وقتی باطن آن را می‌شکافيم می‌بينيم که به‌طور جدی متکی به درآمد نفت است.

لاريجانی تصريح کرد: تدبيری که بودجه جاری کشور را از درآمد نفتی منفک می‌کند برای آينده‌ی کشور، تدبير بسيار درستی است، بنابراين سازو‌کارهای اجرايی کشور در بخش‌های مختلف هم بايد به نحوی باشد که دراين جهت کمک کنند.

وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری در ديدار با مردم آذربايجان گفت: ما به صورت خيلی روشن می‌بينيم که دسايسی برای اخلال در اداره‌ی ملی برای رسيدن به توسعه و ايجاد فضای کار در کشور وجود دارد و به‌دنبال سنگ‌اندازی در مسير حرکت توسعه‌ی کشور هستند.

لاريجانی گفت: غربی‌ها تاکنون حرف‌هايی راجع به مسائل هسته‌ای می‌زدند و اکنون می‌گويند شما يک راکتور اتمی در تهران داريد که سوخت آن را ما بايد به شما بدهيم و اين سوخت را از همين مسيری که ما می‌گوييم بايد تامين کنيد و اورانيوم غنی شده‌ای که در اختيار داريد را به ما بدهيد.

وی افزود: سوال ما از غرب اين است که چرا شما اين‌قدر نگران راکتور اتمی تهران هستيد؟ ما خودمان می‌دانيم سوخت آن را چگونه تامين کنيم.

رييس مجلس خاطرنشان کرد: فضاحت‌آورتر همين حرف‌هايی است که مسوولان آمريکايی چند روز گذشته مطرح کردند که نگران وضع مجلس، دولت و رهبری در ايران هستند و اين برای دولت آمريکا اسف‌آور است که دچار نوعی آشفتگی سياسی شده است و احتمالا رقابت‌های انتخاباتی در آمريکا هم‌چنان ادامه دارد.

لاريجانی با تاکيد بر اين‌که وحدتی که حول مفهوم ولايت در کشور وجود دارد يک عامل اساسی برای توسعه‌ی کشور است، گفت: هرکسی در آن رخنه ايجاد کند مزاحم است و در طريق همان کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند تفسير می‌شود و ما امروز بيش از هر زمانی احتياج به آرامش در کشور داريم تا بتوانيم به توسعه برسيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016