شنبه 8 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجاني: شكست سياست‌هاي يكجانبه‌گرايي آمريكا در نتيجه تاثير استراتژي ايران بود، ایلنا

رييس مجلس در چهارمين روز از سفر خود به ژاپن با اشاره به نقش تا ثير گذار ايران در منطقه گفت: همين نقش ايران بود كه موجب شد تا سياست‌هاي يک جانبه‌گرايي آمريکا که پس از 11 سپتامبر دنبال مي‌کرد با شکست مواجه شده و سياست چند جانبه‌گرايي جايگزين آن شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايلنا؛ علي لاريجاني در ضيافت شام ايرانيان مقيم ژاپن که در سفارت کشورمان در توکيو برگزار شد، مهمترين دليل موفقيت ايران در عرصه بين المللي را استراتژي مناسب نظام جمهوري اسلامي ايران دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اينكه استراتژي مثبت و پيش رو موجب شد تا ايران پس از پيروزي انقلاب دوران درخشاني را در تاريخ تجربه کند، افزود: نقش تا ثير گذار ايران موجب شد تا سياست‌هاي يک جانبه گرايي آمريکا که پس از 11 سپتامبر دنبال مي کرد با شکست مواجه شده و سياست چند جانبه‌گرايي جايگزين آن شود.

لاريجاني با اشاره به سياست‌هاي مستقل توام با حمايت ايران و برخي کشورها، گفت: هنگامي که آمريکا به عراق حمله نظامي کرد، تنها چند کشور از جمله ايران، روسيه، فرانسه و آلمان نسبت به اين امر اعتراض کردند. اما پس از مدتي فقط ايران بر موضع خودش ايستاد. بقيه کشورها نسبت به حضور و اشغالگري آمريکا سياست سکوت و رضايت را در پيش گرفتند.

به گفته وي مخالفت ايران موجب شد تا آمريکا نتواند به اهداف شوم خود در افغانستان، عراق، لبنان و فلسطين جامه عمل بپوشاند.

نماينده قم با بيان اينكه ما افتخار مي‌کنيم که همواره از مظلوميت فلسطين حمايت مي‌کنيم، ادامه داد: ما توانستيم هيبت 60 ساله رژيم صهيونيستي را درهم شکسته و نگذاريم اين رژيم غاصب در غزه به اهداف خود برسد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاش دانشمندان جوان ايراني براي دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي افزود:
برخي کشورها از اينکه ايران وارد اردوگاه کشورهايي شده که به دانش هسته‌اي و ساير دانش‌هاي پيشرفته دست يافته، ناراحت هستند و انتظار دارند که ما همواره نيازمند به آنها باشيم.

علي لاريجاني اضافه کرد: پايداري ايران در زمينه دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي براي گذر از اين مرحله لازم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016