شنبه 15 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه‌ها: هيچ‌گاه فتنه تمام نخواهد شد، طبيعت جامعه ايمانی اين است که در آن همواره فتنه وجود دارد، ايسنا

رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اعلام اين‌که بصيرت‌افزايی در دانشگاه‌ها با صدور بخش‌نامه صورت نمی‌گيرد، گفت: تنها با بسنده کردن به موعظه و سخنرانی نمی‌توان در دانشگاه‌ها بصيرت‌افزايی کرد و اين وظيفه مسوولان در جامعه است تا به منظور افزايش آگاهی‌بخشی و بصيرت‌افزايی برنامه‌ريزی‌های جدی انجام دهند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها "مأوا"، حجت‌الاسلام محمد محمديان در جمع رؤسا و کارشناسان مراکز علمی _کاربردی استان تهران که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برپا شد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی نزديک‌ترين فاصله را با اشتغال آفرينی دارد و به يکی از مهم‌ترين دغدغه‌های جامعه پاسخ می‌دهد، چرا که اشتغال يکی از دغدغه‌های اصلی جوانان است و دانشگاه‌های علمی کاربردی به اين بخش پاسخ می‌دهد و خلأها را پر می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام محمديان اظهار داشت: تفاوت ما با دانشگاه‌های ديگر دنيا که نيرو تربيت می‌کنند در نگاه مکتبی است، ما معتقديم مسلمان هستيم و از مکتب اهل بيت پيروی می‌کنيم.

وی با بيان اين‌که آدمی به هويت خود زنده است افزود: مطابق با فرمايش پيامبر گرامی اسلام(ص) کسی که هويت و عزت مسلمانان برايش مهم نباشد مسلمان نيست.

رئيس نهاد نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بيان اين‌که انقلاب اسلامی هويت را به بهترين شکل نه تنها برای ايران بلکه برای جهان اسلام احيا کرد، گفت: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترين تحول فکری، فرهنگی و اجتماعی قرن اخير است.

حجت الاسلام محمديان خاطر نشان کرد: درحالی ۳۱ سال از انقلاب اسلامی ايران می‌گذرد که در ۲۲ بهمن امسال کميت و کيفيت حضور، شور، شعار و حمايت مردم را از نظام ديديم، پديده‌ای که در هيچ جای دنيا اتفاق نيفتاده است و اين به دليل اصالت، تأکيد و پافشاری مردم و مسئولان به اصول انقلاب بود که برای بدست آوردن آن هزينه کرده و برای اعتلای آن ايستادند.

وی تصريح کرد: تقويت هويت هزينه فراوانی دارد و ما در اين زمينه رقبای بسيار جدی در دنيا داريم.

رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بيان اين‌که انقلاب اسلامی ايران تنها انقلابی است که با نام خدا انجام گرفت، اظهار کرد: امروز در قياس وضعيت و جايگاه ما با رقبايمان متوجه می‌شويم قدرت نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و ارتباطات سياسی ما با کشورهای ديگر قابل مقايسه نيست.

وی ادامه داد: امروز در هرکجای دنيا که برويد ايرانی و جمهوری اسلامی ايران تنها پرچمدار دفاع از هويت و عزت اسلامی هستند و از اين نظر ايران تنها مجموعه‌ای است که می‌تواند پرچم مقاومت در برابر نظام سلطه را برافراشته کند.

رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اين‌که دانشجويان علمی-‌کاربردی بايد در آينده بتوانند در رشته خود مفيد باشند، افزود: بايد در جهت علمی مؤثر و اعتلا بخش باشند، اگر بحث هويت را تقويت نکنيم در اين عرصه ما خيلی موفق نيستيم و آن کار بزرگی را که ملت شروع کرده است پيگيری نکرده‌ايم.

حجت الاسلام محمديان خاطر نشان کرد: گمان نکنيد امروز فتنه تمام شده است، هيچ‌گاه فتنه تمام نخواهد شد، طبيعت جامعه ايمانی اين است که در آن همواره فتنه وجود دارد و لذا بايد منتظر فتنه‌های ديگر هم در جامعه باشيم.

وی گفت: با آگاهی بخشی، جامع‌نگری و نشان دادن پشت پرده‌ها به دانشجويان و جوانانی که نه زمان جنگ حضور داشتند و نه درکی از زمان انقلاب دارند می‌توانيم از فتنه‌ها عبور کنيم. جوانان ما پاک‌ترين مخاطبان و بهترين سرمايه‌های جامعه هستند، بنابراين اگر در بستر سازندگی قرار بگيرند موفق می‌شوند.

رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصريح کرد: ريشه ملت ما به قدری قوی است که با هزينه‌های دشمن قطع نخواهد شد به شرطی که ما در اين عرصه هشيار باشيم.

حجت الاسلام محمديان در پايان خطاب به رؤسای مراکز علمی کاربردی استان تهران گفت: از فرصت تربيت دانشجويان بايد استفاده کرد تا اين نهال‌ها را پرورش دهيم، از همه شما که در سنگر تعليم و تربيت مشغول هستيد خواهش می‌کنم علاوه بر توجه به زمينه‌های علمی به ايجاد بسترهای ايثارگری، آرمان‌های انقلاب اسلامی آگاهی بخشی و بصيرت افزايی در آينده اهميت ويژه قائل شويد.

در ادامه اين مراسم رئيس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: وجود سراسر رحمت حضرت محمد(ص) علاوه بر اين‌که بشارت دهنده آخرين دين خدا است بشارت دهنده تشکيل حکومت واحد دينی است.

دکتر حسين بلندی افزود: نبوت با پذيرفتن امامت امکان پذير شد و امامت در عصر غيبت به ولايت وصل می‌شود. در اين بين امام خمينی(ره) معمار کبير انقلاب برمی‌خيزد و پيام آور اين است که می‌توان در قرن بيستم هم نظام مبتنی بر توحيد را تشکيل داد.

وی تصريح کرد: ما امروز در عرصه فضايی به فناوری پيچيده ساخت ماهواره و جز ۴۸ کشور سازنده ماهواره دست يافته‌ايم و جز ۹ کشوری هستيم که ماهواره را در مدار قرار می‌دهد، اين‌ها نتيجه تمسک به ولايت در عصر غيبت است.

دکتر بلندی اصل ولايت فقيه را هدف اصلی نظام دانست و گفت: ما به عنوان مولود انقلاب و نيروی کارآمد آن به دنبال تربيت نيروی کارآمد در جهت تحقق خودکفايی در جامعه هستيم. امروز در جامعه در بخش‌های مختلف با ظرفيت دانش آموختگان بيکار مواجه‌ايم اما ما در دانشگاه علمی کاربردی کارآفرين هستيم.

رئيس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: وظيفه ما اين است که ديدگاه و مهارت دانشجويان فارغ‌التحصيل را مجهز به سلاح تعهد کنيم.

وی تصريح کرد: ما امروز بايد جوانانی را تربيت کنيم که متصف به خودباوری، شجاعت، ايثارگری، بصيرت و دانايی باشند. ما در فاز اول طرح بصيرت رؤسای مراکز و ۳۰۰ دانشجو را مورد توجه قرار داديم و اميدواريم تا مهر ماه سال ۸۹، ۵ هزار نيروی جامع را آموزش دهيم.

در بخش ديگری از مراسم حجت‌الاسلام عباس موسوی مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بهار امسال برای اولين بار طرح بصيرت مطرح شد تا در هر مرکز جامع دانشجويان نمونه و انجمن‌های علمی در مجموعه‌ای جمع شوند و اصول بنيادين اسلامی را که دشمنان نقاط قوت آن را شناختند و مورد هجمه قرار می‌دهند را به آن‌ها آموزش دهيم.

حجت الاسلام موسوی تصريح کرد: بهمن ماه سال گذشته دو دوره آموزشی برای کارشناسان برگزار و طبق ارزيابی‌هايی که انجام شد اين دوره‌ها مورد استقبال قرار گرفتند و اکثريت مخاطبانمان اجرای آن را درخواست کردند.

وی افزود: امسال دو دوره آموزشی ۵ روزه با حضور اساتيد و کارشناس برای دانشجويان دختر و پسر در مشهد مقدس برگزار شد. همچنين با توجه به تأکيدات رهبر معظم انقلاب برای افزايش بصيرت افسران و فرماندهان جوان جنگ نرم بحث هم انديشی اساتيد را داريم که اقدامات مناسبی برای آن انجام شده است.

در ادامه مراسم دکتر اسماعيل زاده مدير گسترش دانشگاه و دبير مرکز هم انديشی نخبگان دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: شکل‌گيری دفتر هم‌انديشی به سبب درگير کردن اساتيد در امر تصميم‌سازی کلان کشور در دانشگاه جامع به شکل عملياتی از ابتدای سال ۸۸ با برپايی جلسات شورای هم‌انديشی دانشگاه بر اساس نظام نامه شورا شکل گرفت، ما برای عملياتی کردن طرح سايت را ايجاد کرديم تا که با لينک اطلاعات مشارکت اساتيد در فعاليت‌های هم‌انديشی را ايجاد کنيم.

وی افزود: اين هفته دومين جلسه هم انديشی با موضوع "اصلاح الگوی مصرف" برگزار می‌شود.

در پايان مراسم به صورت نمادين از سايت مرکز هم انديشی اساتيد و نخبگان دانشگاهی دانشگاه جامع علمی کاربردی رونمايی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016