دوشنبه 9 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت شديد اردوغان با تحريم ايران، راديو فرانسه

فريد وهابی - رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه بار ديگر با اعمال مجازات عليه ايران شديداً ابراز مخالفت کرد. او در مصاحبه ای با نشریۀ آلمانی اشپيگل، از راه حل ديپلماتيک در پروندۀ اتمی ايران دفاع می کند.
وی همچنين در اين مصاحبه، "نسل کشی" ارمنيان توسط دولت عثمانی را رد می کند و می گويد، واقعيت، "جنگی بود که ميان ارمنيان و ترک ها درگرفت".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخست وزير ترکيه رجب طيب اردوغان، که قرار است طی روزهای دوشنبه و سه شنبۀ آينده، ميزبان صدراعظم آلمان آنگلا مرکل باشد، در اين مصاحبه در مورد پروندۀ اتمی ايران صريحاً با نظر دولت آلمان مخالفت می کند.
اردوغان به اشپيگل می گويد: "ما بايد سعی کنيم راه حل ديپلماتيک اين مشکل را بيابيم".
او تأکيد می کند که : "آنچه که نياز داريم ديپلماسی است، و باز هم ديپلماسی... وگرنه همۀ راه های ديگر، صلح دنيا را تهديد می کند".

در مقابل آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بار ديگر مواضع کشورش را يادآوری کرد و گفت: "اگر در مورد فعاليت های اتمی، ايران از خود صداقت نشان ندهد، بايد به اعمال مجازات هم بينديشيم".

موضوع ديگری که در مصاحبۀ اردوغان با اشپيگل، توجه خبرگزاری های بزرگ را برانگيخته، سخنان او در مورد قتل عام ارمنيان است.
او معتقد است که در اين مورد نمی توان لفظ "نسل کشی" را به کار برد. به گفتۀ اردوغان، واقعيت، فقط جنگی بوده که ميان ترک ها و ارمنيان درگرفته است.

اين در حالی است که اکثر کارشناسان ارمنی معتقدند که در اوايل قرن بيستم، کشتار و آواره کردن ارمنيان توسط دولت عثمانی بيش از يک و نيم ميليون قربانی داشته است. برخی مورخان ترک، اين رقم را به ۲٥٠هزار نفر تقليل می دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016