چهارشنبه 26 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور گسترده مردم در منزل سهراب اعرابی برای گرامی داشت سالگرد او، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" تعداد زيادی از مردم تهران در مراسم گراميداشت سالگرد جان باخته راه آزادی سهراب اعرابی حضور دارند و در حال برگزاری آن در منزلشان می باشند .

از ساعت ۲۰:۰۰ مراسم گراميداشت سهراب اعرابی در محل سکونت آنها در حال برگزاری است و تعداد زيادی از مردم در آن شرکت دارند و هر لحظه بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از طرفی ديگر روز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه در حين و پس از اجرای مراسم گراميداشت جان باختگان راه آزادی تعدادی از شرکت کنندگان دستگير وی به نقطه نامعلومی منتقل شدند.تا ساعت ۱۸:۰۰ بيش از هشت نفر دستگير شدند که ۶ نفر از آنها زنان و يا دختران جوان تشکيل می دادند.

خانواده جان باختگان راه آزادی و جمعيت حاضر عليرغم اعمال سرکوبگرانه و فشارها و تذکرات مستمر که توسط نيروهای سرکوبگر صورت می گرفت و سعی در پراکنده کردن جمعيت را داشتند توجه نمی کردند و به ادامه مراسم می پرداختند و اين مسئله باعث خشم آنها گرديد.

اکثر دستگيريهای امروز بر سر آرامگاه شهيد راه آزادی سهراب اعرابی صورت گرفت. يکی از خانم ها که در حال صحبت کردن با مادر سهراب بود دستگير و بقيه آنها در حين انجام مراسم گراميداشت دستگير شدند.نيروهای ويژه سپاه پاسداران (لباس شخصيها ) اقدام به دستگيری می نمودند و تمام سعی خود را بکار می بردند که دستگيريها در سکوت صورت گيرد.

مادر سهراب اعرابی نسبت به دستگيريهای امروز به مامورين سرکوبگر اعتراض نمود و تلاش زيادی کرد تا آنها را آزاد کند.

تعدادی از مامورين سرکوبگر با دوربين های خود اقدام به عکس گرفتن و فيلم برداری از شرکت کنندگان مراسم گراميداشت می پرداختند. اين فيلم برداری بصورت علنی و مخفی صورت می گرفت و شرکت کنندگان عمل آنها را به سخره می گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016