گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
در همين زمينه
6 تیر» پاسخ دگری به پرسشهائی از داريوش همايون و نگاهی به مقاله "دوراهی کردستان"، گلمراد مرادی6 خرداد» گفتوشنودی با جوانانی از داخل کشور، داريوش همايون 24 اردیبهشت» پيشمَرگان پيکار مردم، داريوش همايون، تلاش 4 فروردین» آن سوی بنی آدم اعضای يک پيکر، داستان پانصد ساله ملتی که رواداری را تنها به جهانيان شناساند، داريوش همايون 25 اسفند» فاصله از کنترل تا تسلط، گفتوگوی تلاشآنلاين با داريوش همايون
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! جنبش سبز کوتاه نمیآيد، گفتوگوی نشريه تلاش با داريوش همايوناکنون زمان حمله به کسانی نيست که پشت سپر خمينی پناه گرفتهاند و با گروه خامنهای – احمدینژاد در افتادهاند. آوردن سخنان خمينی در باره کوتاهیاش در شکستن قلمها يا يادآوری اعدام هزاران زندانی (از جمله آزادشدگان) به فرمان او بسيار بهجا بود. "آزادیخواهان" مکتب خمينی نمیبايد آبشخورهای انقلاب و جمهوری اسلامی را از يادها ببرند
- تکيه بر حقوق شهروندی و حقوق بشر تحول کمی نيست تلاش ــ اين روزها شاهد اوج گيری جدال شديدی هستيم بر سر تفسير از آرمانهای انقلاب اسلامی، نظرات و روش حکومتداری آيت الله خمينی و ميراث وی يعنی حکومت اسلامی مبتنی بر ولايت فقيه. بفرمائيد معنا و جايگاه اين جدال در شرايطی که امروز بسر می بريم چيست؟ تلاش ــ موضوع اين است که در برابر گروه انحصار گر آيا می بايد از اين گروه پيروان "راستين" خمينی به پيروی دشمن دشمن من، دوست من است پشتيبانی کرد ــ خارج از اينکه واقعيت چيست؟ تلاش ــ در مصاحبه ی اخيرتان در راديو صدای ايران، در توصيفی از جنبش سبز ، آن را جنبش رهائی از گفتمان انقلاب اسلامی ـ و اساساً «گفتمان انقلابی به معنای کلاسيک» آن ـ ناميده و در نوشته ای گذر جامعه ايرانی از انقلاب و حکومت اسلامی و نگاه خشم آگين و بيزارش به سه دهه ی آن را مايه ی سرافرازی جنبش سبز خوانده ايد. اما نام آورترين سرآمدان اسلامگرا و سخنگويان پرکار اين جنبش در بيانيه ها و رساله های خود ـ که با بيشترين استقبال و برخورد مواجه می شوند و شما نيز از تشويق ستايشگرانه ی آنها خودداری نکرده ايد ـ به هم آنچه شما با بيزاری می نگريد، آويخته اند. همزمانی و توازی آن گذر و آن بيزاری و اين حمايت و پشتيبانی را در شما و در جامعه ايرانی که از آن سخن می گوئيد، چگونه می توان توضيح داد؟ تلاش ــ با کنار گذاشتن بخش دوم اين گفته ی آقای اشکوری که نوشته اند: «تحولات تاريخی معمولا خوابگردانه رخ می دهند و در بستر جامعه آماده تحول، هم افکار تازه پديد خواهد آمد و هم رهبرانی تازه و هماهنگ با نيازها و خواسته ها به عرصه خواهند آمد.»، رخ دادن «خوابگردانه تحولات تاريخی» چه معنا و ربطی می تواند با تلاشهای دو سويه ی «سران راه سبز اميد» داشته باشد ـ آويختن به گفتمان انقلاب اسلامی و قانون اساسی مبتنی به ولايت فقيه از يک سو تکيه بر حقوق شهروندی، حقوق بشر و... به عنوان هدف های آينده از سوی ديگر؟ تلاش ـ با سپاس از شما Copyright: gooya.com 2016
|