پنجشنبه 31 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده انتظامی تهران بزرگ: طرح برخورد با اوباش به زودی اجرا می شود، مهر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اين خبر که طرح برخورد با اوباش بزودی اجرا می شود گفت: ميانگين حضور پليس پس از اطلاع در محل حادثه بين ۶.۵ تا هفت دقيقه است.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار ساجدی ‌نيا صبح امروز پنجشنبه در حاشيه افتتاح مجتمع انتظامی سرکلانتری ششم (جنوب شرق تهران) در مورد سرعت رسيدن پليس پس از تماس مردم به ۱۱۰ به صحنه افزود: هم اکنون استاندارد جهانی در اين زمينه هفت دقيقه است اما با طرحی که دو ماه به صورت پايلوت در تهران انجام شد ۴۷ درصد از ماموران نيروی انتظامی پس از پنج دقيقه و ۴۵ درصد آنها پس از ده دقيقه به محل حادثه می رسند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: بعد از اعلام عمومی برنامه جديد پليس ۱۱۰ مردم می توانند در صورتی که پليس بين ۶ تا هفت دقيقه بعد از اعلام به محل حادثه نرسيد به پليس شکايت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: به تهرانيها نويد می‌دهم که در روزهای آينده چندين طرح عملياتی در حوزه سرقت و اراذل و اوباش خواهيم داشت.

وی با تکذيب افزايش حجم زورگيری در تهران گفت: متاسفانه دو فيلمی که ما برای نشان دادن توان پليس در دستگيری مجرمان در اختيار صداوسيما قرار داديم باعث ايجاد شبهاتی در اين زمينه شد. اين دو فيلم را برای نمايش گذاشتيم تا اگر اتفاقی در سطح شهر می‌افتد نيروهای پليس در جريان آن قرار گرفته و رسيدگی ‌کنند.

ساجدی نيا با اشاره به باند‌هايی که در چهارماه اخير کشف شده‌اند افزود: در زمان گذشته باندهای بزرگی در تهران دستگير کرده‌ايم که ميانگين دستگيريها بيش از هشت تا ۱۰ باند در هفته بوده است که عوامل دستگير شده به پليس آگاهی و مراجعه قضايی معرفی شدند.

وی در مورد مطلبی که در يکی از روزنامه‌های کثيرالانتشار در ارتباط با زورگويی در خيابان نيروی هوايی منتشر شده بود گفت: اين زورگويی به ۱۱۰ گزارش داده نشده بود و ماموران پليس نيز در تحقيق ميدانی خود از منطقه به نتيجه ‌ای نرسيدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تکذيب خبر زورگيری در خيابان نيروی هوايی گفت: اين حق برای نيروی انتظامی محفوظ است که در صورت اطلاع‌رسانی نادرست توسط اين روزنامه کثيرالانتشار موضوع را پيگيری کند.

يه گفته وی بررسی تماسهای مردم با پليس ۱۱۰ و سامانه ۱۹۷ نشان می دهد که ۹۳ درصد مردم از نيروی انتظامی رضايت دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016