چهارشنبه 7 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميسيون امنيت‌ ملی: وزارت اطلاعات اسنادش از دريافت پول از خارج از کشور را ارائه می‌کند، ايلنا

ايلنا: سخنگوی کميسيون امنيت‌ ملی با اشاره به حضور حيدر مصلحی در جلسه عصر ديروز اين کميسيون گفت: وزير اطلاعات تاکيد کرد که منظور از دريافت پول از بيگانگان پرداخت مستقيم پول نبوده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، کاظم جلالی نماينده شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگاران پارلمانی، با اشاره به سوالات الياس نادران و مصطفی کواکبيان از وزير اطلاعات در جلسه ديروز کميسيون امنيت‌ملی و سياست‌خارجی اظهار داشت: وزير اطلاعات در پاسخ به سوال نادران در مورد اينکه کدام افراد خاص منتصب به افراد سياسی با پول، مدرک دانشگاهی دريافت کرده‌اند گفت که اعطای مدرک با پول وجود داشته است و وزارت اطلاعات به آن رسيدگی کرد. اکنون نيز دستگاه قضايی پيگير آن است. همچنين تعدادی موسسه غيرقانونی در اين زمينه فعاليت داشتند که کنترل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی، وزير اطلاعات در مورد دانشگاه هاوايی نيز خبر از تهيه گزارشی در اين مورد داد که به دستگاه قضايی ارسال خواهد شد. البته مصلحی تاکيد کرد که بخش امنيتی اين پرونده مربوط به وزارت اطلاعات است و بخش علمی و مدرکی آن مربوط به وزارت علوم است.
مخبر کميسيون امنيت‌ملی و سياست‌خارجی مجلس همچنين گفت: در اين جلسه الياس نادران در مورد اينکه چه کسی قصد زمين زدن طرح هدفندکردن يارانه‌ها را دارد و چه کسی ستادی در اين راستا تشکيل داده است و وزارت اطلاعات چه اقدامی کرده است سوال کرد. وزير اطلاعات پاسخ داد مسلم است برنامه‌ريزی برای زمين زدن قانون هدفمندکردن يارانه‌ها و فعاليت ستاد مذکور همزمان با تحريم‌ها تشديد شده است. آنها برای شکست اجرای اين قانون به انحاء مختلف کار می‌کنند و برخی موارد در داخل و خارج در اين زمينه وجود دارد.
جلالی تصريح کرد: وزير اطلاعات تاکيد کرد که البته منظور ستاد متمرکز تابلودار نبوده است. اما مجموعه‌هايی بودند که تلاش‌هايی را برای ناکارآمد نشان دادن نظام انجام داده‌اند. مصلحی از برخی گروه‌های داخلی در اين مورد کدهايی را آورد و برخی هم سرنخ‌هايی خارج از کشور داشتند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا در مورد ماهيت گروه‌های داخلی برای زمين زدن قانون هدفمندکردن يارانه‌ها گفت: مصلحی تصريح کرد که منظورش انتقادهايی نيز هست که در برخی دستگاه‌ها مانند مجلس انجام می‌شود.
مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اظهار داشت: وزير اطلاعات از برخی جريانات فتنه هم در عدم اجرای هدفمندکردن يارانه‌ها نام برد و تاکيد کرد که برخی تلاش می‌کنند مردم را ترسانده و القای نااميدی کنند.
وی گفت: نادران از هيچ‌يک از پاسخ‌های وزير اطلاعات قانع نشد و اگر اوضاع به همين روال باشد، قاعدتا وزير اطلاعات بايد به صحن علنی مجلس بيايد و پاسخگوی سوال وی باشد.
مخبر کميسيون امنيت‌ملی و سياست‌خارجی مجلس در پايان در مورد سوال کواکبيان در مورد مستندات دريافت پول از بيگانگان توسط برخی گروه‌ها و شخصيت‌های داخلی، اظهار داشت: وزير اطلاعات گفت که مراد من اين نبوده که مستقيما به کسی پول داده شده است. جريان پشتيبانی کننده فتنه پيچيده عمل می‌کند.
همچنين کواکبيان از وزير درخواست اسناد مربوطه را کرد که قرار شد وزارت اطلاعات دو سند در مورد دريافت پول از بيگانگان يکی در مورد فردی در داخل کشور و ديگری در مورد فردی در خارج از کشور ارائه کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016