جمعه 12 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدکودک‌ها، مراکز پيش‌دبستانی و مدارس ابتدايی شهر تهران تعطيل شد، ايسنا

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: به دليل افزايش آلاينده‌ها مهد کودک‌ها، مراکز پيش‌دبستانی و مدارس ابتدايی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در روز شنبه تعطيل شد.

مهندس محمودی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تشکيل جلسه کميته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در شامگاه جمعه افزود: بر اساس پيش‌بينی سازمان هواشناسی و اطلاعات اخذ شده از ايستگاه‌های اندازه‌گيری در سطح شهر تهران، در روزهای جمعه، شنبه و يکشنبه شرايط پايداری جوی در شهر تهران همچنان استمرار خواهد داشت و و به لحاظ آلاينده‌ها، وضعيت همچنان در شرايط «هشدار» است.

وی افزود: بر اين اساس لذا کميته مواقع اضطراری هوای تهران مصوب کرد در روز شنبه ۱۳ آذر ماه صرفا همه مهدکودک‌ها، مراکز پيش‌دبستانی و مدارس ابتدايی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران تعطيل و ساير مقاطع تحصيلی، دانشگاهها و ادارات دولتی داير است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اين که تمامی ادارات دولتی موظفند به کارکنان خود برای اين روز در صورت درخواست و نياز مرخصی بدهند افزود: همچنان روزهای شنبه و يکشنبه ادارات، نهادها و سازمانهای دولتی به جز بانک‌ها در شهر تهران يک ساعت زودتر تعطيل خواهند شد و با برنامه‌ريزی مسوولان در آينده کاهش ساعت کاری جبران خواهد شد.

وی با اشاره به اين که اجرای طرح زوج و فرد خودروها همچنان برای تمامی شهر تهران ادامه خواهد يافت خاطرنشان کرد: در عين حال از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود برای تامين سلامتی خود و ديگر همشهريان ضمن حداکثر همکاری و همراهی با ماموران راهنمايی و رانندگی، از وسايل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار تهران همچنين به همه مسوولان ومديران دستگاههای اجرايی در شهر تهران توصيه کرد که از تردد غيرضرور خودروهای دولتی به شدت جلوگيری کنند و آيين‌نامه دورکاری در خصوص کارکنان را برابر ضوابط اعلام شده، اجرا کنند.

وی تاکيد کرد: برابر ابلاغ صورت گرفته ماموران راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ از تردد خودروهای فاقد معاينه فنی، دودزا و موتورسيکلت‌های آلاينده جلوگيری و با آنها برخورد قانونی خواهند کرد.

معاون عمرانی استاندار تهران با توصيه به افراد سالمند و يا مبتلا به بيماريهای قلبی و عروقی و بيماريهای تنفسی مبنی بر خودداری از حضور در معابر، از ورزشکاران نيز خواست که از فعاليت‌های شديد در محيط های روباز و کوهپيمايی به خصوص در ساعات صبحگاهی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل محيط زيست استان تهران و سازمان صنايع و معادن استان نيز از فعاليت کارخانجات، مراکز صنعتی، معادن شن و ماسه و ديگر واحدهای آلاينده که ضوابط زيست محيطی را رعايت نکنند جلوگيری خواهند کرد.


رييس پليس راهنمايی و رانندگی تهران:


طرح سراسری زوج و فرد شنبه نيز ادامه می‌يابد


۷ هزار خودرو موتورسيکلت آلاينده توقيف و روانه پارکينگ شدند

سردار حسين رحيمی، رييس پليس راهنمايی و رانندگی تهران نيز از ادامه اعمال سراسری طرح زوج و فرد در پايتخت خبر داد و به ايسنا گفت: با اجرای سراسری طرح زوج و فرد در هفته گذشته با کاهش حداقل ۴۰ درصدی ترافيک پايتخت مواجه بوديم.

وی با اشاره به اينکه اجرای اين طرح با توجه به آلودگی هوا در روزشنبه نيز ادامه می‌يابد گفت: ساعت اجرای اين طرح از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ در تهران خواهد بود و خودروهای دارای آرم طرح ترافيک، سرويس‌های مدارس و خودروهای امدادی از اين محدوديت مستثنی هستند.

رييس پليس راهور تهران افزود: بدين ترتيب خودروهايی که دارای رقم سمت راست يک، ۳، ۵، ۷ و ۹ هستند روزهای فرد و خودروهايی که دارای رقم سمت راست ۲، ۴، ۶ و ۸ هستند تنها روزهای زوج اجازه تردد در تهران دارند.

وی خاطرنشان کرد: تنها خودروهای دارای آرم طرح ترافيک مجاز به تردد در محدوده زوج و فرد و طرح ترافيک هستند و ماموران پليس ضمن برخورد با ساير خودروهای غيرمجاز آنها را به خارج از محدوده هدايت می‌کنند.

رحيمی از ادامه تشديد برخورد با خودروها و موتورسيکلت‌های آلاينده و فاقد معاينه فنی خبر داد و گفت: طی چند روز گذشته با حدود ۷ هزار خودرو و موتورسيکلت آلاينده و دودزا در تهران برخورد و اين خودروها روانه پارکينگ شدند.

رييس پليس راهور تهران به ايسنا گفت: از تمامی رانندگان درخواست می‌کنيم با توجه به وضعيت آلودگی هوا و در جهت حفظ سلامت ديگران و خانواده خود از ترددهای تک سرنشين با خودروهای شخصی جدا خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه به مراکز معاينه فنی نيز با آغاز طرح تشديد برخورد با خودروهای فاقد معاينه فنی تا سه برابر طی روزهای گذشته افزايش داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016