شنبه 11 مهر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهريه كلاسهاي فوق برنامه مدارس10 درصد افزايش يافت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس اجتماعي - آموزش و پرورش

معاون آموزشي آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام افزايش 10 درصدي شهريه كلاسهاي فوق برنامه در سال جاري گفت: در صورتي كه 70 درصد دانش‌آموزان مدارس، متقاضي كلاسهاي فوق برنامه باشند، برگزاري كلاسها، اجباري و هزينه 30 درصد باقيمانده رايگان يا مشمول تخفيف است.

عراقي‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران فوق برنامه‌هاي دوره راهنمايي را مستمر در متن برنامه‌هاي درسي، مستمر علاوه بر ساعات مصوب و نامستمر خارج از متن برنامه‌هاي درسي خواند و افزود: فوق برنامه‌هاي مستمر در متن برنامه‌هاي درسي دوره راهنمايي تا سه ساعت و مستمر علاوه بر ساعات مصوب درسي 6 ساعت در هفته برگزار مي‌شود كه آموزشها در اين زمينه بنا بر درخواست دانش‌آموز و اولياي وي و معلمان با صلاحديد مدير مدرسه برحسب نياز فراگيران براي رسيدن به حيطه‌هاي عاطفي و نگرشي مورد انتظار بر اساس نيازهاي محلي است.

وي با بيان اين كه دوره‌هاي نامستمر خارج از متن برنامه‌ درسي فوق برنامه تا 6 ساعت در هفته و در طول يك دوره محدود در يك يا چند رشته خاص برگزار مي‌شود، تصريح كرد: بر اين اساس هزينه دريافتي دوره‌هاي مستمر در متن برنامه درسي و نامستمر خارج از متن برنامه درسي بر حسب ميزان ساعت فعاليت و مبلغ دريافتي به ازاي هر ساعت براي هر دانش‌آموز يكهزار و 533 ريال و كل هزينه فوق برنامه‌هاي مستمر خارج از متن برنامه درسي 230 هزار ريال به ازاي 25 هفته فعاليت است.

عراقي‌نيا در زمينه فعاليتهاي فوق برنامه مقطع ابتدايي خاطرنشان كرد: در دوره ابتدايي نيز فعاليتهاي فوق برنامه به صورت مستمر علاوه بر ساعات مصوب درسي به مدت 1+3 ساعت در هفته و يا نامستمر خارج از متن درسي به همان ميزان ساعت درسي برگزار مي‌شود كه مبلغ پرداختي به ازاي هر يك از دوره‌ها به ترتيب 115 هزار ريال و برحسب ميزان ساعات فعاليت به ازاي هر دانش‌آموز در دوره نامسمتر يكهزار و 150 ريال است.

وي برنامه‌هاي پيشنهادي قابل ارائه در فوق برنامه را شامل ديني، فرهنگي، هنري، ورزشي، اجتماعي و بهداشتي خواند و به ايسنا گفت: آشنايي با مفاهيم قرآني، نهج‌البلاغه، مشاوره، فعاليتهاي مشاركتي، مهارتهاي زندگي، تئاتر، سرود، موسيقي، طراحي، نقاشي، آمادگي جسماني، ورزشهاي ميداني، شنا، فعاليتهاي اردويي، خدمات آتش‌نشاني، هلال احمر، كمكهاي اوليه، حفظ و حمايت از سلامتي خود، حفظ و پاكيزگي محيط زيست، بهداشت رواني و... از جمله سرفصلهاي پيشنهادي قابل ارائه در كلاسهاي فوق برنامه بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون آموزشي آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: بعلاوه فوق برنامه دبيرستانهاي نظري حداكثر 8 ساعت در هفته و حداكثر شهريه آن 400 هزار ريال و در مقطع پيش دانشگاهي حداكثر 12 ساعت در هفته و حداكثر شهريه آن 750 هزار ريال است.

به گفته وي تعيين افراد مشمول تخفيف شهريه پيشنهادي بر عهده مناطق و ميزان آن به پيشنهاد مدير مدرسه و تاييد منطقه بوده و در صورت لزوم بايد امكان تقسيط شهريه براي اوليا فراهم شود.

عراقي‌نيا با اشاره به اين كه مجموع ساعات فوق برنامه در دوره ابتدايي و راهنمايي به ترتيب نبايد از 4 و 6 ساعت بيشتر باشد به ايسنا گفت: بر اين اساس حق‌الزحمه مديران ابتدايي و راهنمايي به ترتيب 1250 و 1150 ريال به ازاي هر ساعت در مجموع ساعات فوق برنامه در يك ماه خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016