شنبه 14 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

میدل ایست آنلاین: آموزش باعث افزایش طول عمر انسان می شود، مهر

تحقیقات نشان می دهند آموزش، عمر انسان را طولانی می کند و بر سلامتی و سرعت درمان بیماریها تأثیر می گذارد .
به گزارش خبرنگار اجتماعی "مهر"، تحقیقاتی از سوی محققان دانمارکی صورت گرفته اند مبنی بر این که آموزش در تمام ساختارهای انسانی از جمله خواب، رویا و وضعیت اجتماعی و اقتصادی مؤثر است.

محققان مرکز رسمی تحقیقات دانمارک اعلام کردند: کسانی که به آموزش و آموختن اهتمام ورزیده اند، به مدت 10 سال از کسانی که به این امر اقدام نکرده اند، از طول عمر بیشتری برخوردارند.

این مرکز اظهار داشت : بیشتر متعلمین به زندگی توام با سلامتی به همراه ورزش می پردازند تا عادات بدی مانند دخانیات . این در حالی است که افراد آموزش ندیده به سیگار کشیدن و دخانیات همچون عادت غیر قابل ترک و عادی می پردازند.

این تحقیقات نشان می دهد که متعلمان با بالارفتن سن کمتر دچار بحران و تشنج و بیماریهای عصبی و دماغی می شوند .

در این راستا تحقیقات جدیدی در واشنگتن مبنی برعدم ضعف عقل و ذهن از تشنج و بحران در سنین بالا صورت گرفته است .

محققان آمریکایی بررسی های زیادی در راستای تاثیرسطوح مختلف آموزش در سنین بالا کردند . کسانیکه سالهای زیادی به آموزش پرداخته اند مغز و نیروی فکر آنها به طورمداوم ومستمر به فعالیت و تلاش ادامه می دهد.

این محققان بر روی 19 جوان در سنین 18 تا 30 سال آزمایشاتی انجام دادند که آنها 11 تا 20 سال به آموزش پرداختند، این افراد آموزش دیده از تشنجهای ذهنی و فکری به دور بوده و دارای مهارتهای ذهنی وفکری زیادی شدند.

محققان آمریکایی درنشریه "روانشناسی " بررسی های خود را به صورت خلاصه آورده اند، به این صورت که آموزش عالی اجازه می دهد انسان وظایفش را به طور بهتر و مطلوب تری انجام دهد و این امر ذهن وفکر را نیرومند و پر تلاش می سازد.

تحقیقات درزمینه های مختلف آموزش همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبر گزاری میدل ایست آن لاین، تحقیقاتی از سوی پژوهشگران انگلیسی انجام گرفته است. این محققان با اشاره به مساله روزمره دانش آموزان اعلام کردند: نگرانی به منظور وجود امتحان یا ترس از شکست و عدم قبولی یا عدم به دست آوردن نمره عالی سبب تاثیر بر خون و گلبولهای سفید خون می شود و هجوم میکروبها را ضعیف می کند و بدن در مقابل بیماریهای مختلف مقاومت بیشتری نشان می دهد.

این محققان اظهار داشتند: بحران و نگرانی بر حالت ذهنی و مزاجی دانش آموزان تاثیر می گذارد و جسم ضد ورود میکروب و ویروس فعالیت می کند و درون انسان علیه بیماریها فعالیت می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این پژوهشگران لندنی تحقیقاتی بر روی 60 دانشجو انجام دادند، در این تحقیقات پرسشنامه هایی تهیه کردند و درمورد حوادث زندگی و بحرانهای نفسانی و مزاجی بود که قدرت تحمل، حمایت های اجتماعی، شیوه بهداشتی و الگوهای آموزشی را مورد بررسی قرار داد.

نتایج این گونه اعلام شد: آنها در سطح بالایی احساس نگرانی و ناراحتی می کردند و جسم آنها نیز دچار نگرانی های مزمن شد و در پایان نشان داد که مقاومت بدن درمقابل بیماریها تا قبل از ورود به دانشگاه امکان پذیر است و بعد از آن به دلیل رخ دادن فعل و انفعالات مختلف قابل اجراء نخواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016