جمعه 28 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازمانده از تحصيل در آذربايجان شرقی، ۱۱ هزار يا ۳ هزار نفر! تبريز نيوز


پيمان پاک مهر- روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.ir
pakmehr88@hotmail.com

تبريز نيوز:سرويس اجتماعی:معاون آموزش عمومی سازمان آموزش و پرورش آذربايجان شرقی اعلام کرد: سه هزار بازمانده از تحصيل سنين شش تا ‪ ۱۳‬ساله در استان وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ايرنا در نتايج سرشماری اخير جمعيت در استان تعداد بازماندگان از تحصيل در مقاطع ابتدايی و راهنمايی ‪ ۱۴‬هزار نفر اعلام شده است.
محمد آقابالازاده روز چهارشنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش استان، اختلاف ‪ ۱۱‬هزار نفری بين آمار آموزش و پرورش و سرشماری جمعيت استان درزمينه شمار بازماندگان از تحصيل را ناشی از تفاوت در آمارگيری بين دو مرجع ياد شده دانست.
وی گفت: در آخرين سرشماری جمعيت استان، متولدين نيمه دوم سال نيز در زمره بازماندگان از تحصيل، جای گرفته‌اند در حالی که بر اساس قانون اين افراد بايد با يک سال تاخير و از ابتدای سال‌تحصيلی بعدی مشغول به تحصيل شوند.
وی بااشاره به تعهد کشور به يونسکو مبنی بر زير پوشش قرار دادن تمام بازماندگان از تحصيل اظهارداشت: خوشبختانه قدم‌های خوبی در اين راستا در استان برداشته شده که جذب يک هزار و ‪ ۷۰۹‬بازمانده از تحصيل مقطع ابتدايی از طريق برگزاری کلاس‌های حضوری از آن جمله است.
آقابالازاده گفت: همچنين در راستای کمک به تحقق برنامه "آموزش برای همه" در سطح استان ، پارسال بازماندگان از تحصيل سنين شش تا ‪ ۱۳‬سال در يک هزار و ‪۲۰۰‬روستای بالای ‪ ۲۰‬خانوار توسط نهضت سوادآموزی شناسايی و برای حضور در کلاس‌های درس دعوت شدند.
وی افزود: در راستای تحقق برنامه "آموزش برای همه" همچنين تاکنون پنج هزار و ‪ ۴۷۳‬بازمانده از تحصيل مقطع راهنمايی در استان جذب کلاس‌های درس شده‌اند.
وی، جذب شش‌هزار و ‪۶۸‬بازمانده از تحصيل استان در مراکز آموزش از راه دور و پنج هزار و ‪ ۴۵۸‬بازمانده از تحصيل در مدارس شبانه‌روزی در دو سال گذشته را از ديگر اقدامات انجام شده در زمينه اجرای برنامه " آموزش برای همه " ذکر کرد.
معاون آموزش عمومی سازمان آموزش و پرورش آذربايجان‌شرقی يادآور شد: برای تسهيل در تحصيل بازماندگان از تحصيل تاکنون امکانات اياب و ذهاب برای پنج هزار و ‪ ۴۷۳‬بازمانده از تحصيل مقطع راهنمايی و ‪۷۸۳‬نفر در مقطع ابتدايی در سال جاری و پارسال فراهم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ، پوشش تحصيلی دانش‌آموزان استان در مقطع ابتدايی را ‪ ۹۸/۷‬درصد و در مقطع راهنمايی ‪ ۸۶/۶‬درصد اعلام کرد.
وی يکی از گروه‌های هدف برنامه " آموزش برای همه " در استان را نوآموزان مقطع پيش‌دبستانی خواند و اضافه کرد: تا پايان برنامه چهارم توسعه ‪ ۷۰‬درصد و تا پايان برنامه پنجم توسعه ‪ ۹۰‬درصد واجدين شرايط در مراکز پيش‌دبستانی دولتی، غيردولتی و تعاونی استان ، جذب می‌شوند.





















Copyright: gooya.com 2016