سه شنبه 5 مهر 1384

آخرين نتايج مسابقات کشتي آزاد جهان در بوداپست، مجموعه خبرهای روز دوم، ايرنا

مراد محمدي به مدال برنز مسابقه‌هاي كشتي آزاد جهان دست يافت

بوداپست، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۴‬
خارجي. ورزشي. كشتي آزاد.

"مراد محمدي" كشتي‌گير وزن ‪ ۶۰‬كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران، دوشنبه شب با پيروزي مقابل حريف مغولي خود به مدال برنز پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان دست يافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست، "مراد محمدي" كه با شكست از "ياندرو كوئين‌تا" دارنده مدال طلاي بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از كوبا به گروه بازنده‌ها رفته بود، مقابل "اويون بيلگ پروف باتار" قهرمان اسبق آسيا از مغولستان قرار گرفت و با امتياز ‪ ۴‬بر صفر برنده شد.

محمدي در وقت نخست كشتي با اجراي فن "تندر" توانست ‪ ۳‬امتياز از كشتي‌گير قدر مغولي بگيرد.

در وقت دوم مبارزه نيز پاي حريف مغولي از تشك بيرون رفت و محمدي صاحب يك امتياز شد و در نتيجه، پيروزي ‪ ۴‬بر صفر به نام "مراد محمدي" از ايران نوشته شد.
--------------------------

پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان: تيم روسيه به دو مدال طلا دست يافت
بوداپست، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۴‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

در پايان رقابتهاي سه وزن نخست پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، تيم روسيه به دو مدال طلا دست يافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست، رقابت‌هاي سه وزن ‪ ۶۰ ،۵۵‬و ‪ ۶۶‬كيلوگرم، دوشنبه‌شب به پايان رسيد و تيم روسيه در وزن‌هاي ‪ ۶۰‬و ‪۶۶‬ كيلوگرم به ترتيب توسط "آلان دودايف" و "ماخاچ مرتضي علي‌اف" دارنده مدال برنز بازي‌هاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن به دو مدال طلا دست يافت.

مدال طلاي وزن ‪ ۵۵‬كيلوگرم نيز به "دلشاد منصوراف" قهرمان پيكارهاي جهاني سال ‪ ۲۰۰۳‬نيويورك و قهرمان سال ‪ ۲۰۰۵‬آسيا از ازبكستان رسيد.

ديدارهاي نهايي اين سه وزن دوشنبه شب در سالن ورزشي "لاژلو پاپ" شهر بوداپست برگزار شد و در وزن ‪ ۵۵‬كيلوگرم، "دلشاد منصوراف" در مصاف با "رادوسلاو وليكوف" قهرمان سال ‪ ۲۰۰۵‬اروپا از بلغارستان به برتري دو بر صفر رسيد.

در وزن ‪ ۶۰‬كيلوگرم، "آلان دودايف" از روسيه ديدار نهايي را مقابل "ياندرو كوئين تانا" قهرمان بازي‌هاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از كوبا با نتيجه ‪ ۵‬بر ‪ ۴‬به پايان برد.

در وزن ‪ ۶۶‬كيلوگرم، "ماخاچ مرتضي علي‌اف" از روسيه موفق شد "سرافيم بارزاكوف" قهرمان جهان در سال‌هاي ‪ ۱۹۹۸‬و ‪ ۲۰۰۱‬و نايب قهرمان بازي‌هاي المپيك ‪ ۲۰۰۰‬سيدني از بلغارستان را با نتيجه دو بر صفر شكست دهد. در اين وزن، "مراد محمدي" از ايران به مدال برنز دست يافت.

رده‌بندي نهايي سه وزن ‪ ۶۰ ،۵۵‬و ‪ ۶۶‬كيلوگرم به اين شرح است :
.........................................................


** ‪ ۵۵‬كيلوگرم:
...............

‪ - ۱‬دلشاد منصوراف از ازبكستان ‪ - ۲‬رادوسلاو وليكوف از بلغارستان ‪ - ۳‬جون هيون گوك از كره شمالي و بايارا ناران باتار از مغولستان/مشتركا/
** ‪ ۶۰‬كيلوگرم:
..............

‪ -۱‬آلان دودايف از روسيه ‪ - ۲‬ياندرو كوئين تانا از كوبا ‪ - ۳‬مراد محمدي از ايران و مارتين بربريان از ارمنستان/مشتركا/

** ‪ ۶۶‬كيلوگرم :
...............

‪ - ۱‬ماخاچ مرتضي علي‌اف از روسيه ‪ - ۲‬سرافيم بارزاكوف از بلغارستان ‪ - ۳‬گئاندري گارزون از كوبا و اوتار توشي شويلي از گرجستان/مشتركا/ شبد/ ‪۱۶۵۳/۱۶۸۵//۱۵۸۹‬
--------------------------

پيكارهاي جهاني كشتي آزاد - هر سه كشتي‌گير تيم ايران مغلوب شدند

بوداپست، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۴‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

"تقي داداشي"، "مراد محمدي" و "مسعود واحدي" هر سه كشتي‌گير تيم ايران در ادامه رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني جهان در بوداپست مجارستان مغلوب رقباي خود شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست، "مراد محمدي" در وزن ‪۶۰‬ كيلوگرم بعدازظهر روز دوشنبه در مرحله نيمه نهايي با شكست دو بر صفر مقابل "ياندرو كوئين تانا" قهرمان بازي‌هاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از كوبا از رسيدن به ديدار نهايي بازماند و به گروه بازنده‌ها رفت.

وقت نخست اين كشتي، بدون امتياز به پايان رسيد و قرعه "تست" براي گرفتن خم‌گيري به نام كشتي‌گير كوبايي نوشته شد كه او با گرفتن زير يك خم و خاك كردن حريف ايراني خود به يك امتياز رسيد.

در وقت دوم نيز كه مبارزه بدون امتياز خاتمه يافت، سكه شانس اين بار به روي محمدي روي خوش نشان داد اما وقتي كه او از كوئين تاناي كوبايي زير گرفت با قلدري تمام او روبرو و خاك شد و يك امتياز ديگر از دست داد.

"تقي داداشي" كه در زير گروه بازنده‌هاي وزن ‪ ۵۵‬كيلوگرم رقابت مي‌كرد، مقابل "گنادي تولبيا" از مولداوي ‪ ۷‬بر يك مغلوب شد تا شانس كسب مدال برنز را از دست بدهد.

"مسعود واحدي" نيز در وزن ‪ ۶۶‬كيلوگرم، در زير گروه بازنده‌ها ابتدا "گريگوري ساراسين" از سوئيس را ‪ ۴‬بر يك برد اما در كشتي بعد مقابل "اوتار توشي شويلي" از گرجستان ضربه فني شد و نتوانست شانسي براي كسب مدال برنز داشته باشد.
--------------------------

كشتي آزاد قهرماني جهان - پيروزي "مهدي حاجي زاده" بر كشتي‌گير كانادايي
بوداپست، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

رقابتهاي سه وزن دوم پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان جهان در سال ‪ ۲۰۰۵‬پيش از ظهر امروز/سه‌شنبه/ در سالن ورزشي "لاژلو پاپ" شهر بوداپست مجارستان آغاز شد و كشتي‌گيران وزن‌هاي ‪ ۸۴ ، ۷۴‬و ‪ ۹۶‬كيلوگرم به روي تشك آمدند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست ، "مهدي حاجي زاده" كشتي‌گير وزن ‪ ۷۴‬كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران و دارنده مدال طلاي مسابقه‌هاي جهاني سال ‪ ۲۰۰۲‬تهران در نخستين گام به مصاف كشتي‌گير مجاري‌الاصل تيم كانادا به نام "زولتان هونيادي" رفت و او را در دو وقت پي در پي با نتيجه ‪ ۸‬بر صفر مغلوب كرد.

در وقت نخست اين مبارزه ، حاجي زاده با زيرگيري و خاك و سپس اجراي فن بارانداز صاحب ‪ ۳‬نمره شد و در وقت دوم نيز او بار ديگر با گرفتن زير از حريف خود و خاك كردن او و سپس اجراي فن بارانداز ‪ ۳‬امتياز ديگر به دست آورد.

حاجي زاده در دقيقه دوم ، دو بار ديگر كشتي‌گير كانادايي را در خاك خود قرار داد و اين كشتي را در پايان با حساب ‪ ۸‬بر صفر به سود خود به پايان رساند.

"مهدي حاجي زاده" در دومين كشتي خود به مصاف "ولاديمير سيروتين" دارنده مدال برنز اروپا در سال ‪ ۲۰۰۵‬از اوكراين مي‌رود. اين كشتي‌گير اوكرايني در دور نخست موفق شد بر "نارندر كومار" از هندوستان غلبه كند.
-------------------------------

كشتي آزاد قهرماني جهان - "فريدون قنبري" بر كشتي‌گير ژاپني پيروز شد

بوداپست، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

در دور نخست رقابتهاي وزن ‪ ۸۴‬كيلوگرم پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني سال ‪ ۲۰۰۵‬جهان در بوداپست، "فريدون قنبري" كشتي‌گير تيم ايران در اين وزن روز سه شنبه مقابل حريف ژاپني خود به نام "ساتورو ياماموتو" با امتياز ‪۳‬ بر صفر پيروز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست ، "فريدون قنبري" در وقت نخست روي زيرگيري كشتي‌گير ژاپني عكس‌العمل نشان داد و با خيمه زدن و پيش انداز كردن حريف خود به پشت او رفت و يك امتياز گرفت.

در وقت دوم نيز قنبري با گرفتن زير از "ياماموتو" به پشت او رفت و با خاك كردن حريف صاحب يك نمره شد. در ادامه كار كشتي‌گير ژاپني براي گرفتن زير اقدام كرد كه قنبري با خيمه زدن و پيش انداز كردن حريف ، او را در خاك نشاند و يك امتياز ديگر به دست آورد و با نتيجه ‪ ۳‬بر صفر برنده اين كشتي شناخته شد.

"فريدون قنبري" در دور دوم با "ساجد ساجداف" قهرمان پيكارهاي جهاني سال ‪ ۲۰۰۳‬در نيويورك و دارنده مدال برنز بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از روسيه كشتي مي‌گيرد.

اين كشتي‌گير صاحب نام روس در دور نخست، "ديويد بيچيناشويلي" كشتي‌گير گرجي تبار تيم آلمان را شكست داد.
--------------------------------------

كشتي آزاد قهرماني جهان - "امير گنجي" بر كشتي‌گير بلغاري غلبه كرد

بوداپست، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

"اميرعباس مرادي گنجي" نماينده وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران در دور نخست مسابقه‌هاي كشتي آزاد قهرماني جهان در بوداپست مجارستان "ديميتار گومشف" از بلغارستان را با ضربه فني شكست داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست، گنجي در وقت نخست اين كشتي با زيرگيري و خاك كردن حريف خود صاحب يك نمره شد.

در وقت دوم ، كشتي‌گير بلغاري با اجراي يك تندر ناقص يك نمره گرفت. در ادامه كار ، گنجي حمله كرد و با گرفتن زير دوخم از حريف بلغاري ، او را در بيرون از تشك خاك كرد.

گنجي بار ديگر از گومشف زير گرفت و او را در خاك نشاند. كشتي‌گير وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم كشورمان وقتي كه براي گرفتن زير دوخم كشتي‌گير بلغاري رفت ، گومشف سعي كرد فن تندر را بار ديگر اجرا كند كه گنجي كمر او را گرفت و از بالا او را مستقيم به روي پل زد و شانه‌هاي گومشف بلغاري را با تشك آشنا ساخت.

"گنجي" در دور دوم با "رستم آقايف" از جمهوري آذربايجان كشتي مي‌گيرد.
-----------------------------------

پيكارهاي جهاني كشتي آزاد - احتمال كشتي نگرفتن "امير گنجي" وجود دارد

بوداپست - خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

"اميرعباس مرادي گنجي" نماينده وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران با زانويي مصدوم و آسيب ديده ، خود را براي مبارزه با "آلكسي كورپيناكوف" از قرقيزستان در دور سوم پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان در بوداپست مجارستان آماده مي‌كند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست ، شدت آسيب ديدگي زانوي پاي "امير گنجي" به حدي است كه گفته مي‌شود ، رباط زانوي او پاره شده و اين احتمال مي‌رود او نتواند به مسابقه‌ها ادامه دهد.

حريف امير گنجي در دور سوم كشتي‌گيري است كه عنوان نايب قهرماني آسيا در سال ‪ ۲۰۰۴‬تهران و مدال نقره بازيهاي آسيايي ‪ ۲۰۰۲‬بوسان را در اختيار دارد و علاوه بر آن چند مدال طلا ، نقره و برنز از رقابتهاي بين‌المللي مختلف اروپايي دارد.

مربيان تيم ملي كشتي آزاد ايران از جمله "غلامرضا محمدي" اعتقاد دارند كه امير گنجي مي‌تواند مقابل كشتي‌گير قرقيزستان حاضر شود اما كارشناسان ايراني حاضر در رقابتها بر اين باورند كه وي در صورت پيروزي بر كشتي‌گير قرقيز شايد قادر نباشد تا پايان مسابقه‌هاي جهاني دوام آورد.

به اعتقاد برخي از كارشناسان اگر زانوي پاي امير گنجي آسيب نمي‌ديد او حتي قادر بود با پيروزي مقابل "حاجي مراد گاتسالوف" از روسيه و "الدار كورتانيدزه" از گرجستان صاحب مدال طلاي جهان شود.

امير گنجي در آخر كشتي خود مقابل "رستم آقايف" از جمهوري آذربايجان وقتي كه حريف خود را لنگ كرد ، دچار مصدوميت از ناحيه زانو شد.

در هر صورت همه چيز بستگي به ميزان شدت آسيب ديدگي زانوي نماينده وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم تيم كشورمان دارد.

"مهدي حاجي زاده" كشتي‌گير وزن ‪ ۷۴‬كيلوگرم تيم ايران در دور سوم مقابل "كريستين برزووسكي" نفر چهارم بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از لهستان قرار مي‌گيرد.
-----------------------------

كشتي آزاد جهان - اعتراض "فريدون قنبري" به مربيان تيم ايران

بوداپست، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

در كشتي بين "فريدون قنبري" و "ساجد ساجداف" قهرمان سال ‪ ۲۰۰۳‬جهان و دارنده مدال برنز بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از روسيه در دور دوم وزن ‪۸۴‬ كيلوگرم كه با برتري ‪ ۲‬بر يك كشتي‌گير روس به پايان رسيد ، قنبري به مربيان تيم ملي كشتي آزاد ايران اعتراض كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست ، در وقت نخست اين كشتي، كشتي‌گير روسيه با بيرون بردن پاي فريدون قنبري صاحب يك امتياز شد اما قبل از آن ، پاي خود ساجد ساجداف از تشك بيرون رفته بود كه داوران به فريدون قنبري نمره ندادند و مربيان تيم ايران نيز اعتراض قاطعي نسبت به اين مساله نكردند.

در پايان كشتي كه كشتي‌گير تيم روسيه ‪ ۲‬بر يك برنده شد ، فريدون قنبري به مربيان تيم ايران اعتراض كرد كه چرا حق او را نگرفته‌اند. در اين بين بايد به حضور بي‌معناي نمايندگان ايران در فدراسيون بين‌المللي كشتي (فيلا) از جمله "مهدي خالدي" عضو و مدرس كميته داوران "فيلا" اشاره كرد. زيرا يكي از مربيان تيم ايران وقتي كه قصد اعتراض داشت ، خالدي با اشاره دست از او خواست كه از تشك كنار برود.

جالب اين كه وقتي كه فريدون قنبري از تشك پائين آمد ، يكي ديگر از مربيان مي‌گفت ، چرا بايد اعتراض بكنيم.

در هر صورت به نظر مي‌رسيد كه يك امتياز "فريدون قنبري" در اين كشتي از سوي داوران ناديده گرفته شد و او مغلوب حريف روسي خود شد.
-----------------------------------------

"شربياني" نماينده وزن ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم كشتي فرنگي ايران در بوداپست انتخاب شد
بوداپست ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
داخلي. خارجي. ورزشي. كشتي فرنگي .

كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران،" مهدي شربياني " را به‌عنوان نماينده وزن ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم كشورمان در پيكارهاي جهاني بوداپست مجارستان برگزيد.

مدير تيم ملي كشتي فرنگي ايران به همراه كادر فني اين تيم روز سه‌شنبه در نشستي از ميان دو كشتي‌گير وزن ‪ ۱۲۰‬كشورمان به نام‌هاي "مهدي شربياني و عليرضا غريبي" ،" شربياني" را به عنوان نماينده اين وزن در رقابت‌هاي جهاني انتخاب كردند.

" شربياني "در تمرينات تيم ملي كشتي فرنگي ايران در بوداپست آماده‌تر از غريبي نشان داده‌است.
-------------------------------------

پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان: "فردين معصومي" با قرعه مناسب روبه‌رو شد

بوداپست - خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

مراسم وزن‌كشي وزن ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم مسابقه‌هاي كشتي آزاد قهرماني جهان در بوداپست مجارستان لحظاتي پيش به پايان رسيد و "فردين معصومي" كشتي‌گير كشورمان در دور نخست با حريف ايتاليايي كشتي مي‌گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش عصر روز سه‌شنبه خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست ، در رقابتهاي وزن ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم كه از صبح فردا/چهارشنبه/ همزمان با مسابقه‌هاي كشتي زنان آغاز مي‌شود ، جمعا ‪ ۲۶‬كشتي‌گير حضور دارند.

فردين معصومي با قرعه شماره ‪ ۱۲‬از نظر قرعه با خوش شانسي روبه‌رو شد و در دور نخست با "فرانسيسكو ميانو پتا" از ايتاليا كشتي خواهد گرفت.

معصومي در دور دوم با برنده ديدار "آكي هيتو تاناكا" از ژاپن و "توشينتوگ انخ تويا" از مغولستان روبه‌رو خواهد شد و سپس در دور سوم به مصاف "كورماگمد كورماگمداف" قهرمان سال ‪ ۱۹۹۷‬جهان از روسيه مي‌رود.

در رقابتهاي وزن ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم ، كشتي‌گيران كشورهاي جمهوري آذربايجان ، بلاروس ، بلغارستان ، كانادا ، چين ، كوبا ، مصر ، گرجستان ، آلمان ، مجارستان ، هندوستان ، ايران ، ايتاليا ، ژاپن ، قزاقستان ، مغولستان ، لهستان ، پرتوريكو ، قطر ، روماني ، روسيه ، سورينام ، تركيه ، اوكراين ، آمريكا و ازبكستان شركت دارند.

از جمله چهره‌هاي مطرح اين وزن بايد به حضور "آرتور تايمازاف" قهرمان جهان و بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از ازبكستان ، "واديم تاسايف" از اوكراين ، "آيدين پولاتچي" دارنده مدال برنز بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از تركيه و "كورماگمد كورماگمداف" از روسيه اشاره كرد.
---------------------------------

پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان - حاجي زاده مغلوب سايتي يف شد

بوداپست - خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

در ادامه مسابقه‌هاي كشتي آزاد قهرماني جهان در بوداپست مجارستان ، "مهدي حاجي زاده" مغلوب" بووايسار سايتي يف" از روسيه شد و از رسيدن به ديدار فينال بازماند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست ، "مهدي حاجي زاده" كشتي‌گير وزن ‪ ۷۴‬كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران بعدازظهر امروز/سه‌شنبه/ در مرحله نيمه نهايي اين رقابتها مقابل "بووايسار سايتي يف" كشتي‌گير سرشناس و نامدار تيم روسيه و دارنده هفت مدال طلاي جهان و بازيهاي المپيك با حساب ‪ ۱۱‬بر ‪ ۳‬مغلوب شد و به گروه بازنده‌ها رفت.

در وقت نخست اين كشتي ، حاجي زاده با فن كول انداز سريع و استادانه سايتي يف دو بار به روي پل رفت و ‪ ۶‬امتياز از دست داد. در وقت دوم نيز سايتي يف ‪ ۵‬امتياز ديگر كسب كرد اما حاجي زاده فقط توانست ‪ ۳‬امتياز از آن خود كند.

بووايسار سايتي يف با اين پيروزي به ديدار نهايي رسيد تا براي كسب مدال طلا با "آرپاد ريتر" از مجارستان مبارزه كند. كشتي‌گير مجاري براي رسيدن به فينال موفق شد "جو ويليامز" دارنده مدال برنز مسابقه‌هاي جهاني سال ‪ ۲۰۰۳‬نيويورك از آمريكا را شكست دهد.

مهدي حاجي زاده پيش از رسيدن به مرحله نيمه نهايي موفق شده بود "كريستين برزووسكي" نفر چهارم بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از لهستان را شكست دهد.

---------------------------------

پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان - امير گنجي مغلوب كشتي‌گير قرقيزستان شد
بوداپست - خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

در ادامه مسابقه‌هاي كشتي آزاد قهرماني جهان در بوداپست مجارستان ، "اميرعباس مرادي گنجي" در مصاف با "آلكسي كورپيناكوف" از قرقيزستان به دليل آسيب ديدگي زانو نتوانست به مسابقه ادامه بدهد و شكست را پذيرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست ، "اميرعباس مرادي گنجي" در حالي كه به شدت از ناحيه زانو مصدوم بود ، بعدازظهر امروز/سه‌شنبه/ در مرحله يك چهارم نهايي اين مسابقه‌ها مقابل "آلكسي كورپيناكوف" نايب قهرمان آسيا در سال ‪ ۲۰۰۴‬و دارنده مدال نقره بازيهاي آسيايي ‪ ۲۰۰۲‬بوسان از قرقيزستان قرار گرفت و در همان دو دقيقه نخست ‪ ۵‬امتياز از دست داد.

گنجي در حالي كه كمتر از يك دقيقه به پايان وقت نخست باقي مانده بود ، نتوانست به مسابقه ادامه بدهد و شكست را پذيرفت. او پس از اين شكست به گروه بازنده‌ها رفت.
---------------------------------

پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان - "مهدي حاجي زاده" پنجم شد
بوداپست، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.

"مهدي حاجي زاده" نماينده تيم ملي كشتي آزاد ايران در وزن ‪ ۷۴‬كيلوگرم با شكست مقابل كشتي‌گير تيم بلغارستان به مقام پنجم پيكارهاي جهاني كشتي آزاد سال ‪ ۲۰۰۵‬در بوداپست مجارستان دست يافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست ، "مهدي حاجي زاده" پس از شكست مقابل "بووايسار سايتي يف" از روسيه به گروه بازنده‌ها رفت و براي انجام آخرين كشتي خود ، سه‌شنبه شب مقابل "نيكلاي پاسلار" كشتي‌گير مولداوي الاصل تيم بلغارستان و قهرمان پيكارهاي جهاني سال ‪ ۲۰۰۱‬صوفيه بلغارستان قرار گرفت.

وقت نخست اين مبارزه ، بدون رد و بدل امتياز از سوي دو كشتي‌گير به پايان رسيد و قرعه "تست" براي گرفتن خم‌گيري به نام حاجي زاده خورد اما حاجي زاده در گرفتن زير دست از كشتي‌گير بلغاري تعلل و كوتاهي نشان داد تا داوران يك نمره به نيكلاي پاسلار بدهند.

در وقت دوم نيز پاسلار بلغاري از حاجي زاده زير گرفت اما با كشيدن كنده از سوي حريف ايراني خود روبرو شد ليكن پاسلار بلافاصله با فن "برات كلندون" ‪ ۲‬امتياز از حاجي زاده گرفت و كشتي با حساب ‪ ۳‬بر صفر به سود اين كشتي‌گير بلغاري مولداوي تبار خاتمه يافت.

در وزن ‪ ۷۴‬كيلوگرم ، "نيكلاي پاسلار" از بلغارستان و "جو ويليامز" از آمريكا به مقام سوم مشترك و هر دو به مدال برنز دست يافتند.

"جو ويليامز" در آخرين كشتي خود موفق شد "الكساندرو بوركا" از مولداوي را با نتيجه ‪ ۶‬بر يك شكست دهد.
---------------------------------

در حاشيه پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان در بوداپست مجارستان

بوداپست - خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. داخلي. ورزشي. كشتي آزاد.


** در رقابتهاي سه وزن دوم مسابقه‌هاي كشتي آزاد قهرماني جهان در بوداپست مجارستان(وزن‌هاي ‪ ۸۴ ، ۷۴‬و ‪ ۹۶‬كيلوگرم) جمعا ‪ ۹۹‬كشتي‌گير شركت كردند. در وزن ‪ ۷۴‬كيلو ‪ ۳۶‬نفر ، ‪ ۸۴‬كيلو ‪ ۳۲‬نفر و ‪ ۹۶‬كيلوگرم ‪ ۳۱‬نفر وزن كشي كردند.


** طبق اعلام كميته برگزاري مسابقه‌ها ، ‪ ۹۵۲‬كشتي‌گير از ‪ ۹۵‬كشور جهان در اين مسابقه‌ها در هر سه رشته آزاد ، فرنگي و زنان شركت دارند.


** با گذشت دو روز از مسابقه‌هاي جهاني كشتي آزاد ، هنوز استقبال خوبي از سوي تماشاگران مجارستاني نشده است. به نظر مي‌رسد مجاري‌ها از مسابقه‌هاي كشتي فرنگي و زنان استقبال بيشتري بكنند. كشتي فرنگي در مجارستان طرفداران بيشتري در مقايسه با كشتي آزاد دارد.


** روز سه‌شنبه سفير جمهوري اسلامي ايران در مجارستان در جايگاه خبرنگاران ايراني حضور يافت و با آنان به گفت وگو پرداخت. سفير كشورمان از اين كه سفارتخانه ايران در بوداپست به علت نداشتن امكانات لازم نتوانسته است همكاري لازم را با خبرنگاران ايراني بكند ، از آنان معذرت خواهي كرد.


** در پرس سنتر مسابقه‌هاي جهاني كشتي شور و غوغايي برپا است و نزديك به يكصد خبرنگار مطبوعات ، راديو و تلويزيون و خبرگزاري‌ها از كشورهاي مختلف اخبار خود را از طرق مختلف ارسال مي‌كنند. اما به جز اينترنت كه رايگان است ، بقيه امكانات ارسال خبرها به صورت پولي است.


** دوشنبه شب از سوي ستاد برگزاري مسابقه‌هاي جهاني كشتي و فدراسيون كشتي مجارستان ميهماني شامي براي خبرنگاران شركت‌كننده در اين مسابقه‌ها تدارك ديده شد. يك تور سياحتي براي گردش در شهر بوداپست براي خبرنگاران در پنجشنبه شب در نظر گرفته شده است.


** در روز دوم مسابقه‌ها حدود ‪ ۳۰‬تماشاگر ايراني در سالن "لاژلو پاپ" بوداپست حضور داشتند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26351

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين نتايج مسابقات کشتي آزاد جهان در بوداپست، مجموعه خبرهای روز دوم، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016