جمعه 2 تير 1385

آسوشيتدپرس: آسيب ديدگی و ضعف آمادگی "بهترين نسل" فوتبال ايران را غرق کرد، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۵/۰۴/۰۲‬

خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش تحليلی در مورد حضور تيم ايران در رقابتهای جام جهانی آلمان نوشته که در مقدمه آن آمده است: قرار نبود پايان کار "بهترين نسل تاريخ فوتبال ايران" اين چنين باشد.

به نوشته اين خبرگزاری، تيم ايران بعد از دو شکست مقابل مکزيک و پرتغال و قطعی شدن حذف از رقابتهای جام جهانی اميدوار بود در ديدار روز چهارشنبه با غلبه بر تيم آنگولا، قدری از حيثيت خود دفاع کند اما عليرغم اينکه در اغلب اوقات تيم مسلط ميدان بود و فرصت‌های متعددی بدست آورد، به سختی توانست در ‪ ۱۵‬دقيقه پايانی بازی را مساوی کند و به تساوی ‪۱ - ۱‬ دست يابد.

در ادامه اين گزارش آمده است:
ناکامی ايران در صعود به مرحله دوم خيلی زود پيامدهای خود را نشان داد و مردم تا ساعت‌ها بعد از پايان مسابقه همچنان عصبی و خشمگين بودند.

در تهران، سازمان تربيت بدنی "محمد دادکان" رييس فدراسيون فوتبال را که همراه با تيم در آلمان بود، اخراج کرد. پيش از اين نيز برانکو ايوانکوويچ سرمربی ايران که تيمش را بهترين تيم فوتبال اين کشور توصيف کرده بود، اعلام کرد بعد از پايان قراردادش با فدراسيون کناره‌گيری می کند.

شايعاتی در مورد آری هان سرمربی سابق چين برای جانشينی برانکو شينده می‌شود اما هرکسی که سرمربی جديد تيم باشد بايد تحولاتی در اين نسل از ستارگان مسن که هسته اصلی تيم را تشکيل می‌دهند، ايجاد کند.

آنچنان که در رقابتهای جام جهانی امسال ثابت شد، اعتماد و اتکای برانکو به پنج لژيونر اروپايی بی‌اساس بود چون بازيکنان مصدوم نتوانستند به آمادگی کامل برسند.

علی کريمی هافبک بايرن مونيخ، مهدی مهدوی کيا هافبک هامبورگ، فريدون زندی مدافع کايزرسلاترن و وحيد هاشميان مهاجم هانوفر به علاوه رحمان رضايی مدافع مسينا و علی دايی مهاجم با تجربه تيم، هيچيک نتواستند درخششی داشته باشند. در نتيجه برانکو مجبور شد بازيکنان جوان و بی‌تجربه را جانشين آنها کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايوانکوويچ اظهارداشت: آن مصدوميت‌ها مشکلات لاينحلی برای ما ايجاد کرد. از سوی ديگر هيچ سرمربی بدون بهترين بازيکنانش به جام جهانی نمی رود و از سويی آنها يا نمی‌توانند بازی کنند يا به خاطر ضعف تمرينات در اوج آمادگی نيستند.

برانکو تصديق می‌کند که صرفا به خاطر روابط شخصی توانست دو ديدار دوستانه مقابل تيم ملی کشورش کرواسی و تيم بوسنی و هرزگوين، برگزار کند.

با تمام اين اوصاف، برانکو از عملکرد تيم ايران در رقابتهای جام جهانی راضی است و می‌گويد يک امتياز از ديدار با مکزيک و سه امتياز از مصاف با آنگولا حق اين تيم بود: "اما فوتبال همين است، گاهی کمی شانس هم برای يک تيم لازم است."

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30686

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آسوشيتدپرس: آسيب ديدگی و ضعف آمادگی "بهترين نسل" فوتبال ايران را غرق کرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016