دوشنبه 26 تير 1385

کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد: فدراسيون فوتبال ايران با دخالت سياسی مواجه شده است، مهر

* AFC فقط مديران قبلی فدراسيون فوتبال را به رسميت می شناسد

کميته اجرايی کنفدراسيون فوتبال آسيا دومين جلسه سال ۲۰۰۶ را امروز با مرور مسابقات AFC ، فعاليت های سال ۲۰۰۶ و تصويب تصميمات جلسات ۴ روز گذشته کميته ها، با موفقيت به پايان رساند.
به گزارش خبرگزاری "مهر" خلاصه موضوعات مورد بحث جلسه به شرح زير بود: - اتفاقاتی که در کامبوج و اخيراً در ايران پيش آمده به عنوان دخالت سياسی به حساب می آيد. AFC با هيچگونه دخالت دولت ها در امور فدراسيون های عضو مدارا نخواهد کرد. با توجه به تغيير اخير مديران فدراسيون فوتبال ايران توسط دولت، تصميم گرفته شد تا AFC همچنان مقامات قبلی را به رسميت بشناسد.

- کميته اجرايی درباره موارد رشوه گيری در اردن ، امارات و ويتنام اطلاعات تازه ای دريافت کرد.

- فدراسيون فوتبال اردن پس از تحقيقات فوری درباره رشوه گيری ها اين محروميت ها را در نظر گرفت: ۱- باشگاه شباب الحسين به دسته اول سقوط می کند ۲- پرونده يکی از بازيکنان شباب الحسين از مدارک فوتبال کشور خارج می شود ۳- دو مدير باشگاه از ورود به استاديوم ها محروم می شوند. فيفا محروميت اين افراد را در تمام جهان در نظر می گيرد.

- بنابر گزارش روزنامه ها مبنی بر پيشنهاد رشوه دو بازيکن سابق الوحده به بازيکنان الشارجه، AFC به فدراسيون فوتبال امارات نامه ای نوشت و درخواست کرد تحقيقات کاملی در اين باره انجام و گزارش آن به کنفدراسيون ارسال شود.

- AFC محروميت ۹۴۰ دلاری و دوری يک فصل بازيکن ويتنامی را ناکافی دانست. بنا بر نوشته روزنامه ها فدراسيون ويتنام اين بازيکن را به جرم تبانی اين چنين محروم کرده بود. AFC همچنين از فدراسيون ويتنام درخواست کرد که در آينده افرادی را که دست به تبانی می زنند با جرايم سنگين تری مثل محروميت ابدی از بازی فوتبال و فرستادن باشگاهشان به دسته پايين تر محکوم کند.

- تاريخ برگزاری کنگره AFC هشتم مه ۲۰۰۷ ( ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۶) و محل آن در شهر کوالالامپور مالزی تعيين شد.

- کميته اجرايی برنامه " نياز های ويژه فدراسيون های فوتبال" تحت مجموعه AFC را تصويب کرد. اين برنامه تلاشی برای رفع نياز ويژه متقاضيان برای کمک به سازماندهی و توسعه فوتبال در آسيا خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- کميته اجرايی تصويب کرد که اعضا اين کميته و کميته های ديگر AFC اجازه ندارند در تيم های ملی و باشگاهی که در مسابقات AFC شرکت می کنند مسئوليت رسمی داشته باشند، چراکه آن وقت وظايفشان با جايگاهی که در کنفدراسيون دارند مغايرت پيدا می کند.

اين محدوديت تنها در زمان مسابقات AFC لازم الاجراست.

- استاندارد پايين داوری در جام جهانی ۲۰۰۶ يکی ديگر از مباحث جلسه کميته اجرايی بود. در ضمن پيشنهاد هايی هم برای ارتقا سطح داوری آسيا به کميته داوران AFC ارائه شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30946

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد: فدراسيون فوتبال ايران با دخالت سياسی مواجه شده است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016