چهارشنبه 25 مرداد 1385

مسابقات مقدماتی جام ملت‌های فوتبال آسيا: ايران در خانه متوقف شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

تيم ملی فوتبال ايران در ديدار برابر تيم ملی سوريه متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه‌ی ديدارهای مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های آسيا، امروز تيم‌های ايران و سوريه در ورزشگاه آزادی به مصاف يکديگر رفتند که در پايان، دو تيم به تساوی يک بر يک رضايت دادند.

برای ايران در اين ديدار وحيد طالب لو، محمود فکری، اميرحسين صادقی، هادی شکوری، مهدی مهدوی کيا(جواد کاظميان) ، عليرضا واحدی نيکبخت، مهرزاد معدنچی(ايمان مبعلی) ، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، رضا عنايتی، رسول خطيبی(حسين کاظمی) به ميدان رفتند.

در نيمه‌ی نخست ابتکار عمل با بازيکنان تيم ملی ايران بود. در دقيقه‌ی ۱۰ بازی ضربه‌ی مهدی مهدوی کيا را دروازه‌بان سوريه دفع کرد. در دقيقه ۱۵ ضربه کرنر مهرزاد معدنچی به رضا عنايتی رسيد که اين بازيکن اين فرصت را از دست داد.

در دقيقه ۲۰ نيز ضربه «جنيات» بازيکن ميانی سوريه در دو مرحله توسط وحيد طالب‌لو مهار شد. در دقيقه ۲۳ حرکت رضا عنايتی در عمق محوطه جريمه و ارسال به روی دروازه فرصت خوبی را ايجاد کرد که دروازه ‌بان تيم سوريه با دشواری اين توپ را دفع کرد.

دقايق بعد مهدی مهدوی کيا و امير حسين صادقی دو فرصت مناسب گلزنی را از دست دادند.

در دقيقه ۴۰ بازی داور ازبکستانی از خطای هند «جنيات» در محوطه هجده قدم چشم پوشی کرد. لحظاتی بعد بازيکنان تيم سوريه مهدی مهدوی کيا را پشت محوطه جريمه سرنگون کردند که عليرضا نيکبخت واحدی ضربه کاشته اين خطا را به بيرون زد.

ضربه برگردان رضا عنايتی در دقايق پايانی نيز بی‌نتيجه ماند تا نيمه نخست با تساوی بدون گل پايان يابد.

در نيمه‌ی دوم نيز بار ديگر تيم ملی ايران توپ و ميدان را در اختيار گرفت و در دقيقه‌ی ۵۵ رسول خطيبی تير دروازه‌ی حريف را به لرزه درآورد.

در دقيقه‌ی ۶۷ حرکت معدنچی و ارسال وی در دهانه‌ی دروازه توسط مدافعان سوريه به کرنر فرستاده شد.

در ادامه‌ی بازی، جواد کاظميان و ايمان مبعلی جايگزين مهدی مهدوی‌کيا و مهرزاد معدنچی شدند.

در نهايت تيم ملی ايران بر روی پاس ايمان مبعلی در دقيقه‌ی ۷۲ توسط جواد نکونام به گل نخست دست يافت اما، از همين زمان ملی‌پوشان ايران با رضايت دادن به اين برتری، از فشار حملات خود کاستند و سوريه توانست به دروازه‌ی تيم ايران نزديک‌تر شود.

در دقيقه‌ی ۸۷ ضربه‌ی ايستگاهی «ماهر سيد» با عکس‌العمل وحيد طالب لو به کرنر فرستاده شد. بر روی اين ضربه و بر اثر اشتباه دفاع و دروازه‌بان تيم ايران در خروج از دروازه، زائد چابو در دقيقه‌ی ۸۸ دروازه‌ی تيم ملی ايران را باز کرد.

در دقايق پايانی بازيکنان تيم ايران سراسيمه برای جبران گل به دروازه‌ی حريف حمله کردند اما، در دقيقه‌ی ۹۰ زمانی که در آشفتگی دفاع سوريه ضربه‌ی کاظميان با دخالت مبعلی به نکونام رسيد، ضربه‌ی اين بازيکن به خارج از زمين رفت.

در نهايت اين ديدار با تساوی يک بر يک دو تيم پايان يافت.

گفتنی است در نيمه‌ی دوم حسين کاظمی نيز جايگزين رسول خطيبی شد.

از نکات جالب اين بازی، شماره پيراهن بازيکنان بود. مهرزاد معدنچی با شماره ۳۶، رسول خطيبی با شماره ۴۰ و حسين کاظمی با شماره ۴۷ به ميدان آمدند.

***

سرمربی تيم ملی فوتبال سوريه:
يک امتياز باارزش را در تهران به دست آورديم
ايران در زدن ضربات آخر ناموفق بود


سرمربی تيم ملی فوتبال سوريه بعد از تساوی تيمش مقابل ايران گفت: از آن‌جا که فقط دو هفته هدايت سوريه را برعهده داشتم، کسب اين تساوی در تهران بسيار خوشحال‌کننده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فجر ابراهيم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تيم ملی ايران يکی از بهترين‌های آسيا است و هرچند ما نمی‌توانيم به خوبی ايران بازی کنيم اما، با ارايه‌ی فوتبالی مبتنی بر منطق و آرامش، يک امتياز باارزش را در تهران به دست آورديم.

وی ادامه داد: چندين بازيکن اصلی ما به دليل مصدوميت در اين ديدار حضور نداشتند. به همين دليل از نتيجه‌ی اين بازی مقابل تماشاگران ايرانی بسيار راضی هستم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابراهيم افزود: اکنون ديدار برگشت‌مان مقابل ايران در سوريه بسيار دشوار و سرنوشت‌ساز خواهد بود. ما خوش‌شانس بوديم که در دقايق پايانی بازی، گل تساوی را به ثمر رسانديم، ولی می‌دانيم که در سوريه کار آسانی را پيش رو نخواهيم داشت.

وی در مورد نحوه‌ی بازی ايران اظهار کرد: بازيکنان ايران در بازی با توپ مهارت ويژه‌ای داشته اما، نتوانستند از ضربات آخر خود به خوبی استفاده کنند.

سرمربی تيم سوريه تصريح کرد: من مدت زيادی نيست که هدايت سوريه را بر عهده گرفته‌ام و از عملکرد بازيکنانم در اين مدت رضايت دارم. بازيکنان ما سعی کردند تا آن‌چه را که در تمرينات گذشته انجام داده بودند به خوبی در زمين مسابقه به اجرا بگذارند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31296

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسابقات مقدماتی جام ملت‌های فوتبال آسيا: ايران در خانه متوقف شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016