پنجشنبه 16 شهريور 1385

ايران 2 - سوريه 0، تيم ملي فوتبال به جام ملت‌هاي آسيا نزديك شد، ايسنا

تيم ملي فوتبال كشورمان در چهارمين ديدار خود در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا با حساب 2 بر صفر سوريه را شكست داد و يك گام ديگر تا صعود به مرحله‌ي نهايي جام ملت‌هاي آسيا نزديك شد.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به دمشق، در اين ديدار كه از ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه 40 هزار نفري عباسيون سوريه برگزار شد، تيم ملي ايران با گل‌هاي محمد نصرتي در دقيقه‌ي 27 و جواد نكونام در دقيقه‌ي 58 به پيروزي رسيد.


براي ايران ابراهيم ميرزاپور، محمود فكري(اميرحسين صادقي)، محمد نصرتي،رحمان رضايي، مهدي مهدوي‌كيا، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، علي كريمي(مهرزاد معدنچي)، عليرضا واحدي نيكبخت، غلامرضا عنايتي و وحيد هاشميان(فرهاد مجيدي) بازي كردند.

15 دقيقه نيمه نخست اين ديدار به طور كامل در اختيار ملي‌پوشان ايران بود و اين بازيكنان ايران بودند كه توانستند قدرت خود را به حريف ديكته كنند.


در دقيقه‌ي ششم نخستين حركت خطرناك بازيكنان ايران به روي دروازه‌ي سوريه ايجاد شد. پاس عمقي واحدي نيكبخت در شرايط خوبي به علي كريمي رسيد اما، طارق جبان، مدافع تيم ملي سوريه آن را به كرنر فرستاد. يك دقيقه بعد پس از شوت نيكبخت، توپ به نصرتي رسيد و او با ضربه‌اي چرخشي دروازه‌ي سوريه را تهديد كرد اما، دروازه‌بان حريف با واكنشي مناسب اين موقعيت خوب را از تيم ملي ايران گرفت.


تيم ملي ايران در حالي به برتري خود ادامه مي‌داد كه جو ورزشگاه به سود تيم ميزبان بود.


در دقيقه‌ي نهم پاس عمقي مهدوي‌كيا به هاشميان نرسيد و در ضد حمله فرصتي مناسب براي تيم ملي سوريه ايجاد شد اما، ابراهيم ميرزاپور با خروج خود، حمله‌ي حريف را ناتمام گذاشت. در دقيقه‌ي سيزدهم آسيب‌ديدگي عاطف جنيان موجب شد كه فجر ابراهيم، سرمربي جوان سوريه به اجبار نخستين تعويض خود را انجام دهد. به جاي او «عيان» براي سوريه به زمين آمد.


در دقيقه‌ي پانزدهم ضربه‌ي روي پاي بازيكن مياني تيم سوريه را ابراهيم ميرزاپور با واكنشي مناسب به كرنر فرستاد. سه دقيقه بعد حسين ضربه‌اي زميني را به سمت دروازه‌ي ايران فرستاد اما، ميرزاپور توپ را به راحتي كنترل كرد.


در دقيقه‌ي بيست و يكم «ماهر سيد» با استارتي سريع دروازه‌ي ايران را با خطري جدي مواجه كرد اما، خطاي محمد نصرتي بيرون محوطه‌ي هجده قدم مانع از ادامه‌ي حركت او شد. در اين صحنه داور ژاپني به محمد نصرتي كارت زرد داد. سه دقيقه بعد علي دياب پس از خطا به روي هاشميان با وي درگير شد و آساكي نخستين كارت زرد را به بازيكنان سوريه نشان داد.


اما، در دقيقه‌ي بيست و هفتم تيم ملي موفق شد پس از سانتر مهدي مهدوي‌كيا از سمت راست كه با ضربه‌ي سر محمد نصرتي همراه شد، به نخستين گل خود دست يابد. اين چهارمين گل نصرتي در چهل و نهمين بازي ملي‌اش بود. از اين دقيقه به بعد اين تيم سوريه بود كه براي جبران گل خورده حملات پردامنه‌اي را روي دروازه‌ي ايران تدارك ديد.


در دقيقه‌ي سي و دوم فراز خطيب پس از گذر از دو مدافع تيم ملي ايران، ضربه‌ي محكمي را به سمت دروازه‌ي ايران زد كه با اختلاف به بيرون رفت.


در دقيقه‌ي چهل و سوم بار ديگر خطيب با ضربه‌اي محكم دروازه‌ي ايران را مورد تهديد قرار داد اما، رحمان رضايي اين توپ را به كرنر فرستاد.


در دقيقه‌ي چهل و چهارم جدي‌ترين خطر سوريه نيز به وجود آمد. ماهر سيد پس از گذر از دو مدافع تيم ملي ايران، موقعيت خطرناكي را روي دروازه‌ي ايران ايجاد كرد اما نصرتي توپ را به خوبي دفع كرد.


در دقيقه‌ي چهل و ششم محمود فكري به دليل مصدوميت از بازي خارج شد و به جاي او اميرحسين صادقي به زمين آمد.


در پايان نيمه‌ي اول، تيم ملي ايران با پيروزي يك بر صفر به رختكن رفت.

با شروع نيمه‌ي دوم اين تيم سوريه بود كه براي جبران گل خورده به سوي دروازه‌ي تيم ايران حمله كرد اما، حملات پردامنه ولي بدون زهر تيم سوريه سبب شد كه آنها نتوانند كاري از پيش ببرند.


در دقيقه‌ي پنجاه و يكم و پس از خطاي مدافع سوري بر روي كريمي، موقعيت خوبي در اختيار ايران قرار گرفت و ضربه‌ي ايستگاهي را مهدوي‌كيا با فاصله‌ي كمي به بيرون زد. دو دقيقه بعد سماجت نيكبخت و اشتباه رفعت محمد مدافع تيم ملي سوريه، توپ در شرايطي بسيار عالي به نيكبخت رسيد اما، ضربه‌ي او با فاصله‌ي چند سانتيمتري به بيرون رفت.


در دقيقه‌ي پنجاه و هشتم سانتر مهدي مهدوي‌كيا از روي نقطه‌ي كرنر با ضربه‌ي سر جواد نكونام همراه شد و او در هفتاد و ششمين بازي ملي خود توانست چهاردهمين گل ملي‌اش را به ثمر برساند.


در دقيقه‌ي شصت و پنجم پاس زيباي هاشميان به تيموريان رسيد و او با سانتري خوب، عنايتي را در موقعيتي مناسب قرار داد اما، پيش از آن‌كه توپ به عنايتي برسد، مدافع سوري توپ را به كرنر فرستاد.


در ادامه، دو تيم بازي متعادلي را در ميانه‌ي زمين به نمايش گذاشتند و حملات احساسي سوري‌ها براي جبران دو گل خورده بي‌نتيجه ماند تا اين‌كه در دقيقه‌ي هفتاد و هفتم شوت زيباي مهاجم سوريه با واكنش عالي ميرزاپور همراه شد.


در دقيقه‌ي هشتاد و ششم شوت روي پاي نيكبخت با اختلاف زيادي به بيرون رفت. دو دقيقه بعد «علي دياب» پس از خطا بر روي كريمي، دومين كارت زرد خود را دريافت كرد و از بازي خارج شد اما، در دقيقه‌ي 92 خطاي اميرحسين صادقي باعث شد كه داور ژاپني او را هم از زمين اخراج كند و اين‌چنين دو تيم با 10 بازيكن به بازي پايان دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تيم ملي فوتبال ايران با كسب اين سه امتياز، هشت امتيازي شد و اختلاف خود را با تيم سوريه كه در رده‌ي سوم قرار دارد به چهار امتياز رساند.

در گروه B تيم ملي كره جنوبي با 10 امتياز صدرنشين است و تيم ايران با 8 امتياز دوم است. پس از تيم‌هاي كره و ايران، تيم‌هاي سوريه و چين تايپه با 4 و صفر امتياز در رده‌هاي سوم و چهارم قرار دارند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31446

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران 2 - سوريه 0، تيم ملي فوتبال به جام ملت‌هاي آسيا نزديك شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016