سه شنبه 7 آذر 1385

هشدار رييس فيفا به فدراسيون فوتبال ايران، بی بی سی

سپ بلاتر، رييس فدراسيون بين المللی فوتبال هشدار داده است که علی رغم اجازه به تيم اميد ايران برای شرکت در بازی های آسيايی دوحه، مشکل محروميت ايران از بازی های بين المللی حل نشده است.

آقای بلاتر که در دبی به سر می برد، گفته است که اگر اساسنامه فدراسيون فوتبال ايران تا دوازدهم دسامبر (۲۱ آذر) تغيير نکند، تيم ملی فوتبال ايران از حضور در مرحله نهايی جام ملت های آسيا محروم می شود.

فيفا، همه تيمهای باشگاهی، ملی و بازيکنان ايران را به دليل آنچه دخالت دولت در امور فوتبال دانسته، از بازی های بين المللی محروم کرده است.

فدراسيون بين المللی فوتبال طی بيانيه ای که روز پنجشنبه ۲۳ نوامبر منتشر شد، اعلام کرد که فدراسيون فوتبال ايران در روند تصميم گيريها، انتخاب اعضای فدراسيون و تعيين رئيس فدراسيون، استقلال خود را از دولت حفظ نکرده و بدين ترتيب ناقض بند هفده اساسنامه فيفا شناخته شده است.

رييس فيفا در مورد حضور تيم اميد ايران در بازی های آسيايی دوحه گفته است که به دنبال درخواست سازمان تربيت بدنی ايران و مشورت با رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا، تصميم گرفته شد که محروميت اعمال شده بر ايران، تنها در مورد حضور در بازی های آسيايی دوحه برداشته شود.

آقای بلاتر تاکيد کرده که ساير محروميت ها کماکان پابرجاست.

آندرياس هرن، سخنگوی فيفا نيز در اين مورد به خبرگزاری دولتی ايرنا گفته است که تيم ملی اميد ايران با مجوز خاص فيفا در اين رقابت ها شرکت می کند.

آقای هرن افزوده است که فدراسيون فوتبال ايران، نامه ای به فيفا ارسال کرده و در آن نامه تعهد داده که تا يک ماه آينده، تمام شرايط و خواسته های فيفا را بر آورده می کند.

مقامات فيفا همچنين گفته اند که مذاکراتی ميان مقامات ايرانی و فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا در جريان است.

پيش از اين، داريوش مصطفوی، دبير فدراسيون فوتبال ايران گفته بود که ايران حاضر است تا برای لغو محروميت های بين المللی، خواسته های فدراسيون بين الملللی فوتبال را بپذيرد.

آقای مصطفوی طی مصاحبه ای خاطر نشان کرده بود که انتخابات جديدی برای انتخاب رييس جديد فدراسيون با حضور نمايندگان فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا برپا می شود.

شرايط فيفا

طبق درخواست فدراسيون بين المللی فوتبال، بايد هياتی برای ساماندهی فدراسيون فوتبال ايران تشکيل شود که اعضای آن را فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا تعيين کنند و فدراسيون فوتبال ايران نيز اساسنامه خود را بر اساس اساسنامه فيفا اصلاح کند.

پس از تأييد نهايی اساسنامه در فيفا، انتخابات تازه ای بايد زير نظر فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا برای تعيين رئيس فدراسيون فوتبال ايران برگزار شود.

اختلاف ميان فيفا و فدراسيون فوتبال ايران ساعاتی پس از تساوی تيم ملی فوتبال ايران با تيم آنگولا در جام جهانی فوتبال و حذف ايران از رقابتهای جام آغاز شد که رئيس سازمان تربيت بدنی ايران، محمد دادکان را از رياست فدراسيون فوتبال ايران برکنار و کيومرث هاشمی را به جای وی منصوب کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فيفا طی نامه ای به فدراسيون فوتبال ايران در مورد دلايل برکناری آقای دادکان توضيح خواست و سپس اعلام کرد که توضيحی که دريافت کرده را قانع کننده نمی داند و تنها محمد دادکان را به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال ايران به رسميت می شناسد.

دو روز پيش از آنکه ضرب الاجل فيفا در پانزدهم نوامبر (۲۴ آبان) بسر برسد، آقای دادکان رسماً از رياست فدراسيون فوتبال ايران استعفا کرد اما اين استعفا تغييری در تصميم فيفا نداد و اين نهاد بين المللی سرانجام حکم به تعليق فدراسيون فوتبال ايران داد.





دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32264

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار رييس فيفا به فدراسيون فوتبال ايران، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016