پنجشنبه 9 آذر 1385

ایران به سختی مالدیو را شکست داد، راديو فردا

تیم امید ایران در نخستین بازی خود در چارچوب رقابت های پانزدهمین دوره بازی های آسیایی قطر، با نتیجه سه بر یک تیم تیم امید مالدیو را شکست داد .

در ساعت ۲۰ و سی دقيقه امشب به وقت تهران، بازی تیم امید ایران در برابر تیم امید مالدیو در دوحه آغاز شد.

نیمه نخست بازی تیم امید ایران در برابر تیم امید مالدیو، با نتیجه دو بر صفر به نفع تیم تیم ایران به پایان رسید.

در نیمه دوم بازی ایران و مالدیو، اشتباه فاحش دروازه بان ایران موجب شد تا دروازه ایران باز شود .

ایران در دقایق پایانی نیمه دوم برای سومین بار دروازه مالدیو را باز کرد . این بازی با نتیجه سه بر یک به نقع ایران، به پایان رسید .

مالدیو تاریخی

در ۹ سال اخير تيم فوتبال ايران، بر تيم مالديو برتری کامل داشته است. در نخستين پيکار ايران و مالديو در سال ۱۹۹۷ در راه جام جهانی ۱۹۹۸ ، ايران هفده بر صفر بر مالديو پيروز شد و رکوردی خيره کننده بر جا گذاشت .

اکنون تيم ايران پس از ۳۲ سال غيبت، برای راه يافتن به المپيک تلاش می کند و همين نکته، این مسابقه را با اهميت تر کرده است.

تيم ملی جوانان با شکست پنج بر صفر از کره شمالی در رقابت های ماه پيش فوتبال جوانان آسيا و حذف زود هنگام، پشتوانه اميد بخشی نشان نداد.

اکنون آن گروه از بازی کنانی که تا هنگام رقابت های مقدماتی فوتبال المپيک زير ۲۲ سال هستند برای رسيدن به هدف طلسم شده، در بوته آزمايش قرار می گيرند . برای بازی های المپيک نيز تيم های ملی اميد با بازيکنانی زير ۲۳ سال به ميدان می روند.

تا آن سوی خليج فارس، راهی پر از نگرانی

تيم ملی اميد، در راه بازی های آسيايی دوحه، متحمل هزينه ای گران شده است. نخستين آن، استخدام يک مربی گم نام به نام سيمويز از کشور برزيل بود. برپايی يک اردوی ده روزه در کشور برزيل را نيز بايد خطای بعدی دانست.

سيمويز در سال ۱۹۹۸ توانست تيم ملی جاماييکا را به جام جهانی فرانسه برساند . تيم او پيش از جام جهانی، در سفری به تبريز با تيم ملی ايران بازی کرد و با گل محمد خاک پور، از نقطه پيالتی شکست خورد .

او علاوه بر مربی گری در کشورش برزيل، در ترينيداد و توباگو و قطر نيز کار کرده است و بزرگترين افتخار او کسب مقام قهرانی المپيک ۲۰۰۴ آتن با تيم ملی المپيک زنان برزيل است.

سيمویز در گفت و گويی با خبرگزاری فرانسه از بی برنامگی فوتبال ايران گلايه دارد و حتی تا آن جا پيش می رود که می گويد »برنامه هر کشوری تا ماه مارس آينده حتما روشن است، اما در ايران نه».

با اين حال او به قهرمانی ايران برای سومين بار پياپی خوش بين است و فشار فعلی و سختی آن را برای رسيدن به هدف را « شيرين » توصيف می کند .

ويژگی ديگر تيمی که امشب در ورزش گاه الغرافه قطر پای به ميدان خواهد گذاشت، حضور در اين رقابت ها دتنها دو روز پيش از اين مسابقه ها است.
سه بازيکن هم تنها يک روز پيش از بازی، وارد شده اند. اين بی برنامگی، درواقع يک مانع جدی در راه رسيدن به موفقيت است.

چهارده سال پيش در قطر، نيمی از بازی کنان اصلی تيم ملی اميد در راه المپيک ۱۹۹۲ ساعاتی پيش از مسابقه به دوحه رسيدند تا مسابقه را دو بر سفر ببازند . همان باخت با وجود پيروزی های بعدی مانع صعود به مراحل بعدی شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين بار تيم ملی اميد با مانع ديگری هم برخورد کرده است . برای نخستين بار در ايران مساله محروميت از مسابقه های بين المللی، از جمله همين پيکارهای دوحه پيش آمد که به دليل دخالت دولت در روند مديريتی فوتبال اتفاق افتاده است.

اين مشکل برای تيم اميد به طور موقت رفع شد تا شايد با قبول بند عدم دخالت دولت مندرج در اساسنامه فيفا، ساير همه تيم های ايران هم بتوانند در رقابت های بين المللی شرکت کنند.

محمد پنجعلی مربی اسبق تيم ملی ايران و دستيار ايرانی سيمويز، بعد از رفع موقت محروميت و هموار شدن راه سفر تيم اظهار داشت که اکنون «انگيزه ای دو چندان برای يک قهرمانی ديگر وجود دارد».

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32287

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ایران به سختی مالدیو را شکست داد، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016